Announcement

Collapse
No announcement yet.

Köpt ny stereo och högtalare men har lite funderingar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Köpt ny stereo och högtalare men har lite funderingar

    Tjena alla stereo proffs idag så har ja vart o handlat ny stereo och högtalare till bilen en seat exeo st i stort sett samma bil som audi a4 b7 avant

    blev en jvc kw-v235dbt och gas silver högtalare till dörrarna

    Till fram blev det ett kitsystem med lösa diskanter som jag ska sätta där original diskanterna sitter nu

    Och till bak så tyckte de ja skulle köpa koaxial högtalare med diskanten på själva högtalaren

    Så det jag undrar över är kommer ljudet bak bli bra när man inte får diskanten så högt upp som den sitter original

    Dom på brl sa att bak monterar de såhär för de tyckte diskanterna bak stör mer än gör nytta

    Vad tycker ni borde jag byta ut o köpa kitsystem bak med ?

  • #2
    Re: Köpt ny stereo och högtalare men har lite funderingar

    Sitter diskanten som på Audi högt och nära örat i bakdörren .... då ska du inte ha ett kit.

    Det den diskanten gör är att spela rätt in i ditt öra vilket man inte vill.
    Dessutom gör avståndet att den är ur fas mot dom andra högtalarna.

    Rent tekniskt sett bör det vara samma avstånd till alla högtalare i bilen för att ljudet ska vara i fas.

    Ju fler högtalare ju mer fel blir det rent tekniskt sett.

    Ju bättre ljud ju mer märker man att man har fasfel (olika avstånd till högtalarna)

    Dom som säger ... skitsamma .... dom behöver inte lägga många ören på sina högtalare.

    Vissa människor är grymma känsliga för fasfel, jag är en av dom.
    Det kryper i kroppen på mig om man hör hur ljudet svävar rundor och inte är stabilt.
    sigpic

    We know the Rolex feeling, only the best are copied.

    Ljudbyggaren sedan 1998

    Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

    Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

    Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

    International Head Judge och numera även kallad besserwisser

    Comment

    Working...
    X