Announcement

Collapse
No announcement yet.

Linux Xbox med Touchscreen och 3G

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Linux Xbox med Touchscreen och 3G

    Min tanke är som följer

    Ta min gammla chippade Xbox, köra nåt sjysst Linux OS, koppla ut cd:n och montera den i mittkonsollen, koppla om ena kontrollingången till usb och köra in en touchscreen för att kunna styra den, dunka i så stor hdd som möjligt, köra ut ljudet optiskt till nån bra billig ljudprocessor (förslag nån?), har man nån form av kontroll till dom så man kan sköta volymkontrollen? hur ställer man in filter, tidkomp m.m i en sån? med pc? kan man i.s.f kanske få in den delen också i xboxen? Sen koppla om en annan kontrollingång för att hänga på mobilen (android) så man får 3G via en app som heter easytether....

    Vilda idéer kanke men jag tar gärna emot reflexioner...Allt går väl...eller?

  • #2
    Re: Linux Xbox med Touchscreen och 3G

    Gjorde ju mycket av det för en 5-6 år sen i en av bilarna.

    Det går helt klart att göra, men blir mycket dineros i slutändan för en ihopknåpad lösning.

    Du behöver antingen byta nätagget eller skaffa ett 12->220 aggregat som ger ren sinusvåg

    Touch screen och linux låter ju kul om man har mycket fritid.

    I Xboxen finns det ju inga kortplatser så det är rätt svårt att bygga in en DSP, men Du kan ju allid hänga på en Audison Bit-1 på den optiska, så har du en smidig kontrollpanel med volymratt oxå.

    Själv hade jag nog byggt något med ett mini-itx-kort och stoppat in ett bra ljudkort som fixar biffen.
    /tycker Erik.

    Comment


    • #3
      Re: Linux Xbox med Touchscreen och 3G

      ok..de e ju också ett alternativ de va bara det att jag undra vad jag skulle göra med xboxen som bara står och skräpar...om man bygger en dator med nåt bra ljudkort...kommer man upp ens i närheten av ljudkvalitén som i en alpine typ?

      Comment


      • #4
        Re: Linux Xbox med Touchscreen och 3G

        Det kan du mycket väl göra, men det går åt ett bra ljudkort då..
        Kolla på tex ASUS Xonar Essence kort..

        Lycka till
        Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
        --------------------------------------------------------------------------------
        Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
        PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..

        Comment


        • #5
          Re: Linux Xbox med Touchscreen och 3G

          ...då e de ju detta med ljudprocessor också...hm...börjar bli dyr tankegång detta :P, eller finns detta inbyggt i nåt ljudkort också?

          Comment


          • #6
            Re: Linux Xbox med Touchscreen och 3G

            LynxTWO-B är inte billigt, men värt pengen.
            /tycker Erik.

            Comment


            • #7
              Re: Linux Xbox med Touchscreen och 3G

              Originally posted by Robsarve View Post

              Du behöver antingen byta nätagget eller skaffa ett 12->220 aggregat som ger ren sinusvåg

              .
              Kör i och för sig xbox 360 i bubblan med ett 12-220 aggregat med modifierad
              sinus och det har funkat hela förra året utan problem.
              Men absolut är det bäst med ren sinus.
              Builder of the Metallica Tribute Car

              Comment


              • #8
                Re: Linux Xbox med Touchscreen och 3G

                Ja, men gamla boxens bildkort funkar dåligt med modifierad sinus, bilden blir inte stabil.
                Inte i min bil iaf
                /tycker Erik.

                Comment

                Working...
                X