Announcement

Collapse
No announcement yet.

Xbox i bilen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Xbox i bilen?

    Originally posted by Svenn3SaataN View Post
    Frågan är hur krävande spel han kommer att köra och om datorn kommer palla det. Om han ska köra till exemepl need for speed shift, pallar denna datorn det då?
    Japp, den kommer att klara att köra senaste NFS spelet utan större problem i de upplösningarna jag gissar att vi prata om i en bil. Det är rejält med CPU kraft i den och intels senaste generation integrerade grafik chip, X4500 har hyffsad 3d prestandad. Självklart så kommer man inte att kunna sätta på alla detaljer som man kan göra med ett prestandad grafik kort.

    Datorn kompleterar du med en bluetooth dongle så att du kan använda din mobil som 3G modem. Då kan du streama vilken internet radion station du vill.

    Själv kör jag med tre då de är solkart billigast när det kommer till mobilt internet om man inte vill ha en usb dongle.
    Fördelen med tre jämfört med de andra är att du inte behöver ha något speciell abonemang. Om man köpt en telefon med abonemang på 99kr månaden pott så kan man använda 49 kr av de 99 kr till 3 mobil surf. Då får man 1Gb per månad och 0,384 Kbit/S. Jag brukar köra internet radio till jobbet och har alldrig kommit öve 1Gb data på en månad på över två år nu.
    För 89 kr så får man lite mer hastighet och 5Gb data.

    Comment

    Working...
    X