Announcement

Collapse
No announcement yet.

-{ KSD's Garage, bygglogg }-

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: -{ KSD's Garage, bygglogg }-

    Originally posted by Andyah View Post
    hur är det med lukten på det där limmet? köpte mig ett spraylim på en hobbybutik, fyfan vad det luktar. har plockat ur lådan ur bilen för 2dagar sen..men lukten sitter i än :P du har inget annat tipps annars på annat lim man kanske kan pensla ut elr så?
    Inget jag tänkte på, så det kan inte luktat speciellt mycket!

    Biltemas spraylim har en ganska ''frän'' lukt, men inget som sitter i länge.
    Seastreams Garage
    MOTORSHOW 2K15
    Korvens Snickeri & Design

    Comment


    • #17
      Re: -{ KSD's Garage, bygglogg }-

      Hojhoj!

      Jodå det vart något av den lådan också, nu ska den bara skeppas till El Stockholmo

      Seastreams Garage
      MOTORSHOW 2K15
      Korvens Snickeri & Design

      Comment


      • #18
        Re: -{ KSD's Garage, bygglogg }-

        Halloj! Vart tyst ett tag nu, men jag har pillat och grejjat lite ändå!

        Fick ett paket igår från Seastreams Garage , innehållande ett Autostudio 1500.1, Amega Q-comp 50 middar och lite lim.

        Tack vare detta fick jag något byggryck! Så ut i verkstan och börja pilla med nytt golv till bagaget!




        Ljudvågorna efter högtalaren vart lite krassliga då bladet va lite slött i kniven....





        Återigen, jag ÄLSKAR det här!





        Fixade till lite jord också, kopparskena ifrån bältesfästet, ut i 2x70mm2 kabel.....





        ...in i ett Zealum fördelningsblock





        Strömkabel fixad till ett block också. Strömkablarna ska bytas ut mot ny,fräsch och mjuk 35mm2 kabel samt kläs med rosa kabelstrumpa.. den här låg och skräpade, och va sjukt stel och tråkig!





        Så ser det ut för tillfälltet. Finns det någon SQ nisse som kikar här inne? Har hört något om att det ska vara ett visst avstånd mellan buntbanden som håller i strömkabeln samt lågnivåkabeln? Någon som kan klargöra det?


        Tack så länge!
        Seastreams Garage
        MOTORSHOW 2K15
        Korvens Snickeri & Design

        Comment


        • #19
          Re: -{ KSD's Garage, bygglogg }-

          Har något svagt minne av att det ska hända typ 30cm, kanske 40cm, men det inträder inte förrens efter Rookie, om ens i nästföljande klass, men sedan.. lär det dyka upp.
          Således - har du inte storslagna planer just i nuläget, är det helt safe att lobba in bland rookiegänget och få lite häng på hur saker fungerar, utan att oroa sig för märkning och fastsittande av kablage..

          Bygglogg: SQW: TransFårrden

          Comment


          • #20
            Re: -{ KSD's Garage, bygglogg }-

            Originally posted by zrken View Post
            Har något svagt minne av att det ska hända typ 30cm, kanske 40cm, men det inträder inte förrens efter Rookie, om ens i nästföljande klass, men sedan.. lär det dyka upp.
            Således - har du inte storslagna planer just i nuläget, är det helt safe att lobba in bland rookiegänget och få lite häng på hur saker fungerar, utan att oroa sig för märkning och fastsittande av kablage..
            Oki!

            Letade lite bland ChriZtoffers bilder och hittade det här: http://www.garaget.org/mypage/galler...&image=2222835

            ''En del kablage på bakväggen fick strumpa på sig, alla stripades var 10e centimeter enligt EMMAs SQ reglemente.''


            En anledning till att jag tänkte göra det, är för att ha känslan '' nu har jag det gjort, och det känns jävligt rätt! ''
            Seastreams Garage
            MOTORSHOW 2K15
            Korvens Snickeri & Design

            Comment


            • #21
              Re: -{ KSD's Garage, bygglogg }-

              Ja 10cm har då jag för mig att det är som gäller för fastsättningen, märkning däremot behöver man inte göra lika tätt. :-)
              Mitt projekt: Volvo V60
              BRL - B2 & Dayton

              More to come...

              Comment


              • #22
                Re: -{ KSD's Garage, bygglogg }-

                Riktigt snygga lådor! Ser välbyggda ut! Dexter lådan på första sidan var ju klockren!

                Den rosa texten på senaste projektet, är det nerfräst i trät? eller bara utskuret i mattan? Väldigt snyggt iallafall!

                Comment


                • #23
                  Re: -{ KSD's Garage, bygglogg }-

                  Originally posted by RogerH View Post
                  Riktigt snygga lådor! Ser välbyggda ut! Dexter lådan på första sidan var ju klockren!

                  Den rosa texten på senaste projektet, är det nerfräst i trät? eller bara utskuret i mattan? Väldigt snyggt iallafall!

                  Tack så mycket!

                  Det är nerfräst i golvet
                  Seastreams Garage
                  MOTORSHOW 2K15
                  Korvens Snickeri & Design

                  Comment


                  • #24
                    Re: -{ KSD's Garage, bygglogg }-

                    Halloj!

                    Mega update på G!

                    Har inte hunnit uppdatera här som jag tänkt... Ska bättra mig, lovar jag!

                    Först ut: Nya kickpaneler till min Golf, för ett par Amega Q-comp 50!



                    Maskera lite.





                    Liten kik, så man kan koppla utan att stampa på dom





                    Får duga för tillfället!



                    Näst ut är en beställnings låda, till en Massive Audio Summo 8''.





                    meep meep





                    Nice and fluuuush!





                    Varför köra fräsen för djupt!?





                    Perfekt kant att skära tyget emot!





                    Klart! Inget speciellt, mest cleant och stilrent imo!





                    På återseende! God jul och gott nytt år allihopa!
                    Seastreams Garage
                    MOTORSHOW 2K15
                    Korvens Snickeri & Design

                    Comment


                    • #25
                      Re: -{ KSD's Garage, bygglogg }-

                      God afton och godjul!

                      Vart lite gjort nu under julaftonskvällen.

                      Hade lite spillmaterial över från tidigare byggen, sen va jag lite rastlös..... Så det va bara börja på med en testlåda som jag varit lite nyfiken på ett tag!
                      8''are i sluten låda, borde kunna ge lite pang pang! Offrena blev 2st Gladen RS8 Extreme.




                      Ska inhandla lite dämpull så fort som möjligt och ploppa i





                      Tjosan! Det går fort i hockey..





                      Vart rätt bra.




                      Nästa uppdrag får nog bli att testa dom i bandpass låda.. har nämligen 8st RS8 Extreme liggandes.

                      Time will tell! Hare sålänge!
                      Seastreams Garage
                      MOTORSHOW 2K15
                      Korvens Snickeri & Design

                      Comment


                      • #26
                        Re: -{ KSD's Garage, bygglogg }-

                        Du bygger snygga lådor!
                        Mini Cooper goes Pioneer
                        http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=36531
                        Volvo V50
                        http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=34708

                        Sponsorer som håller mig flytande:
                        Pioneer, Stinger

                        Comment


                        • #27
                          Re: -{ KSD's Garage, bygglogg }-

                          Tack Landén! Ditt bygge är rätt mysigt det också


                          Update!

                          Vart inte helt nöjd med senaste lådan.. så det får bli lite '' Gör om, gör rätt! ''




                          Lekt lite med fräsen, överhandsfräs är kärlek! Ni som inte har en måste inskaffa en fortast möjligt!





                          Lite spackel på, blir att slipa till lite senare. Sen på med sprutspackel, lite 400 papper, sen grundfärg.. SEN får ni allt se vad som kommer hända
                          Seastreams Garage
                          MOTORSHOW 2K15
                          Korvens Snickeri & Design

                          Comment


                          • #28
                            Re: -{ KSD's Garage, bygglogg }-

                            skulle man vara dumsnål om man köper julas billigaste överhandsfräs?. tänkte den blir inte använd mycket alls..men den ligger på 1k watt..sen har dom lite dyrare o mera watt antal..

                            Comment


                            • #29
                              Re: -{ KSD's Garage, bygglogg }-

                              Jag är osäker på vad som imponerar mest, hastigheten eller utseendet på lådorna. Det är ju nästan så man blir sugen på att låta bli att bygga själv nästa gång.

                              Comment


                              • #30
                                Re: -{ KSD's Garage, bygglogg }-

                                Originally posted by Andyah View Post
                                skulle man vara dumsnål om man köper julas billigaste överhandsfräs?. tänkte den blir inte använd mycket alls..men den ligger på 1k watt..sen har dom lite dyrare o mera watt antal..
                                Om du inte använder den så mycket, utan bara fräser något hål ibland. Så ska nog den funka kanon, men jag lovar ingenting!
                                Seastreams Garage
                                MOTORSHOW 2K15
                                Korvens Snickeri & Design

                                Comment

                                Working...
                                X