Announcement

Collapse
No announcement yet.

En tråd för Reference skivor/Låtar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Re: En tråd för Reference skivor/Låtar

    Har hittat en låt som man kan spela extremt högt med,och som låter kanon-bra!

    Artist: Bruce Springsteen.
    Skiva:Human touch.
    Låt: nr 3. 57 channels (and nothin`on).
    Skivan är från 1992,katalognummerCOL 471423 2.

    Comment


    • #47
      Re: En tråd för Reference skivor/Låtar

      Äntligen hittat en låt värd tråden

      Artist:Tanita Tikaram.

      Låt:Twist in my sobriety.

      En lugn skön låt med bra rumsinfo.

      OBS!,nedan endast för att visa hur den ser ut i masvis,låten har lyssnats fram inann jag körde den i masvis (Jonas H).

      Comment


      • #48
        Re: En tråd för Reference skivor/Låtar

        Queen - who wants to live forever
        gåshud och rysningar och Postguld värt
        Last edited by latson; November 1, 2010, 18:11.

        Comment


        • #49
          Re: En tråd för Reference skivor/Låtar

          Originally posted by Robsarve View Post
          På tal om Dire Straits. Mark Knopflers Private Investigation är trevlig.

          Men Melissa Horn äger om man vill leta brister i anläggningen. Brutalt avslöjande enkelt.
          Vilken skiva är det av melissa Horn?

          Comment


          • #50
            Re: En tråd för Reference skivor/Låtar

            Artist:Vanilla Ice
            Skiva:To the extreme.Katalognr:CDP-95325.Från 1990.
            Låt:Ice Ice Baby.(första låten på skivan).Låten går att spela extremt högt med.

            Artist/grupp:Infected mushroom.
            Skiva:Empire.
            Hela skivan är cool!(tecno musik) med mycket tajt och häftig bas.Jag tror Pierre (horsyhorse håller med.framför allt låt nr:2.
            Tyvärr är den lite komprimerad och överstyrd,men det får man leva med.
            Last edited by Välljudsfantast; October 25, 2010, 07:39.

            Comment


            • #51
              Re: En tråd för Reference skivor/Låtar

              Originally posted by Välljudsfantast View Post
              Artist:Vanilla Ice
              Skiva:To the extreme.Katalognr:CDP-95325.Från 1990.
              Låt:Ice Ice Baby.(första låten på skivan).Låten går att spela extremt högt med.

              Artist/grupp:Infected mushroom.
              Skiva:Empire.
              Hela skivan är cool!(tecno musik) med mycket tajt och häftig bas.Jag tror Pierre (horsyhorse håller med.framför allt låt nr:2.
              Har du skaffat "Converting vegeterians" ännu? Låt 7+8 cd1 och låt 4 cd2 är några av de bättre och det finns ett gäng till bra låtar speciellt på cd2
              "Sound by Hewi"

              Blue eMotion by heWi

              Comment


              • #52
                Re: En tråd för Reference skivor/Låtar

                Originally posted by Hewi View Post
                Har du skaffat "Converting vegeterians" ännu? Låt 7+8 cd1 och låt 4 cd2 är några av de bättre och det finns ett gäng till bra låtar speciellt på cd2
                Säger hellre låt 8+9 på cd 1..........cd 2 kan man kasta IMO
                Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                Comment


                • #53
                  Re: En tråd för Reference skivor/Låtar

                  Originally posted by Välljudsfantast View Post
                  Artist:Vanilla Ice
                  Skiva:To the extreme.Katalognr:CDP-95325.Från 1990.
                  Låt:Ice Ice Baby.(första låten på skivan).Låten går att spela extremt högt med.
                  Queen - Under Pressure

                  UNDRAR vart basslingan i Ice Ice Baby kommer ifrån
                  Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                  ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                  Comment


                  • #54
                    Re: En tråd för Reference skivor/Låtar

                    Originally posted by Hewi View Post
                    Har du skaffat "Converting vegeterians" ännu? Låt 7+8 cd1 och låt 4 cd2 är några av de bättre och det finns ett gäng till bra låtar speciellt på cd2

                    Nej

                    Jag får inte tag på den någonstans,finns tydligen att beställa via någon sida på nätet (utomlands),men det är jag lite skeptisk till.

                    Har dåliga erfarenheter av att betala innan man får varan.


                    Nu! har jag köpt Infected mushroom,både Empire och Converting vegetarian (2cd).Begagnade,men i nyskick.
                    Last edited by Välljudsfantast; November 15, 2010, 20:55.

                    Comment


                    • #55
                      Re: En tråd för Reference skivor/Låtar

                      En skiva för dom som tycker om mycket bas (med kvalitè).

                      En gammal känd svensk grupp (Ace of base),skivan Happy nation U.S. version.

                      Speciellt låt 11 har mycket dynamik

                      Comment


                      • #56
                        Re: En tråd för Reference skivor/Låtar

                        Ingen som nämner Sarah Mclachlan, hennes äldre och live skivor gillar jag.
                        Även Eva Cassidy får man inte glömma

                        Comment


                        • #57
                          Re: En tråd för Reference skivor/Låtar

                          Sprang på en skiva jag kände att jag var tvungen att lägga upp här!:...
                          Chris Jones Roadhouses&Automobiles speciellt låt 2,Thank you och låt
                          5,No sanctuary here, Äckligt bra mixat akustiskt gitarrbaserat med en bas som gräver djupt och med en mkt bra rumskänsla inte bara storleken på rummet utan också höjden till taket finns med.. Får ståpäls på armarna bara att tänka på den faktiskt REKOMMENDERAS HÖGT sen lite om Dire Straits Brothers in arms... Första skivan som var helt digital inspelad DDD och den första släppet av den skivan ar defenitivt en reference skiva åker åttor runt senare släpp av den

                          Comment


                          • #58
                            Re: En tråd för Reference skivor/Låtar

                            Metallica's Death Magnetic! Skämt åsido. Den låter dock nästan dugligt om man får tag på versionen som är rippad från Guitar Hero.

                            Men en skiva som jag själv gillar att spela på med är Lovestoned's Rising Love, och då har jag den ändå bara i mp3 format än så länge. Riktigt kul musik dock att spela på lite med, även utan baslåda! Annars så brukar Infected Mushrooms skivor gå varma i bilen, speciellt "I'm the Supervisor". Säger bara smack smack! ^^,
                            Mitt projekt: Volvo V60
                            BRL - B2 & Dayton

                            More to come...

                            Comment


                            • #59
                              Re: En tråd för Reference skivor/Låtar

                              Jag gör en Copy & Paste ifrån en annan sida där jag postat.

                              Gjorde en liten lyssning idag bland mina High Fidelity Reference CD.


                              CD No.53 Horneks
                              Är total jäkla haksläpp, VARFÖR pressas inte all musik såhär!

                              CD No.56 Bluebird
                              Låter som något stört dansband, men jäklar vad tight det låter.

                              CD No.57 Karumi
                              Börjar med LP-knaster och låter inte vidare roligt i början. Men lovar att det släpper, går att spela duktigt högt -10 är perfekt

                              CD No.58 Everyday
                              Helt underbar låt, något är galet i anläggningen om man inte gungar när man lyssnar på den, tyvärr lite tunn inspelning hade gärna velat att dom skulle gjort den lite fetare.

                              CD No.58 More
                              Ojoj herrejösses röst sånt här gillas!
                              Byggs upp härligt och trummorna kommer in snyggt, Mera instrument på vänster än höger och det tillhör knappast vanligheterna.

                              CD No.61 Coming Home
                              Förbaskat mycket brus som tyvärr förstör, men hennes röst får mig att tänka på en singer songwriter ifrån någon hippiefilm

                              CD No.64 Fender Demonstration
                              DRA PÅ JÄÄÄVLAR!!!
                              Gåshud! Det killar långt upp i nacken ända ut på låren och smalbenen!
                              Nu när man hör detta så vet man varför man har lagt ut dom pengar man har gjort!
                              -11 går bra

                              Comment


                              • #60
                                Re: En tråd för Reference skivor/Låtar

                                Originally posted by Drumheadz View Post
                                Sprang på en skiva jag kände att jag var tvungen att lägga upp här!:...
                                Chris Jones Roadhouses&Automobiles speciellt låt 2,Thank you och låt
                                5,No sanctuary here, Äckligt bra mixat akustiskt gitarrbaserat med en bas som gräver djupt och med en mkt bra rumskänsla inte bara storleken på rummet utan också höjden till taket finns med.. Får ståpäls på armarna bara att tänka på den faktiskt REKOMMENDERAS HÖGT sen lite om Dire Straits Brothers in arms... Första skivan som var helt digital inspelad DDD och den första släppet av den skivan ar defenitivt en reference skiva åker åttor runt senare släpp av den
                                Håller med! Förutom 2 och 5 är det dock mkt countrystuk.........

                                En låt som man lyssnade mycket på för många år sedan när man jagade schysst hemstereo var Hallelujah med Jeff Buckley på albumet Grace.

                                Comment

                                Working...
                                X