Announcement

Collapse
No announcement yet.

1988 Caddy Pickup DeVille Shop truck

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Show/demo: 1988 Caddy Pickup DeVille Shop truck

    Eftersom jag börjat rota lite i stereoanläggning till min vardagsbil,
    så tänkte jag det kunde göra sig bra med en tråd häringa.

    Vid inköpstillfället.



    Motorrummet är okej, men fula färgkombinationer osv.
    Kommer åtgärdas.



    Tilltänkta fälgarna jag håller på och renoverar.



    Subben jag skaffade



    Polerar man coilovers inför montering på en vardagsbil? Ja.



    Som den såg ut efter axelflipp



    Ny bakruta från Bauhaus



    Hembränd växelspaksknopp.



    Början på bygget var en skiva MDF.
    Allting byggs från scratch av mig.



    Dörrsidor under uppbyggnad, de gamla var inget att jobba vidare med,
    mögliga och med högtalarhål på fel ställe.
    Materialet kommer från bakre väggen i en gammal garderob jag skulle göra mig av med.
    Perfekt Board i rätt tjocklek för att plasta,
    göra styv och ordna stum montering medelst popnuts och skruvar rätt igenom delarna med tätning emellan.


  • #2
    Re: 1988 Caddy Pickup DeVille Shop truck

    Postade för snabbt, glömde bilder på baffeltillverkning.

    19mm MDF + 2 lager polyester = töjningar för öronen?



    Slipades jämnt och grundades med CRC grå grundfärg,
    och så Fleckstone på det från Dollarstore, 50kr flaskan.
    Som synes ovan lämnas inte sten-finishen utan ett lager mattsvart lades ovanpå.
    Även där en 50kr burk från Dollarstore.

    Comment


    • #3
      Re: 1988 Caddy Pickup DeVille Shop truck

      Ska bli intressant att följa!
      ...there are only 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't...



      Bygglogg BMW G20: BMW G20 SQ (Ny!)
      Bygglogg BMW F36: BMW F36 SQ
      Bygglogg Audi Q7: Audi Q7
      Bygglogg BMW F10: Tvåstegsprojekt i BMW F10

      Team Ljudbyggaren
      1:a Plats Skilled OEM - SM 2017
      3:e Plats Master OEM - SM 2018
      8:e Plats Master OEM - EM 2018 ()

      Comment


      • #4
        Re: 1988 Caddy Pickup DeVille Shop truck

        Kul bygge.
        Mini Cooper goes Pioneer
        http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=36531
        Volvo V50
        http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=34708

        Sponsorer som håller mig flytande:
        Pioneer, Stinger

        Comment


        • #5
          Re: 1988 Caddy Pickup DeVille Shop truck

          Definitivt kul upplägg!

          Bygglogg: SQW: TransFårrden

          Comment


          • #6
            Re: 1988 Caddy Pickup DeVille Shop truck

            Roligt med intresse för mitt simpla projekt!
            Även om det förhoppningsvis är effektiva lösningar så är det bara lite neanderthal-bygge handgjort med basic verktyg.

            Learn by doing och prova lite nytt jag inte testat förr helt enkelt,
            kommer snart uppdatering, dörrsidorna är provmonterade och snart dags för plastning.

            Får ni några ideer eller så, så är det bara säga till. Kanske gör det till verklighet,
            bara jag har kunskapen och medel till det. Fortfarande obestämd över finishen på dörrsidorna bland annat.

            Comment


            • #7
              Re: 1988 Caddy Pickup DeVille Shop truck

              det är ju sånt här som är kul o följa, med mkt bilder över allt som görs att bara kolla på fullblodsproffs blir lite stelt o tråkigt :P

              Comment


              • #8
                Re: 1988 Caddy Pickup DeVille Shop truck

                nice bygge följes

                Comment


                • #9
                  Re: 1988 Caddy Pickup DeVille Shop truck

                  Originally posted by Andyah View Post
                  det är ju sånt här som är kul o följa, med mkt bilder över allt som görs att bara kolla på fullblodsproffs blir lite stelt o tråkigt :P
                  Håller med, det finns mkt charm i "enkla" byggen, särskilt med välavvägda produkter som tillsammans ger harregösses med valuta för investeringen!

                  Bygglogg: SQW: TransFårrden

                  Comment


                  • #10
                    Re: 1988 Caddy Pickup DeVille Shop truck

                    Alltid trevligt med respons som tidigare nämnt, och här verkar det finnas sådan

                    Jag har haft mycket att göra sista tiden och detta projektet har blivit lite bortprioriterat, men jag planerar att sätta igång nu under helgen.

                    Tills dess kan jag väl visa bilderna jag tog i förbifarten när jag var till garaget.
                    Kom också på att jag glömt berätta om setupen.

                    Fått lite födelsedagspresenter och gjort byten och grejer.
                    Det är typ nollbudget, men försöker göra det rätt åtminstone,
                    så får jobba mig fram till vissa saker osv.

                    En Alpine CDE-181R valdes ut på Caraudiocenter i Solna, rätt kul butik och trevlig personal,
                    men att hitta en laglig parkeringsplats utanför butiken när de har öppet är inte lätt Farsan tog en likadan fast en 181RR,
                    en röd alltså, till hans nya röda vardagsbil vi var och hämtade i samma vända.
                    Det är bara 2 Volt lågnivå, men ribban sattes rätt lågt till en början.
                    Det får duga för tillfället dock, jag satsar på ström och god grund i bygget överlag, så kan man alltid uppgradera senare.
                    Trevlig spelare annars, helt klart värd den lilla pengen.

                    Ett Alpine MRH-F254 hittades nära nog gratis i en köp och säljgrupp på FB.
                    Tänkte att det är bara 4x25W men det levererar nog det och lite till, rent också.

                    En gammal bytesaffär för längesen gav mig ett GZRC 16XIII tvåvägs kit,
                    det bör funka i denna tänkte jag.

                    Scania original 50mm2 hittad i sopcontainern på ett ställe jag jobbade förut,
                    man kan ju inte låta det gå till spillo, hård som sten men det är nog prima OFC iallafall.
                    Lite mindre grejer är Stinger, Stinger lågnivåer, ett Exide Dual AGM 75Ah,
                    som kostade mindre än Biltemas mindre AGM (70Ah) hela sommaren på Hjertmans i Västerås tydligen,
                    de har mycket på rea, tips att kika där.
                    Fick en kondensator mot ett byte av kamrem på polarens bil,
                    inte för att jag tror det behövs med det batteriet, den lilla effekten jag planerar och en 150A generator jag hittade på skroten,
                    men då Scania pluskabeln är 2 bitar så kan jag använda båda med kondensator inkopplad,
                    hey, det är väl ingen nackdel iallafall. Jag satsar ju främst på god grund som sagt.
                    Ordentligt med ström från generator till slutsteg med allt vad det innebär.

                    Mycket kommer från Bilstereohörnan i Västerås från början. Alltså, om inte inköpt av mig så har större delen köpts där från början iallafall.
                    Fått lite rådgivning och så från hörnan, de är trevliga att snacka med och säljer schyssta grejer. Massive gör trevliga högtalare vad jag vet iallafall, ESX med. Mycket tryck för pengarna i den rosa bubblan.

                    Bilder då.

                    Mitt Alpine-deck har gjort sig hemmastadd.



                    Mycket små detaljer man inte tänker på när man planerar något bygge.
                    Här är väl alla de saker man kan glömma bort bland annat.

                    T-nuts och galvad skruv är billigt på Biltema, tror de små fyrkantiga lådorna kostade typ 20 spänn styck på sin höjd.



                    En dörrsida har tagit sig till inpassnings-stadiet. Det är en del jobb kvar.

                    Last edited by Emilius; July 30, 2016, 10:05.

                    Comment


                    • #11
                      Re: 1988 Caddy Pickup DeVille Shop truck

                      Kul projekt!
                      Tacksamt med den typen av dörrsida, man kan ju göra i princip vad som helst!
                      \m/

                      Comment


                      • #12
                        Re: 1988 Caddy Pickup DeVille Shop truck

                        Kul att du gillar det!

                        Jo det är rätt simpelt med bara en skiva, däremot uppstår andra problem,
                        jag ser inte hur jag ska kunna veva ner rutorna till exempel

                        Lösningen just nu är väl veven till manuella takluckan på Golf Mk2 som dörrvevar, de viker man ut när man använder dem, om de går fritt,
                        har inte provat ännu. Men det var samma splines iallafall. Det löser sig nog,
                        huvudsaken att jag fick i middarna nånstans och det var ungefär där de fick plats..

                        Comment


                        • #13
                          Re: 1988 Caddy Pickup DeVille Shop truck

                          Jo, jag glömde ju nämna att jag har två,
                          det händer till och från dels för mitt minne lämnar en del att önska,
                          och så använder jag den andra till förvaring för tillfället, alltså är den täckt med skräp så jag knappt ser den.

                          Blir nog någon slags musikspelande anläggning i den andra också,
                          kanske inte i år men så småningom.

                          Tanken är att åka i den vita medans jag jobbar på den bruna.

                          Comment


                          • #14
                            Re: 1988 Caddy Pickup DeVille Shop truck

                            Helgen vart lika produktiv som alltid.

                            Kom till garaget, pressade en kabelsko, upptäckte att jag köpt för liten krympslang, bara lägga ner det där med installation för dagen.
                            Inspirerande

                            Då kan jag ju fortsätta med dörrsidorna tänkte jag,
                            började montera bort den dörrsidan som satt i bilen,
                            glömde bort att komma ihåg att jag sabbat skruven till fönsterveven,
                            phillips-skruvar har inte något på en dörrsida att göra om man frågar mig,
                            men visst.

                            Borrade i 5 minuter ungefär, sen gick jag över till att montera frontspoilern istället.

                            Den gick att få dit, och det blev ett trevligt lyft,
                            sen kastade jag verktygen och åkte hem.

                            Får se om det blir att åka till Biltema här i veckan någon dag,
                            sen kanske arbetet kan fortskrida.

                            Comment


                            • #15
                              Re: 1988 Caddy Pickup DeVille Shop truck

                              Låter som en standarddag med stereobygg... stora planer, ambitioner och tankar på att få bygget att ta skutt frammåt. Sen står man där med skiftnyckel i ena näven (som man inte ens vet vad man skulle ha till), CRC56 i näsan (högst oklart hur) och undrar vart fan kaffet tog vägen.

                              Standard.

                              Bygglogg: SQW: TransFårrden

                              Comment

                              Working...
                              X