Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kicker eller Orion?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Kicker eller Orion?

    om ja med ska vara lite party killer så håller ja med extra kim,, vill nog se detta innan ja skulle tro på de,, dock en 24åring brukar inte har så mega bra jobb/lön inte hunne sparat så mycke osv

    Comment


    • #17
      Re: Kicker eller Orion?

      Originally posted by nicko91 View Post
      om ja med ska vara lite party killer så håller ja med extra kim,, vill nog se detta innan ja skulle tro på de,, dock en 24åring brukar inte har så mega bra jobb/lön inte hunne sparat så mycke osv
      Jag håller inte riktigt med dig där. Jag är 24 och jag har nog bränt närmare 200000kr så han kan ha pengar vettu + han lär få ganska bra paketpris av björn med en sån order gissar jag på

      Men jag håller lite med er där om nya forums medlemmar men jag tror inte ålder spelar roll.

      Jag var bara tvungen att försvara han lite

      Comment


      • #18
        Re: Kicker eller Orion?

        Originally posted by Sound_lover View Post
        Jag håller inte riktigt med dig där. Jag är 24 och jag har nog bränt närmare 200000kr så han kan ha pengar vettu + han lär få ganska bra paketpris av björn med en sån order gissar jag på

        Men jag håller lite med er där om nya forums medlemmar men jag tror inte ålder spelar roll.

        Jag var bara tvungen att försvara han lite
        Hej och välkommen i klubben!

        Numera 2x Domare i dB Drag/Bassrace/Psychlone

        VEM FAAAN VAR WIECHERT?

        Comment


        • #19
          Re: Kicker eller Orion?

          Jag är Ledsen att göra dig besviken Kim. Men i detta fall låter det mäst som avundsjuka från din sida. Du har ingen aning om vem jag är? Du vet inte vad jag jobbar med? Och hur min ekonomi ser ut har du ännu sämmre koll på.
          Tråkigt att du skriver som du skriver men hoppas du har stadiga grunder till det.


          Originally posted by Extra Kim View Post
          Jag lovar att jag gärna skulle vilja se ett bygge av denna kalibern. Det är dock inte första gången som det kommer in nya profiler på olika forum och gör inlägg där de ska bygga stora anläggningar, som aldrig blir verklighet. Så ursäkta om jag var tveksam.

          Comment


          • #20
            Re: Kicker eller Orion?

            Nicko. Antar att du är född 91? Jag vet inte vad du vill jobba med men kan ge några förslag.

            Samtliga exempel är Grundlön före skatt.
            Grävmaskinist: 24800:-
            Snickare med yrkesbevis: 28500:-
            Budbils chauför B-kort: 12400:- "20% provision på det man kör in"
            Säljare Bauhaus: 18600:- "20 år och 0 års branch erfarenhet"
            Mattläggare: 26100:- "0 års yrekeserfarenhet dom flästa ha runt 30000:-"

            Och samma som jag sa till Kim du vet inte vad jag jobbar med så förstår inte varför du ytrar dig över huvudtaget. Håll dig till vad tråden handlar om eller starta en ny tråd där du kan skriva om att 24´åringar tjänar för dåligt.


            Originally posted by nicko91 View Post
            om ja med ska vara lite party killer så håller ja med extra kim,, vill nog se detta innan ja skulle tro på de,, dock en 24åring brukar inte har så mega bra jobb/lön inte hunne sparat så mycke osv

            Comment


            • #21
              Re: Kicker eller Orion?

              Halloj Jalle!

              Kungsängen vart det!
              Däremot den jävln som bestält vädret skulle jag villja ta ett snack med

              Tanken var att åka till EmmaBoda igår men blev tyvär inte så. Vi körde Kungen av Nynäsvägen tills klockan 03:00 på natten så åkte till BRL eventet i örebro. Och så här i efterhand va det inte värt milen och tiden för resan. Tråkigt, Dåligt arrangemang och konstiga klass delningar.

              Ska försöka vara lite mer aktiv iår än dom tidigare åren.

              Originally posted by JALLE View Post
              Stället för att dizza hans fråga om val av anläggning kanske vi "veteraner" skall hjälpa Lorens att komma i kontakt med Klåp så han kan hjälpa honom att slå ihop sina TRE termpro profiler till en, och samtidigt säga vilket förslag vi tycker är coolast.

              Jag tycker 4x18" är hysteriskt häftigt.

              PS!!!

              Som Ekeröbo (och förmodligen flitig besökare hos Backes) så får du inte missa tävlingen i Kungsängen den 12/5.
              DS.

              Comment


              • #22
                Re: Kicker eller Orion?

                Men varför detta gnäll om killen har råd eller inte? Lägg ner...

                Jag tror det sitter flera hemma och drömmer, planerar och skissar på lite olika anläggningar med mer eller mindre realistiska och orealistiska setups.

                Efter detta vågar man ju knappast bolla idéer här utan att riskera att bli sågad vid fotknölarna. Självklart måste alla få säga sin mening, att ett visst projekt känns lite väl taget i luften, men låt det vara sen då..

                Jag har väl massor med planer, på allt från en 18" med 8 slutsteg till en enkel 8" med rörsteg, anläggningar som inte behöver extra batteri till det som kräver ett direktuppkopplat kärnkraftverk! Men sågas man rakt av och "utreds" om man möjligen skulle ha råd så får mina planer ligga kvar i min egna gömma.

                Ett forum är väl ett ställe där man kan dryfta idéer, bolla tankegångar och få feedback. Inte ett rapportställe där man tävlar om vem som e häftigast!

                Comment


                • #23
                  Re: Kicker eller Orion?

                  Mina egna erfarenheter är att man hade väl som mest pengar för leksaker och annat i den åldern...
                  Eller iaf bra mycket mindre fasta utgifter och pengar som ska läggas på hus och annat!

                  Comment


                  • #24
                    Re: Kicker eller Orion?

                    Helt Korrekt weine
                    Hus, käring, volvo finns redan


                    Originally posted by Weine View Post
                    Mina egna erfarenheter är att man hade väl som mest pengar för leksaker och annat i den åldern...
                    Eller iaf bra mycket mindre fasta utgifter och pengar som ska läggas på hus och annat!

                    Comment


                    • #25
                      Re: Kicker eller Orion?

                      Originally posted by DJLoop View Post
                      Halloj Jalle!

                      Kungsängen vart det!
                      Däremot den jävln som bestält vädret skulle jag villja ta ett snack med

                      Tanken var att åka till EmmaBoda igår men blev tyvär inte så. Vi körde Kungen av Nynäsvägen tills klockan 03:00 på natten så åkte till BRL eventet i örebro. Och så här i efterhand va det inte värt milen och tiden för resan. Tråkigt, Dåligt arrangemang och konstiga klass delningar.

                      Ska försöka vara lite mer aktiv iår än dom tidigare åren.
                      Det var jag med, vilken bil hade du?
                      Passat 3B: 151.9dB @42hz
                      Golf Mk4 Variant:151.7dB @47hz
                      Golf Mk2: 154.9dB @49hz
                      SM 3'a Bassrace 39.9 2013
                      SM 3'a Superstreet NW 2013
                      Stoffe levererar baby

                      Comment


                      • #26
                        Re: Kicker eller Orion?

                        Vw Caddyn med lite Jl Audio grejer i som inte spelade nå vidare



                        Originally posted by Wiechert View Post
                        Det var jag med, vilken bil hade du?

                        Comment


                        • #27
                          Re: Kicker eller Orion?

                          Originally posted by DJLoop View Post
                          Vw Caddyn med lite Jl Audio grejer i som inte spelade nå vidare
                          Du menar bilen som agerade regnskydd?

                          Petar du in 4 stora basar, massa steg och batterier i den får du nog fixa en annan arbetsbil, mest för att allt utrymme du idag utnyttjar i jobbet kommer försvinna..

                          Comment


                          • #28
                            Re: Kicker eller Orion?

                            Haha jo det e sant.
                            Men det finns ju budbilar till sånt i värsta fal hänger jag på släpet.

                            Originally posted by Torsten View Post
                            Du menar bilen som agerade regnskydd?

                            Petar du in 4 stora basar, massa steg och batterier i den får du nog fixa en annan arbetsbil, mest för att allt utrymme du idag utnyttjar i jobbet kommer försvinna..
                            Last edited by DJLoop; May 20, 2012, 22:49.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Kicker eller Orion?

                              Inte för att vara den som är den men varför folk reagerar är nog för att just sådana här
                              trådar brukar det dyka upp titt som tätt.. där folk ska lägga ENORMA pengar på bilstereo.
                              Bara dom värsta grejerna dessutom.

                              Vilket 9,9 gånger av 10 brukar leda till.. ingenting..

                              Men jag är ju inte den som är den, utan upp till bevis!
                              Builder of the Metallica Tribute Car

                              Comment


                              • #30
                                Re: Kicker eller Orion?

                                Vad som spelar bäst är väl vad man gör det till.
                                Jag hade nog valt ORION paketet. =)
                                Båda delar spelar nog tungt och det hoppas jag en vw caddy gör inom snar framtid då
                                SM 2a, Street 2K 2015.
                                SM 2a, SuperStreet No wall 2012.
                                SM 3a, Bassrace 149.9 2012.
                                SM 3a, SuperStreet 1-2 2011.

                                Comment

                                Working...
                                X