Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gladen Zero line 80

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Gladen Zero line 80

    Tänkte köpa Gladen Zero Line 80 högtalare till min VW Polo ska ha dessa till min Jl 8w3v3 bas drivs av ett jl Xd 400/4 steg min fråga måste man ha 6,5" mellanregister för att det ska låta bra om man köper dessa?

    Mike

  • #2
    Re: Gladen Zero line 80

    Originally posted by Minge
    Tänkte köpa Gladen Zero Line 80 högtalare till min VW Polo ska ha dessa till min Jl 8w3v3 bas drivs av ett jl Xd 400/4 steg min fråga måste man ha 6,5" mellanregister för att det ska låta bra om man köper dessa?

    Mike
    Jag har provat att möta upp min gladen 80 med enbart sub (10" bak i bilen) och det är markant att det saknas midbas, så mitt svar är att du behöver ett par 6,5" midbasar att möta upp med för att det ska låta bra med de erfarenheter jag har utifrån labbandet i min bil. Jag delar min gladen 80 vid 125hz 12db och möter upp med ett par 6,5" vid 125hz 12db just nu.
    Last edited by jensclaudius; September 10, 2012, 14:53.
    Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

    Comment


    • #3
      Re: Gladen Zero line 80

      Originally posted by jensclaudius View Post
      Jag har provat att möta upp min gladen 80 med enbart sub och det är markant att det saknas midbas, så mitt svar är att du behöver ett par 6,5" midbasar att möta upp med för att det ska låta bra. Jag delar min gladen 80 vid 125hz 12db och möter upp med ett par 6,5" vid 125hz 12db just nu.
      Ok finns det några bra 4" högtalare som man kan han utaa extra midbas högtalare som går någorlunda ljupt?

      Mike

      Comment


      • #4
        Re: Gladen Zero line 80

        Monterar du JLs 8-tummare fram i bilen så kan du klara dig utan 6.5"-midbasar. Denna kan du släppa upp i frekvens och köra både som sub och midbas.


        Alla 4r behöver hjälp i botten för att spela midbas ordentligt.
        // Gurra
        BMW 530 med Alpine F1, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX

        Comment


        • #5
          Re: Gladen Zero line 80

          Originally posted by gurenius View Post
          Monterar du JLs 8-tummare fram i bilen så kan du klara dig utan 6.5"-midbasar. Denna kan du släppa upp i frekvens och köra både som sub och midbas.


          Alla 4r behöver hjälp i botten för att spela midbas ordentligt.
          Så om jag inte vill göra om allt för mycket i bilen har ju bara plats för 4" upp på instrumentbrädan går det få det att spela bra ändå isf har ni några tips på högtalare?

          Mike

          Comment


          • #6
            Re: Gladen Zero line 80

            Originally posted by gurenius View Post
            Monterar du JLs 8-tummare fram i bilen så kan du klara dig utan 6.5"-midbasar. Denna kan du släppa upp i frekvens och köra både som sub och midbas.


            Alla 4r behöver hjälp i botten för att spela midbas ordentligt.
            Jaså?.....
            sigpic

            -C5 2008 -SQuse-
            -Citroen -making mechanics out of men since 1919-

            Comment


            • #7
              Re: Gladen Zero line 80

              Originally posted by Minge View Post
              Så om jag inte vill göra om allt för mycket i bilen har ju bara plats för 4" upp på instrumentbrädan går det få det att spela bra ändå isf har ni några tips på högtalare?

              Mike
              De Gladen du tittat på borde funka (har dock ej lyssnat på dessa). Slutresultatet hänger på hur väl du får 8-tummaren att "spela ihop" med 4rna.
              // Gurra
              BMW 530 med Alpine F1, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX

              Comment


              • #8
                Re: Gladen Zero line 80

                Originally posted by Mats H View Post
                Jaså?.....
                Ja, på originalplats i en Polo är det nog så....
                // Gurra
                BMW 530 med Alpine F1, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX

                Comment


                • #9
                  Re: Gladen Zero line 80

                  Då vi labbat en del under året med Zero Pro 80 och endast fronsub så kan man klara sig utan 6,5" midbas!

                  När vi tillförde Zero Pro 165 DC kändes det som att dom var för kraftiga ihop med 8 tums subben fram i bilen, och då ska man veta att SQX08 inte är en klen pjäs.
                  Vi tror att 10 tum fram är ett bättre val om man kör 6,5" middar!
                  Sen om man monterar middarna uppe på brädan så är det ytterligare andra förutsättningar som gäller!

                  Självklart krävs det en del trixande när man bygger med denna teknik.
                  Att då dessutom tweaka med en maskin (Pioneer P99) som är i bökigaste laget så krävs det tid och tålamod!
                  sigpic

                  Webshop

                  Besöksadress butik

                  Örtgatan 22 26574 Hyllinge Tel: 042-164750 (14:00-18:00)

                  Importör av Gladen Audio, Mosconi, Rebec


                  Vi lagerför även ett stort sortiment fyrverkerier med helårsförsäljning. Vi utför arrangemangs fyrverkeri för alla tillställningar.

                  Comment

                  Working...
                  X