Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kenwood BT92 eller Alpine CDE-175R

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kenwood BT92 eller Alpine CDE-175R

    Hej,

    Sittter och velar mellan Alpine cde-175r och Kenwood BT92,

    Fördelar kenwood: Blåtand och 4 volts pre-out
    Fördel Alpine: parametrisk eq.

    Vad jag kunnat få fram är filter mm ganska lika.

    Vilken tror ni är bäst ljudmässigt?

  • #2
    Re: Kenwood BT92 eller Alpine CDE-175R

    Originally posted by Porscheper
    Hej,

    Sittter och velar mellan Alpine cde-175r och Kenwood BT92,

    Fördelar kenwood: Blåtand och 4 volts pre-out
    Fördel Alpine: parametrisk eq.

    Vad jag kunnat få fram är filter mm ganska lika.

    Vilken tror ni är bäst ljudmässigt?
    Vet inte, har inte testat alpinen,men helt säkert (för dem pengarna), du blir inte missnöjd med BT92

    Comment


    • #3
      Re: Kenwood BT92 eller Alpine CDE-175R

      Har inte testat just BT92. Men kör Kenwood i ena bilen och Alipne i andra och jag skulle säga Alpine alla dagar i veckan om det handlar om ljudkvallité. Kenwooden har andra fördelar och är i vissa fall lättare att ställa in än alpinenen men skulle jag byta blir det Alpine i båda bilarna.

      Med vänlig hälsning, Z

      Edit: båda håller mycket hög kvallité så.

      Comment


      • #4
        Re: Kenwood BT92 eller Alpine CDE-175R

        Har själv bt92:an och är nöjd. Det jag stör mig på är filtren. Ska du köra aktivt eller passivt? Filtren går ju klara sig utan om man har bra filter i steget/en. Jag ska köra aktivt och 3-vägs + sub. Så hade ju varit bra med en lågnivå till men det är det ju bara ett fåtal hu förunnat å dom ligger ju tyvärr i en helt annan liga prismässigt.
        Sen bryter ljudet när du ändrar nåt i tidskompet. Vet inte hur det är med alpinen där iofs. Men hade varit kanon om det inte gör det.
        Många gillar ju även pioneer 80prs....

        Comment


        • #5
          Re: Kenwood BT92 eller Alpine CDE-175R

          Kan tillägga att jag alltid kört Alpine innan och varit mycket nöjd...

          Comment


          • #6
            Re: Kenwood BT92 eller Alpine CDE-175R

            Originally posted by zovix View Post
            Har inte testat just BT92. Men kör Kenwood i ena bilen och Alipne i andra och jag skulle säga Alpine alla dagar i veckan om det handlar om ljudkvallité. Kenwooden har andra fördelar och är i vissa fall lättare att ställa in än alpinenen men skulle jag byta blir det Alpine i båda bilarna.

            Med vänlig hälsning, Z

            Edit: båda håller mycket hög kvallité så.
            Ja så kan med uttrycka sig...

            Har inte testat BT92...

            nähä,

            då kan du ju knappast uttala dig om vilken man ska välja?

            Kör BT92 i hemma testbänken o jag är jäkligt nöjd!
            Kör fina Dali med banddiskanter samt rörsteg o massor av annat godis o klagar inte... har mkt o prova med *ler*

            Behöver byta mycket annat innan jag byter ut den maskinen i testbänken.

            Har kört med : Mcintosh, Hifonics old school stegen, Soundstream 3 olika (originalen: dem gamla), Butler, Phoenix gold 3 olika, Mtx flera olika, samt Bostonsteg så testa vet jag.
            För dryga 1500Kr kan man knappast bli jättebesviken. sälj den o bli av med några hundringar i värsta fall.

            Har kört 9887 tidigare o den låter "klart" bättre (observera citationstecknen runt ordet: klart)
            men den saknar en hel del "finesser" och jag kan inte tänka mig att du skulle bli besviken för dem små slantarna som BT92SD kostar.

            Har numera en Pioneer...O den låter än bättre..än dem båda!

            Kenwooden den låter mycket bra!
            Alpinen (9887) lite bättre
            Pioneer P99RS än bättre...o mycket dyrare!

            Kan inte säga att det är värt prisskillnaden,
            för vanligt bilstereoanvändande. *ler*

            Du kommer mest troligt bli nöjd med Kenwooden!
            Last edited by BI(L)LJUD; April 21, 2014, 00:31. Reason: felstavat

            Comment


            • #7
              Re: Kenwood BT92 eller Alpine CDE-175R

              Har du BI(L)LJUD testat den aktuella Alpineenheten då? Annars är ju du lika oförmögen att avgöra vilken som är vettigast. Jag har inte testat just den Alpinen men ett flertal andra maskiner och kört både Kenwood BT92 samt flera äldre maskiner och kan väl hålla med om att Kenwood ger mycke för pengarna, men Alpine låter generellt bättre, Kenwood är mer "förlåtande" för dålig kringutrustning men ger inte riktigt lika mycke om man har bättre grejer istället.
              Mitt projekt: Volvo V60
              BRL - B2 & Dayton

              More to come...

              Comment


              • #8
                Re: Kenwood BT92 eller Alpine CDE-175R

                Originally posted by ChriZtoffer View Post
                Har du BI(L)LJUD testat den aktuella Alpineenheten då? Annars är ju du lika oförmögen att avgöra vilken som är vettigast. Jag har inte testat just den Alpinen men ett flertal andra maskiner och kört både Kenwood BT92 samt flera äldre maskiner och kan väl hålla med om att Kenwood ger mycke för pengarna, men Alpine låter generellt bättre, Kenwood är mer "förlåtande" för dålig kringutrustning men ger inte riktigt lika mycke om man har bättre grejer istället.

                Om du läser vad jag skriver så ser du att jag inte testat Alpine maskinen det pratas om,
                o jag skriver o förklarar vad jag tycker om Kenwooden, inget annat.

                Skriver ju att (den alpinen jag har erfarenhet från) 9887 låter bättre,
                o då kan väl inte du dra alla Alpine modeller över en kam heller?

                O som sagt det finns mycket som man kan byta ut innan man klagar på att BT-92 låter uselt.
                Vi snackar cds för en knapp spottstyver!! 1390:- För Alpinen, köp båda o sälj den som är "kass" vetja.

                Har man så mycket "bättre" grejer att koppla till, så har man råd med en 80PRS eller en P99RS.
                Last edited by BI(L)LJUD; April 22, 2014, 10:44. Reason: stavfel

                Comment


                • #9
                  Re: Kenwood BT92 eller Alpine CDE-175R

                  Tack för era synpunkter, just nu lutar det åt Alpine:en mest för att den har parametrisk EQ:n och lite för att jag personligen tycker att den är något snyggare.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kenwood BT92 eller Alpine CDE-175R

                    Det är bara att köpa.

                    Gillar Alpine med.
                    Priset avgör många gånger.

                    Maskinerna skiljer sig inte mycket åt.

                    Du blir nog nöjd.

                    Comment

                    Working...
                    X