Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vallåkra 2011 - SM Final i Billjud

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vallåkra 2011 - SM Final i Billjud

    SM Finalen i Billjud kommer som många av er vet äga rum i samband och samarbete med Vallåkraträffen 2011. Vi är mycket glada över att få hålla vår SM Final där i samarbete med Per Östman och hans team!

    Som lite förhandsinformation kan Förbundet meddela att deltagarna kommer ha möjlighet att köpa medåkarbiljett. Priserna är ordinarie (dvs 150kr per dag), medans de tävlande likt föregående år har gratis entré i sin startavgift.

    Vidare kommer vi likt förra året anordna ett körmoment på Lördagen för EMMA Racing deltagare.

    Dessutom kommer vi ha - likt förra året - en presentation av en 5-8 bilar på rampen, med lite intervju och snack med den tävlande. Ni som var där förra året minns kanske att det var mycket uppskattat, med en del nervösa deltagare, som efteråt var MYCKET glada att ha fått den möjligheten. Detta uppskattades även av besökarna, så vi kör iår igen! Här kommer Styrelsen utse de som skall få åka upp. Och, iår kommer vi dessutom meddela detta i god tid innan!

    mvh,
    Last edited by Bilstereoförbundet; May 16, 2011, 16:29.
    Svenska Bilstereoförbundet
    EMMA SQ | EMMA ESPL | EMMA MM | dbDrag | Bassrace

  • #2
    Re: Vallåkra 2011 - SM Final i Billjud

    Er det noen side om mere info rundt SM finalen? forhåndsbetaling for deltakerne, klasser, hotell og lignende?

    MVH

    Tufte
    Pioneer Mosconi Scan Speak

    Comment


    • #3
      Re: Vallåkra 2011 - SM Final i Billjud

      Originally posted by Tufte View Post
      Er det noen side om mere info rundt SM finalen? forhåndsbetaling for deltakerne, klasser, hotell og lignende?

      MVH

      Tufte
      Hej Tufte,

      hotell får deltagarna boka själva, man får söka på nätet. Men det är nog dags ganska snart, det börjar fyllas på i Helsingborg med omnejd.

      Ang. de övriga sakerna å kommer mer info inom kort.

      Klasserna som körs är "de svenska".
      SM-guld 2007 och 2008.
      Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

      Comment


      • #4
        Re: Vallåkra 2011 - SM Final i Billjud

        Originally posted by Bilstereoförbundet View Post
        SM Finalen i Billjud kommer som många av er vet äga rum i samband och samarbete med Vallåkraträffen 2011. Vi är mycket glada över att få hålla vår SM Final där i samarbete med Per Östman och hans team!

        Som lite förhandsinformation kan Förbundet meddela att deltagarna kommer ha möjlighet att köpa medåkarbiljett. Priserna är ordinarie (dvs 150kr per dag), medans de tävlande likt föregående år har gratis entré i sin startavgift.

        Vidare kommer vi likt förra året anordna ett körmoment på Lördagen för EMMA Racing deltagare.

        Dessutom kommer vi ha - likt förra året - en presentation av en 5-8 bilar på rampen, med lite intervju och snack med den tävlande. Ni som var där förra året minns kanske att det var mycket uppskattat, med en del nervösa deltagare, som efteråt var MYCKET glada att ha fått den möjligheten. Detta uppskattades även av besökarna, så vi kör iår igen! Här kommer Styrelsen utse de som skall få åka upp. Och, iår kommer vi dessutom meddela detta i god tid innan!

        mvh,
        Och detta bestäms hur/när? Är det som för nått år sen att man skickar in bilder på nån mail?

        Numera 2x Domare i dB Drag/Bassrace/Psychlone

        VEM FAAAN VAR WIECHERT?

        Comment


        • #5
          Re: Vallåkra 2011 - SM Final i Billjud

          Originally posted by Stickan View Post
          Och detta bestäms hur/när? Är det som för nått år sen att man skickar in bilder på nån mail?
          Det kommer väljas på plats på Vallåkra.....bilar har en tendens att se rätt olika ut på bilder som skickas innan, och i verkligheten på själva tävlingshelgen.

          Det skall noteras att detta dock är FÖRBUNDETS skyltfönster, dvs INTE leverantörernas! Dvs, fick jag bestämma helt själv skule jag säga att vi skall ha 5-8st helt ostrajpade, helt fria från reklam etc.

          Och...jag får ju bestämma, delvis
          SM-guld 2007 och 2008.
          Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

          Comment


          • #6
            Re: Vallåkra 2011 - SM Final i Billjud

            Originally posted by jonash View Post
            Det kommer väljas på plats på Vallåkra.....bilar har en tendens att se rätt olika ut på bilder som skickas innan, och i verkligheten på själva tävlingshelgen.

            Det skall noteras att detta dock är FÖRBUNDETS skyltfönster, dvs INTE leverantörernas! Dvs, fick jag bestämma helt själv skule jag säga att vi skall ha 5-8st helt ostrajpade, helt fria från reklam etc.

            Och...jag får ju bestämma, delvis

            Ja perfekt attityd mot dom som även betalar era avgifter.
            bannlyser dom som inte betalar och dom som betalar vill du inte se några dekaler på bilarna?
            sigpic

            Ägare av DekorTeknik
            Gå in och gilla!

            Comment


            • #7
              Re: Vallåkra 2011 - SM Final i Billjud

              Originally posted by Antonic View Post
              Ja perfekt attityd mot dom som även betalar era avgifter.
              bannlyser dom som inte betalar och dom som betalar vill du inte se några dekaler på bilarna?
              Anton....jag hoppas du förstod vad jag menade! Självklart skulle vi vilja ha upp bilar med alla de representerade märkena OCH butikerna, MEN det får vi inte så då blir det en hets istället...

              Jag kommer inte prioritera bilar utan dekaler, som du förstår, utan jag kommer prioritera att få upp en blandning av de format vi tillhandahåller och påvisa att man kan tävla i många format samt med många format/märken/nivå på bil.
              SM-guld 2007 och 2008.
              Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

              Comment


              • #8
                Re: Vallåkra 2011 - SM Final i Billjud

                Originally posted by Antonic View Post
                Ja perfekt attityd mot dom som även betalar era avgifter.
                bannlyser dom som inte betalar och dom som betalar vill du inte se några dekaler på bilarna?
                Läs vad Jonas skrev EN GÅNG TILL!!!

                Förstår du det inte ändå hjälper jag dig med en förklaring:

                Detta är ett skyltfönster för Bilstereoförbundet och vad som faktiskt går att åstakomma i en bil.
                Ingen leverantör går före i kön hur mycket de än betalar i avgift.

                Gräddan av svenskt billjud står på scen, inte sponsorerna. De premieras på andra sätt.
                Roger Edvinsson
                Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                helst på saker av kolfiber :-)

                Comment


                • #9
                  Re: Vallåkra 2011 - SM Final i Billjud

                  Att plocka ut ett antal olika byggen för ramp-show och visa publik vad man kan göra med ett fordon är för att det är kul och förhoppningsvis ge inspiration och föda drömmar.

                  Antonic!
                  -Perfekt attityd av företag att beställa sponspaket och sedan inte betala.
                  Dom har haft någon månads gratisreklam, vad ska betalande företag tycka om det?

                  Mvh
                  Pierre
                  Seastreams Garage (Premiumsponsor)
                  SEASTREAMS GARAGE


                  ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

                  Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vallåkra 2011 - SM Final i Billjud

                    Det är som vanligt antar jag att man kan tävla för tävlandets skull utan att ha betalt medlemskap och license? Dock utan möjlighet att vinna en sm-buckla?
                    Passat 3B: 151.9dB @42hz
                    Golf Mk4 Variant:151.7dB @47hz
                    Golf Mk2: 154.9dB @49hz
                    SM 3'a Bassrace 39.9 2013
                    SM 3'a Superstreet NW 2013
                    Stoffe levererar baby

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vallåkra 2011 - SM Final i Billjud

                      Att dom som inte har betalt inte får var med är helt okej.
                      Men tänker mera på alla som nu måste sluta tävla pga detta.
                      Såhär sent på säsongen dessutom.

                      Detta med rampshow har jag givit som förslag i många år och roligt att det kommer igång.
                      Bra jonasH för så lät det inte i första svaret.
                      Såklart det inte ska spela någon roll om du har dekaler på eller inte.
                      sigpic

                      Ägare av DekorTeknik
                      Gå in och gilla!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vallåkra 2011 - SM Final i Billjud

                        Originally posted by Wiechert View Post
                        Det är som vanligt antar jag att man kan tävla för tävlandets skull utan att ha betalt medlemskap och license? Dock utan möjlighet att vinna en sm-buckla?
                        Ingen som kan svara?
                        Passat 3B: 151.9dB @42hz
                        Golf Mk4 Variant:151.7dB @47hz
                        Golf Mk2: 154.9dB @49hz
                        SM 3'a Bassrace 39.9 2013
                        SM 3'a Superstreet NW 2013
                        Stoffe levererar baby

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vallåkra 2011 - SM Final i Billjud

                          jo då så är det.
                          /tycker Erik.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vallåkra 2011 - SM Final i Billjud

                            Japp. Det jag var ute efter. Ses där!
                            Passat 3B: 151.9dB @42hz
                            Golf Mk4 Variant:151.7dB @47hz
                            Golf Mk2: 154.9dB @49hz
                            SM 3'a Bassrace 39.9 2013
                            SM 3'a Superstreet NW 2013
                            Stoffe levererar baby

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vallåkra 2011 - SM Final i Billjud

                              Antar att d är som förra året, vallåkrastegen får alla tävla i å sen d två som är inkvalade till sm och placerar sig högst i stegen kör den riktiga smfinalen mot varandra å svensk mästare blir personen som vinner? Är d rätt uppfattat då? Hur mycket landar förresten anmälningsavgiften på?
                              Europeisk mästare bassrace 129.9 2010
                              VM 2:a bassrace 129.9 2010
                              SM 2:a bassrace 129.9 2010

                              www.bilradiohuset.se
                              www.blekingebilradio.se

                              Comment

                              Working...
                              X