Announcement

Collapse
No announcement yet.

Avi filer??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Avi filer??

    Har du kunnat kolla på filmerna förut? Vart kommer filmerna ifrån?
    Kör du windows eller kör du linux eller MAC?


    Börja med att kolla vad det är för format på filerna.
    Ladda ned GSpot till din dator. Starta Gspot och öppna en av dina avi filer ifrån den.
    Ifrån den får du veta vilken video codec som är annvänd i avi filmen, om filen är korrupt och om du har codecen installerad på datorn.

    http://pcforalla.idg.se/2.4476/1.160052

    Comment


    • #17
      Re: Avi filer??

      Originally posted by Kulan View Post
      Både CCCP och K-lite är skräp codecpack. Kör man Media player classic home cinema så har den alla codecs inbyggda och man behöver ej något annat.

      På senare år kör ja dock enbart xbmc, det är guld

      Gandalf: Det verkar som din .avi-fil är korrupt tyvärr.
      Rätt roligt att du säger att båda är skräp när faktum är att båda kräver handpåläggning för att funka optimalt.......således är det MKT SBS när det kommer till dem.
      Dock kräver CCCP MER handpåläggning än K-Lite enligt min erfarenhet.

      Dessutom har jag fått filer att funka i WMP med K-Lite som INTE har funkat i VLC....
      Och MPC kräver externa codecs den med
      Likså XBMC.......vad tror du det är i uppdateringar till den? Hmmm......inte bara programmet i sig som uppdateras.....

      Jag tror att Gandalf får ta och avinstallera varenda codec han har och lägga in nya då jag tror att det ligger och kolliderar med varandra....och då funkar INGET.....
      Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
      ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

      Comment


      • #18
        Re: Avi filer??

        Lägger över en av filmer på ett USB-minne och testa på någon annan dator. Funkar det där så har du knas i datorn, funkar det inte så är det knas på filerna
        Hopp, ska man göra nu då?

        Comment

        Working...
        X