Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw e46 a traktor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bmw e46 a traktor

    Hej, har nyss skaffat en bmw e46 a traktor och har nu bestämt mig för att bygga ljud. Jag har än sålänge satt in en baslåda med 2 stycken 12” basar på 1500w rms styck.

    Nu ska jag bygga ett framsystem, och tänker köpa ett 5,25” kit ifrån cerwin Vega.

    Om jag ska ha högtalare i väggen bakom stolarna, (ca. 120x30cm fri vägg att bygga på) Bör man satsa på många och billigare 6,5” högtalare eller 2-4st 6,9” högtalare? Mitt mål är att kunna spela hyfsat fint men ändå högt när det passar. Öppen för alla förslag, skriv gärna.

    Tack på förhand, mvh sebbe

  • #2
    Re: Bmw e46 a traktor

    Comment


    • #3
      Re: Bmw e46 a traktor

      Hej Sebbe.

      Om du har en begränsad budget tycker jag att du skall köpa så få högtalare som möjligt får pengarna. Så du får vettiga saker.
      Det är nog inte många här på forumet som gillar att ha andra högtalare än basar bakom oss, de flesta vill att ljudet kommer framifrån. Så mitt råd är skippa högtalare bak och sätt in något fram i stället. Dörrarna har väl vettiga platser om jag inte minns fel.
      Vis vobiscum sit!

      Comment


      • #4
        Re: Bmw e46 a traktor

        Kul att det blev en tråd! Har du någon bild på interiören och hur basarna sitter just nu? Det blir krångligare och svårare att få till OK ljud/ljudbild ju fler element du blandar in, är det ditt första bygge rekommenderar jag att köra enkel eller kanske dubbla 6,5" till framsystem med schysst steg & bra montering. Beror lite på målet med bygget & vilken budget du har. Man kan ju alltid bygga om och utveckla i framtiden, men tror det är bra att inte ta sig vatten över huvudet på första bygget så att man tappar sugen.
        Frontsub & pyssel i w204 Projekttråd

        Comment


        • #5
          Re: Bmw e46 a traktor

          Hej!

          Min budget just nu ligger runt 5000kr, och då ska det helst finnas högtalare till dörrar och diskanter som sitter framme i dörren också. Bilder på inredning / hur jag bygggt kommer snart, ska ut och fota!

          Comment


          • #6
            Re: Bmw e46 a traktor

            Attached Files

            Comment


            • #7
              Re: Bmw e46 a traktor

              Comment


              • #8
                Re: Bmw e46 a traktor

                Comment


                • #9
                  Re: Bmw e46 a traktor

                  De andra högtalarna är 6,5” koaxialer, och de satt redan i väggen när jag köpte traktorn. Vet ej ifall det är original högtalarna som satt i hatthyllan innan ombyggnaden till traktor som bara blivit flyttade, eller om de är köpta i efterhand.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bmw e46 a traktor

                    Hej igen, nu har jag funderat lite och tror jag tänker köra på 4st deaf bonce 6,5” midbasar med 2 diskanter. Just nu sitter det 5,25” högtalare i från bmw, (original). Frågan är du hur pass svårt det är att bygga något slags fäste i dörrarna som ser någorlunda bra ut. Har läst att det ska vara ganska svårt tyvärr, och färdiga dörrpaneler med plats för högtalare kostar fler tusen. Är det någon som har tidigare erfarenhet av att bygga med 2 högtalare i dörrsidorna?

                    Isåfall väldigt tacksam för svar & hjälp.

                    Tack, Mvh sebbe

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bmw e46 a traktor

                      Sätt dig i lugn och ro och läs igenom trådarna på detta forum så får du ett hum om vad du ska ge dig in på

                      Comment

                      Working...
                      X