Announcement

Collapse
No announcement yet.

Förslag på tilllägg i forumet.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Förslag på tilllägg i forumet.

    en Lådberäkningstråd
    utan onödigt snack som inte tillför nått
    Saxar från Zatzy

    --------------------------------------------------------------------------------

    1. skriv märke samt modellbeteckning, gärna också inköpsår och om ni har; också en bild.
    detta pga att vissa tillverkare, tex kicker ändrat sina parametrar och smådetaljer mellan åren men ej modellbeteckning.

    1,5. skriv med parametrarna för elemntet om ni har dem. har ni dem inte söker ni efter dem på goggle mfl ställen. hittar ni dem fortfarande inte kanske någon här på forumet har dem varför det löser sig ändå men LETA först!

    2. skriv med din bilmodell. detta då lådan förutom att optimeras för elementet även skall optimeras för bilen.

    3. skriv med vad du tänkt driva basen/basarna med för steg. detta pga att vissa lådtyper ihop med vissa bilar kan fungera endast med mkt effekt och man då utan mkt effekt kan behöva använda en annan lådtyp. effektspec räcker EJ utan det är fabrikat samt modell som gäller!

    4. skriv med ev övrig utrustning då detta kan ge bra info om vad ni eftersöker för karaktär.

    5. fyll på med så mkt övrig info som möjligt, tex prioriteringar ljudmässigt, ev tidigare lådkonstruktioner som elementet suttit i och vad ni funnit för för-och nackdelar med dem. vad ni lirar för musik, vad ni har för tidigare referenser i tex tidigare byggen, kompisars byggen osv. detta gör det lättare att förstå vad ni eftersöker.

    Comment


    • #17
      Re: Förslag på tilllägg i forumet.

      En chattbox som man kan fördriva tid med och ställa mindre frågor i

      Comment


      • #18
        Re: Förslag på tilllägg i forumet.

        Svenska är nog på G.

        Det finns ju en funktion i forumet som heter reputation, det är vågskålarna nere till vänster i alla poster utom din egen. Där kan du gå in och hissa eller dissa någon.
        /tycker Erik.

        Comment


        • #19
          Re: Förslag på tilllägg i forumet.

          Födelsedagsfunktionen som finns längst ner på lazzat, borde väl kunna aktiveras här med?
          Vis vobiscum sit!

          Comment


          • #20
            Re: Förslag på tilllägg i forumet.

            Originally posted by Nordenmark View Post
            Födelsedagsfunktionen som finns längst ner på lazzat, borde väl kunna aktiveras här med?
            NEEEEJ. Vi är inte 21 längre!
            SM-guld 2007 och 2008.
            Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

            Comment


            • #21
              Re: Förslag på tilllägg i forumet.

              Originally posted by jonash View Post
              NEEEEJ. Vi är inte 21 längre!
              Jo det är vi, + 192 månader...
              Vis vobiscum sit!

              Comment


              • #22
                Re: Förslag på tilllägg i forumet.

                Originally posted by jonash View Post
                NEEEEJ. Vi är inte 21 längre!
                Prata fördig själv
                Du har ju företaget bakom dig, jag är bara i startgropen
                Ljudbyggaren i Scandi.......Sverige AB
                sigpic

                We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                Ljudbyggaren sedan 1998

                Importör av Mosconi, Gladen
                Se oss på Facebook för nyheter.

                Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                Comment


                • #23
                  Re: Förslag på tilllägg i forumet.

                  Ngt jag tycker är bra är officiella produkt trådar likt dem som finns på t.ex minhembio.com där man samlar alla frågor om en viss produkt under en och samma tråd. Tex en tråd om Alpine 701 en om BitOne en DD basar resp slutsteg en om B2 audio basar resp slutsteg osv så att all information och frågor och svar om en viss produkt samlas i en och samma tråd så att det inte skapas x-antal trådar med frågor om samma sak om samma produkt , då vet man att om man söker upp den officiella tråden på den produkten man har frågor om så finns säkert svaret redan där och om inte så ställer man en ny fråga i den tråden och inte skapar en ny. Under vilken del i forumet dessa borde hamna osv får väl moderatorerna bestämma om ni nappar på idén.
                  "Sound by Hewi"

                  Blue eMotion by heWi

                  Comment


                  • #24
                    Re: Förslag på tilllägg i forumet.

                    I´m with Hewi! En enklare variant är att man har olika trådar beroende på varumärket.
                    Vis vobiscum sit!

                    Comment


                    • #25
                      Re: Förslag på tilllägg i forumet.

                      Originally posted by Nordenmark View Post
                      I´m with Hewi! En enklare variant är att man har olika trådar beroende på varumärket.
                      Det där får man själv avgöra lite beroende på märke/produkt tycker jag , tex kanske en officiell tråd för alla DD:s alla produkter skulle bli lite väl stor och svår överskådlig så man där gör en för basarna och en för stegen osv medans för ett mindre populärt märke så räcker det kanske med en officiell märkes tråd , sedan har vi ju omåttligt populära produkter som t.ex Alpine 9887 som gott och väl lär fylla en egen tråd.
                      "Sound by Hewi"

                      Blue eMotion by heWi

                      Comment


                      • #26
                        Re: Förslag på tilllägg i forumet.

                        Det jag tycker nu behövs är en off-topic avdelning.. Annars döljs ju all vettig info i massa skit...

                        En till sak en klistrad tråd i Projekt forumet med en länksamling av internationella byggen med hög klass..
                        T.ex. detta bygge(Bilder ligger inne på "Audio System Photo"):http://www.whitledgedesigns.com/
                        sigpic

                        Comment


                        • #27
                          Re: Förslag på tilllägg i forumet.

                          Originally posted by bolle View Post
                          Det jag tycker nu behövs är en off-topic avdelning.. Annars döljs ju all vettig info i massa skit...
                          Det jag tycker behövs nu är en terminering av en viss medlem!

                          Ja, från forumet i alla fall!

                          Nämligen MIG!

                          Stiggen KANSKE följer efter frivilligt!

                          Lycka till! Hoppas att ni får den nivå på forum som ni medlemmar på forumet vill ha!

                          För det är ni medlemmar som ÄR forumet!

                          Tack för mig! Det var kul så länge det varade!

                          Jag var ju bara ett troll!
                          sigpic

                          What does not kill you, simply makes you.........stranger.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Förslag på tilllägg i forumet.

                            Originally posted by PhoenixG View Post
                            Det jag tycker behövs nu är en terminering av en viss medlem!

                            Ja, från forumet i alla fall!

                            Nämligen MIG!

                            Stiggen KANSKE följer efter frivilligt!

                            Lycka till! Hoppas att ni får den nivå på forum som ni medlemmar på forumet vill ha!

                            För det är ni medlemmar som ÄR forumet!

                            Tack för mig! Det var kul så länge det varade!

                            Jag var ju bara ett troll!

                            Så menade jag ju inte.. du får ju in lite vettigt..
                            Med en offtopic avdelning så skulle du få skriva av dig hur mycket du vill...
                            sigpic

                            Comment


                            • #29
                              Re: Förslag på tilllägg i forumet.

                              Originally posted by bolle View Post
                              Så menade jag ju inte.. du får ju in lite vettigt..
                              Med en offtopic avdelning så skulle du få skriva av dig hur mycket du vill...
                              Sista inlägget!

                              Det var inte pga det du skrev! Jag såg det bara som ett lämpligt avstamp!
                              Jag har inte slutat att vända och vrida på formuleringar!

                              Det är nog bättre att jag skriver en bok istället min vän!

                              Forum är inte min melodi eftersom jag är för frispråkig och vill leverera det lilla extra som i min mening sätter färg på tillvaron!

                              Alla tycker inte riktigt så och det respekterar jag!

                              Jag har inte några hard feelings mot någon!

                              Mitt bilstereobygge fortgår dock som planerat!

                              Vi kanske ses på någon tävling framöver!

                              Tills dess!

                              Take Care och ta hand om Stiggen!
                              sigpic

                              What does not kill you, simply makes you.........stranger.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Förslag på tilllägg i forumet.

                                Hallå???? Haaaalllå???
                                sigpic


                                EN SIGNATUR GARANTERAT FRI FRÅN GIFTER OCH AVGIFTER.

                                Comment

                                Working...
                                X