Announcement

Collapse
No announcement yet.

Volym i en Golf II, Förslag till låda för 2x 15"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Volym i en Golf II, Förslag till låda för 2x 15"

    Hejsan! Nu ska min volvo 245a bytas ut mot en stilig Golf II Har 2x RF T1 power 15" basar som ska leverera i skuffen. Men då till frågorna.
    Min låda som jag har i volvon får aldrig plats i golfen, då den är på 236l avstämd till 37hz.
    Vad är volymen i en Golf II ? folk brukar väl prata om volym i bilar, dvs vilken avstämning dom har osv.
    Hur ska jag kunna få samma avstämning ( 37hz) då jag måste göra lådan mindre i Golfen. tycker om låg avstämning, gillar när det är djup och dov bas.

    Ifall någon skulle kunna hjälpa mig med en seriös lådritning som är optimerad för Golf II så vore det guldvärt!
    Tack på förhand

  • #2
    Re: Volym i en Golf II, Förslag till låda för 2x 15"

    prova 150 liter o sen prova dig fram med portlängder. eller släng iväg ett pm till optima här på forumet han kan de där med lådor lycka till

    Comment


    • #3
      Re: Volym i en Golf II, Förslag till låda för 2x 15"

      riv ut baksätet i golfen och kör samma volym till basarna.. detta får gärna sitta i en vägg... då spelar det nog bra/högt. ska du inte riva ut baksätet så tror jag inte det kommer bli bra till dina basar med så låg volym, men testa kan man göra ändå...
      tänk på att om du går från 236 liter ner till 150 liter så kommer det låta mycket annorlunda, även om du stämmer av det djupt så kommer det inte bli samma djupbas som innan. men det bör spela högre i golfen än i din 245a oavsett låda.

      Comment

      Working...
      X