Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nu kan du få böter direkt för hög musik

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nu kan du få böter direkt för hög musik

    Från och med den 1 Juli var det dags.
    Det klassas som förargelseväckande beteende.

    (Tur att man inte kan spela högt.)

    https://sverigesradio.se/artikel/nu-...-for-hog-musik

  • #2
    Re: Nu kan du få böter direkt för hög musik

    Vilken tur att bara vissa höga ljud är förargelseväckande ....
    Böneutrop från minareter ska tydligen fortfarande vara helt OK (så länge inga politiker eller andra högdjur bor i närheten ) .

    Vissa tycker det är på sin plats att protestera mot minareter medelst höga ljud , hur smart detta beteende är kan dock diskuteras :
    https://www.youtube.com/watch?v=a1EP...edenGreatAgain

    Comment


    • #3
      Re: Nu kan du få böter direkt för hög musik

      Nu ska vi inte bli politiska, men ett ord som inte är politik är …. djävla rövhål!
      Okej, två ord
      sigpic

      We know the Rolex feeling, only the best are copied.

      Ljudbyggaren sedan 1998

      Importör av Mosconi, Gladen
      Se oss på Facebook för nyheter.

      Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

      Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

      International Head Judge och numera även kallad besserwisser

      Comment


      • #4
        Re: Nu kan du få böter direkt för hög musik

        Jag vet inte vem som är dummast , de som spelar idiothögt om nätterna där folk bor eller de som tror man kan hindra ungdomar från att umgås och spela musik högt i sin egen bil ......

        I Umeå köper folk lägenheter mitt i centrum ovanför en nattklubb och anmäler till polisen om folk väsnas efter stängningsdags eller om de hör musiken när nöjesstället har uppträdande
        Eller så köper de hus granne med flygplatsen och gråter sedan ut i media över hur svårt det är att leva med att flera flygplan per dygn passerar över deras hus .
        Bosätter man sig i en stad tycker jag man borde kunna räknat ut innan dess att buller och trafik kommer att förekomma , på samma sätt som vi på landsbygden får räkna med att det är långt till
        affären och att posten inte kommer varje dag .

        Personligen tycker jag man borde parkera spelande glassbilar nattetid utanför alla riksdagspolitiker som röstade ja till förslaget .

        DÄR kan du tala om högljudd "musik" .
        Last edited by 8tummarn; June 25, 2021, 09:59.

        Comment

        Working...
        X