Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ej reglerbart ljud via USB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ej reglerbart ljud via USB

    Hej. Smidigast med laddning och kanske bäst ljud(?) är om jag kopplar in min ipad via usbn på min stereo i båten. Grejen är att hu:n sitter vid passagerarsätet och när ipaden är kopplad via USB kan jag bara reglera volymen via stereon (ej på ipaden som sitter vid förarplatsen).

    Det finns ju tex subcontrollers man sätter på RCA kablarna för att kunna reglera basen, finns detta även för volym? Eller någon som har ett annat tips?

    Annars får jag helt enkelt bara ha 2 kablar anslutna till paddan men ser så fult ut

    Bluetooth recivers verkar ju inte ge så bra ljudkvalitet?

    HU:un jag har är Pioneer MVH-160UI

    /Mvh

  • #2
    Re: Ej reglerbart ljud via USB

    Radion verkar ju inte kunna köras med lös fjärrkontroll så det ser mörkt ut..
    Alltså en lågnivåfader skulle gå att använda men det förutsätter att allt ljud går via separat slutsteg!

    //
    __________________
    Mvh Jonas
    Ljudnörd, SAAB-frälst, motorcyklist och trafiklärare
    8ggr Svensk Mästare SQ & Multimedia
    Min byggen: Saab 9-5 Soundtjeck 130dB Polk/Momo M5 PV 444

    Comment


    • #3
      Re: Ej reglerbart ljud via USB

      Originally posted by joj View Post
      Radion verkar ju inte kunna köras med lös fjärrkontroll så det ser mörkt ut..
      Alltså en lågnivåfader skulle gå att använda men det förutsätter att allt ljud går via separat slutsteg!

      //
      Tack för svar! Jadå allt går via slusteg. Är det någon skillnad på en bassremote typ denna: http://www.loudstore.se/autoleads--p...491-c-286.aspx samt en levelcontroller? Gör dem samma sak?

      /Mvh

      Comment


      • #4
        Re: Ej reglerbart ljud via USB

        Verkar vara samma sak!
        __________________
        Mvh Jonas
        Ljudnörd, SAAB-frälst, motorcyklist och trafiklärare
        8ggr Svensk Mästare SQ & Multimedia
        Min byggen: Saab 9-5 Soundtjeck 130dB Polk/Momo M5 PV 444

        Comment

        Working...
        X