Announcement

Collapse
No announcement yet.

Volvo V70 -04 Hjälp med högtalare

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Volvo V70 -04 Hjälp med högtalare

    Hej har precis införskaffat mig en Volvo v70 -04.

    Men det verkar som vänster/höger högtalare fram är paj/Spelar väldigt lågt. Samt att det finns ingen center högtalare som funkar.

    Vill uppgradera/byta ut dessa front högtalare till att börja med. Kanske lika bra att byta ut de som är där bak när man endå håller på? Någon som vet vilka högtalare som inte är volvo orginal som passar till orginal steron. Eller är det bättre att gå för orginal saker?

    Vad jag kan se så hittar jag inget slutsteg under passagerarsätet.

    Info om bilen
    Bil: Volvo v70 -04
    Radio: Hu-603
    Slutsteg: Nej

    Om någon har gjort en guide på hur man byter högtalare uppskattas detta också!

    Mvh Hampus

  • #2
    Re: Volvo V70 -04 Hjälp med högtalare

    du har troligtvis som mig den lilla stereon, det finns ingen center i dessa, sitter 6.5r som midbasar i dörrarna och jag har provat att byta ut dessa mot dls och monterat i originaldistansen för att få ut högtalaren, vidare så har jag bytt alla popnitar i fönsterhissen som var lösa och skramlade + satt fast allt löst jag kunde hitta som skramlar.
    Matar dessa med ett ordentligt slutsteg och ljudet låter skit, ändå....
    Krävs en hel del modifikation på dessa dörrar för att få dom tysta och fina.

    Vet inte hur kräsen du är men vill du bara kunna spela högre och få lite bättre ljud hade jag satsat på original, fast den tyngre varianten med slutsteg, montera gärna en sub i skuffen med för lite utfyllnad, finns ju en smidig originalbas om man nöjer sig med detta.

    Själv så gjöt jag om a-stolparna och monterade 4" och diskant av bättre sort, la en jl 6.5" bas under handskfacket och det gjorde en väldigt stor skillnad, har även processor och har slängt ut originalstereon med för den delen..
    / Jimmy

    Comment

    Working...
    X