Announcement

Collapse
No announcement yet.

245 Supar lite seriösare

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: 245 Supar lite seriösare

    alla ställen ja dämpat bilen på är dämpat 3 eller 4mm. har inte lagt dubbla lager någonstans. tack för info:n ska ja sätta mig o läsa på reglerna lite. så man vet va som gäller. så man inte gör något dumt o går i från reglerna o hamnar i extrem. för de är skapligt värdelöst de. då är man rätt chanslös. hehehehe
    Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

    Comment


    • #17
      Re: 245 Supar lite seriösare

      ja blev förvånad att de spelade så helvetes bra! mycket skönt ljud

      Comment


      • #18
        Re: 245 Supar lite seriösare

        jag tro att dina 2 st dd 18 kommer döna på bra
        Ljudbyggaren Bilstereobutik i Helsingborg. www.ljudbyggaren.se

        Comment


        • #19
          Re: 245 Supar lite seriösare

          Jag var hos frode idag och prova termlab.
          Jag spela lika högt som jag gjorde på tävlingen så jag prova några grejer

          Jag testade med öppen dörr för lådan är nog fel för min cupé

          Jag spela 150.6 å då tänkte jag att jag måste ju över perkan

          Så böjde jag upp torkar bladena så höjde jag mig med 0,1db


          också gorde jag något mer kommer inte ihåg vad jag gjorde men de blev högre.


          Så såg jag att jag hade 3st hål i torped väggen täta dom så blev de lite mer


          Ja då prova jag med att öppna hands facket då höjde jag mig 0.1db till



          Sen så fick bilen ladda batterierna så blev det lite högre igen


          och sen försökte jag 5-6 burpar till men de blev 151.5 hela tiden

          Så jag är rätt nöjd nu

          Comment


          • #20
            Re: 245 Supar lite seriösare

            Fan va gött, de går mkt åt rätt håll
            RE, DD, Pioneer

            Comment


            • #21
              Re: 245 Supar lite seriösare

              fan du har gått om hahaha. grattis. fan va sköj att de går framåt. själv håller ja på o plastar väggen nu. sen blir de torped väggen som ska få sig en omgång plast på utsidan. så de är tätt över allt.är de dom nya grejerna du kör med nu eller är de orion än?
              Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

              Comment


              • #22
                Re: 245 Supar lite seriösare

                Originally posted by perkan View Post
                fan du har gått om hahaha. grattis. fan va sköj att de går framåt. själv håller ja på o plastar väggen nu. sen blir de torped väggen som ska få sig en omgång plast på utsidan. så de är tätt över allt.är de dom nya grejerna du kör med nu eller är de orion än?
                det är orion basar och ett stetsom 7k2d

                Comment


                • #23
                  Re: 245 Supar lite seriösare

                  okej. ja då vet du va som kommer hända på mätarn när dom nya leksakerna kommer då usch o fy då har ja inte en chans sen. men de gjorde en del att täta torped väggen alltså för de har ja ju gjort på min.
                  Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

                  Comment


                  • #24
                    Re: 245 Supar lite seriösare

                    Originally posted by perkan View Post
                    okej. ja då vet du va som kommer hända på mätarn när dom nya leksakerna kommer då usch o fy då har ja inte en chans sen. men de gjorde en del att täta torped väggen alltså för de har ja ju gjort på min.
                    Ja det gjorde mycket och jag täta inte så seriöst heller

                    Snart ska jag ner till garaget och testa lite mer med termlab det kanske går lite högre

                    Comment


                    • #25
                      Re: 245 Supar lite seriösare

                      sluta o testa nu. blir de högre så är de inge kul längre. hahaha. ska bli riktigt kul o se va du spelar med dom nya grejerna sen. fan ja får nog köpa några solo x 10" basar o slänga in i min också. så ja kommer ikapp dig har du eget termlab nu eller är du nere hos frode o mäter... själv hoppas ja på o kunna testa den nya lådan om i alla fall 2 veckor eller något om allt går bra.

                      men hur spelar basarna nu? bakåt, uppåt eller framåt?

                      ska du dämpa golvet något.
                      Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

                      Comment


                      • #26
                        Re: 245 Supar lite seriösare

                        Originally posted by Sound_lover View Post
                        Jag var hos frode idag och prova termlab.
                        Jag spela lika högt som jag gjorde på tävlingen så jag prova några grejer

                        Jag testade med öppen dörr för lådan är nog fel för min cupé

                        Jag spela 150.6 å då tänkte jag att jag måste ju över perkan
                        Förstår inte riktigt men alla resultaten du lagt upp hoppas jag är med stängd dörr? För då är det bara att gratulera och finns säkert många db att hämta, för ser peaken är gaaanska låg
                        155++db@25hz
                        http://www.bilstereoforum.se/showthr...t=6241&page=15

                        sigpic

                        Ljudbyggaren.se

                        Comment


                        • #27
                          Re: 245 Supar lite seriösare

                          Originally posted by perkan View Post
                          sluta o testa nu. blir de högre så är de inge kul längre. hahaha. ska bli riktigt kul o se va du spelar med dom nya grejerna sen. fan ja får nog köpa några solo x 10" basar o slänga in i min också. så ja kommer ikapp dig har du eget termlab nu eller är du nere hos frode o mäter... själv hoppas ja på o kunna testa den nya lådan om i alla fall 2 veckor eller något om allt går bra.

                          men hur spelar basarna nu? bakåt, uppåt eller framåt?

                          ska du dämpa golvet något.
                          Jag fick låna frodes termlab tills jag får mitt (TACK FRODE). Det ska bli kul å se hur din bil kommer att spela
                          Nu spelar jag med basarna bakåt som jag alltid har gjort men ska prova att vända dom framåt men först ska jag prova att fälla baksätet och flytta fram batterierna och lådan för jag tror att den står för nära bagageluckan.

                          Jag ska nog dämpa golvet men det gör jag nog efter jag fått mina nya basar.

                          Comment


                          • #28
                            Re: 245 Supar lite seriösare

                            Originally posted by Sound_lover View Post
                            Jag fick låna frodes termlab tills jag får mitt (TACK FRODE). Det ska bli kul å se hur din bil kommer att spela
                            Nu spelar jag med basarna bakåt som jag alltid har gjort men ska prova att vända dom framåt men först ska jag prova att fälla baksätet och flytta fram batterierna och lådan för jag tror att den står för nära bagageluckan.

                            Jag ska nog dämpa golvet men det gör jag nog efter jag fått mina nya basar.
                            ja nu är ju allt under 152 icke godkännt längre hahaha. så ja hoppas på höga resultat när de är klart. men sen är de ju labbning fram o tillbaks för o öka. va har du för batteriladdare? kör du med en eller fler generatorer? hur många amp på generatorn/generatorerna...
                            Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

                            Comment


                            • #29
                              Re: 245 Supar lite seriösare

                              Originally posted by Techno_Bass View Post
                              Förstår inte riktigt men alla resultaten du lagt upp hoppas jag är med stängd dörr? För då är det bara att gratulera och finns säkert många db att hämta, för ser peaken är gaaanska låg
                              Nej det blir för lite luft för lådan om jag har stängd dörr tror jag
                              Men jag ska labba idag med stängd dörr får se om jag kan få upp det med.
                              Det blir lite högre peak med dom andra basarna typ mellan 40-50 tror jag

                              Comment


                              • #30
                                Re: 245 Supar lite seriösare

                                Originally posted by perkan View Post
                                ja nu är ju allt under 152 icke godkännt längre hahaha. så ja hoppas på höga resultat när de är klart. men sen är de ju labbning fram o tillbaks för o öka. va har du för batteriladdare? kör du med en eller fler generatorer? hur många amp på generatorn/generatorerna...
                                Jag har ingen batteriladdare men jag har satt ditt en 143A generator så ska jag sätta dit en till på 220A under vintern. Jag ska nog härma dig med 740 fäste

                                Comment

                                Working...
                                X