Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vad är på gång på forumet?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vad är på gång på forumet?

    Här kommer en kort status-uppdatering!

    Svenska Bilstereoförbundet vill använda forumet för att knyta konsumenter, tävlande och butiker/leverantörer närmare varandra. Detta är naturligtvis välkommet! Målet är att skapa Sveriges bästa bilstero-forum där alla är välkomna.

    Forumet växer kraftigt, i dagsläget har vi 1.000 besök om dagen och drygt 350.000 sidvisningar per månad.

    Tonen på forumet är mycket bra även om en hel del off-topic har synts på sistone. Observera då att forumet kört med i stort sett obefintlig moderering sedan starten!

    På "att göra"-listan finns bl a följande (samt en del annat):

    - Ny design/grafisk profil
    - Uppdatering av kategorier (samt flytt av inlägg som ligger fel) Done!
    - Möjlighet att låsa samt flytta egna trådar Done!
    - Tydligare profil av "officiella" användare, alltså representater för något företag/verksamhet (reglering av signaturer är troligt)
    - Informationstrådar för de butiker o leverantörer som önskar det In progress
    - Hårdare tag mot missbruk av avatar-regler, off-topic-snack osv
    - Publicera statistik Done!
    - Definera och publicera tydliga regler Done!
    - Ta ställning till förslag som kommit in
    - Tydlig avsändare/ansvarig för forumet med kontaktuppgifter (idag drivs det personligen av gurenius)
    - Publik "papperskorg" för urspårade trådar och opassande inlägg Done!
    - Byt språk till svenska
    - Lättare att ändra namn på trådar
    - Ny nybörjar-del för enklare frågor Done!

    Hur ser tidsplanen ut? Förändringar kommer införas successivt under hösten. 1 april ska forumet befinna sig på den nivån jag hoppas (fast "färdigt" blir det ju aldrig)!

    // Administrator
    a.k.a gurenius
    Last edited by Administrator; March 5, 2010, 05:15.

  • #2
    Re: Vad är på gång på forumet?

    Kommer den gamla lazzat infon över (tex enbart läs)?
    Saknar en hel del inlägg från det gamla forumet (och en del urspårade inlägg saknar man inte, misstänker att moderatorerna tycker samma)
    Last edited by ConnyK; September 17, 2009, 20:07.
    /Conny
    Aktuellt SQ bygge - KIA CEED SW 2020 (Långtidsprojekt)
    SQ bygge - (Skoda Fabia 2016)

    Comment


    • #3
      Re: Vad är på gång på forumet?

      Hej Mikael!

      Jag misstänkte att det var du som var den hemliga administratören som nu kommit fram ur de djupa, dunkla, dolda servrarna!

      Vi känner inte varandra, men namnet Mikael Gurenius har fladdrat förbi ibland!

      Hårdare moderering!

      Jaha, nu så är man snart utkastad! Men det var kul så länge det varade!

      Lite synpunkter så här långt!

      Det har nog inte undgått någon att jag är en konsekvent OT-skrivare.

      Jag försöker dock väva in lite roliga berättelser för att det inte ska bli så stelt och tråkigt vilket jag tyvärr tycker att sådana här forum ibland kan bli!

      Vad det gäller avatar så var jag långt ifrån först att publicera en bild som frångick regeln.
      Det tror jag att du är medveten om? Så det var inte jag som initierade trenden utan jag tog den bara ett steg längre!

      Så jag är förvånad över att inte fler fått en tillsägelse!

      Snälla förklara gärna VARFÖR för en person som mig, som fattar lite trögt!

      Jag kan säga som så att tillsägelser är något jag uppskattar att få i tråden och inte som PM! Vilket du också gjorde med bravur Mikael! (Snyggt namn förresten )

      Jag brukar säga att det enda jag vill ha som PM är rena kärleksbrev!
      Ja, ja Pierre! Det du skickar är ju nästan det! Du är förlåten!

      Sen tycker nog jag att administratören ska föregå med gott exempel och lägga upp sin nuna här så att brudarna blir fullständigt till sig!

      Sen så balanserar jag på gränsen map språkbruk och andra insinuationer.
      Det beror på att jag ursprungligen är en bondgrabb från Värmland som har svårt att vänja sig av med det burdusa språket.

      Jag måste också säga att det på det här forumet så har modereringen skött sig mycket bra av sig självt.

      Har det börjat spåra ur med personliga påhopp så har forummedlemmarna själva till slut "medlat" eller sagt ifrån på skarpen!

      Men jag håller med, modereringen kan bli ett snäpp bättre!

      Blir den för hård kommer nog jag dock överväga att lämna forumet! Kanske till vissas glädje?

      Men jag kanske inte hinner överväga ett smack innan jag får foten av Mikael så att jag likt en Apolloraket går i omloppsbana runt månen.

      Jag försöker rätta mig efter reglerna men jag är en kille som gärna balanserar på slak lina! Det är jag medveten om!

      Sen har vi ju Stiggen! En arbetskamrat till mig som jag jobbat tillsammans med i två år tidigare. Jag bytte sedan jobb men har nu bytt tillbaka av olika anledningar.

      Vi har otroliga dueller både verbalt och via mail och man kan ju undra om vi aldrig får nog? Alltså varför ta det till forumet?
      Ja, vi vill båda ha sista ordet och är envisare än två gamla åsnor!

      Men vi borde lugna ner oss och det har faktiskt också delvis skett!

      Både Stiggen och jag är typiska "underdogs" som kan mer än vi vill göra sken av!
      Ni ska veta att Stiggen ÄR faktiskt en duktig kille på elektronik och datorer som man kan ha stor glädje och nytta av på ett forum som detta!

      Jag själv! Duktig? Nja egentligen inte då kanske? Jag bara är ett förtret för ganska många med mina åsikter och jag gör ingen skillnad på hög som låg!

      Stiggen är precis likadan!

      Vad vill jag då med detta inlägg?

      Jag tycker att du ska fråga medlemmarna hur de vill att forumet ska modereras?
      Jag ser ju att det inte bara är jag som drar iväg OT utan det är även rutinerade rävar (och andra med för den delen) som tycker om lite påställa och skämt!

      Det är en tunn linje, men kan man balansera på den, så blir tonen den här råa men hjärtliga, som jag tror majoriteten uppskattar!

      Sen så ska man givetvis inte vara blyg om diskussionerna går över styr att skarpt tillrättavisa eller i värsta fall utesluta!

      Jag accepterar inte heller påhopp och jag ber att om någon känt sig förorättad eller kränkt av något av mina inlägg så berätta det för mig!

      Sen kanske Naughtys förslag om att lägga upp en avdelning för lite allmänt snack är en bra ide?

      För lite kul måste man ha annars är inte livet värt att leva!

      Bilstereo är kul!

      Och att vara på detta forum är kul!

      Låt det förbli så!
      sigpic

      What does not kill you, simply makes you.........stranger.

      Comment


      • #4
        Re: Vad är på gång på forumet?

        Originally posted by PhoenixG View Post
        Hårdare moderering!

        Jaha, nu så är man snart utkastad! Men det var kul så länge det varade!
        Tja?
        Originally posted by PhoenixG View Post
        Vad det gäller avatar så var jag långt ifrån först att publicera en bild som frångick regeln.
        Det tror jag att du är medveten om? Så det var inte jag som initierade trenden utan jag tog den bara ett steg längre!
        Tja? Vem är rätt person att påstå att det faktiskt inte ÄR jag på bilden i min avatar (om lätt photoshoppad , det kan jag hålla med om,att jag gillar The Stig o gärna skulle vara som honom det håller jag med om)

        Originally posted by PhoenixG View Post
        Så jag är förvånad över att inte fler fått en tillsägelse!
        Meaning me??
        Originally posted by PhoenixG View Post
        Blir den för hård kommer nog jag dock överväga att lämna forumet! Kanske till vissas glädje?

        Originally posted by PhoenixG View Post
        Sen har vi ju Stiggen! En arbetskamrat till mig som jag jobbat tillsammans med i två år tidigare. Jag bytte sedan jobb men har nu bytt tillbaka av olika anledningar.

        Vi har otroliga dueller både verbalt och via mail och man kan ju undra om vi aldrig får nog? Alltså varför ta det till forumet?
        Ja, vi vill båda ha sista ordet och är envisare än två gamla åsnor!

        Men vi borde lugna ner oss och det har faktiskt också delvis skett!

        Både Stiggen och jag är typiska "underdogs" som kan mer än vi vill göra sken av!
        Ni ska veta att Stiggen ÄR faktiskt en duktig kille på elektronik och datorer som man kan ha stor glädje och nytta av på ett forum som detta!
        Tack min vän det värmde!!

        Originally posted by PhoenixG View Post
        Jag själv! Duktig? Nja egentligen inte då kanske? Jag bara är ett förtret för ganska många med mina åsikter och jag gör ingen skillnad på hög som låg!

        Stiggen är precis likadan!
        Ämevaffa* da??

        Nja ,jag ser det så här att ,jag finns ,jag hjälper mer än gärna till i svåra o lättare situationer/felsökningar/installationer etc etc.
        Ja jag kan lägga ut en bild på mig själv som avatar men min tro är att min kunskap ger inte ER mer för att Ni får se hur ful jag är. Regler? Tja? Byt regler då? Personligen ser jag till kvaliteter o inte exteriören. Allting är relativt och jag har arbetat mig till en fragmetarisk erfarenhet och min kunskapsnivå är ganska överrens med PhoenixG´s ,jag skiter i om någon inte vill ha med mina kunskaper att göra , jag måste inte tjata mig till socialanätverk. MEN jag hjälper som sagt till mer än gärna om Ni gör fel eller behöver stöd.Precis som PhoenixG skriver :"Duktig? Nja egentligen inte då kanske? Jag bara är ett förtret för ganska många med mina åsikter och jag gör ingen skillnad på hög som låg! "
        Ja kort sagt Ni får göra precis hur Ni vill. Vi hörs!
        sigpic


        EN SIGNATUR GARANTERAT FRI FRÅN GIFTER OCH AVGIFTER.

        Comment


        • #5
          Re: Vad är på gång på forumet?

          Vafan, nu har jag hela skärmen full med dravvel, bara för att ni två inte kan säga PUSS och så är det klart!

          Sorry för OT
          SM-guld 2007 och 2008.
          Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

          Comment


          • #6
            Re: Vad är på gång på forumet?

            förlåt mig
            sigpic


            EN SIGNATUR GARANTERAT FRI FRÅN GIFTER OCH AVGIFTER.

            Comment


            • #7
              Re: Vad är på gång på forumet?

              Originally posted by jonash View Post
              Vafan, nu har jag hela skärmen full med dravvel, bara för att ni två inte kan säga PUSS och så är det klart!

              Sorry för OT
              När Stiggen och jag försonas, om vi nu försonas? Vilket inte är direkt troligt förrän en av oss tagit på träfracken!

              Förmodligen kommer vi tillsammans att reta gallfeber på Hin Håle själv så han bestämmer sig för att emigrera till ett svalare ställe!

              Men OM, då säger vi inte bara PUSS utan då PUSSAS vi!

              Jag kan och vågar skriva så eftersom jag VET att det inte kommer inträffa!
              För vem vill egentlligen pussa Stiggen?
              sigpic

              What does not kill you, simply makes you.........stranger.

              Comment


              • #8
                Re: Vad är på gång på forumet?

                *geeck äg sgågt ackt kala näg gu hag ging kunga ee meeng mungh*
                (det är svårt att tala när du har tungan i min mun)
                För Er som tror på ovanstående inlägg vill Jag bara tala om att :"Jag kommer A L D R I G att sova sked med PhoenixG igen............"
                sigpic


                EN SIGNATUR GARANTERAT FRI FRÅN GIFTER OCH AVGIFTER.

                Comment


                • #9
                  Re: Vad är på gång på forumet?

                  Originally posted by Administrator View Post
                  Här kommer en kort status-uppdatering!

                  Svenska Bilstereoförbundet vill använda forumet för att knyta konsumenter, tävlande och butiker/leverantörer närmare varandra. Detta är naturligtvis välkommet! Målet är att skapa Sveriges bästa bilstero-forum där alla är välkomna.

                  Forumet växer kraftigt, i dagsläget har vi 1.000 besök om dagen och drygt 350.000 sidvisningar per månad.

                  Tonen på forumet är mycket bra även om en hel del off-topic har synts på sistone. Observera då att forumet kört med i stort sett obefintlig moderering sedan starten!

                  På "att göra"-listan finns bl a följande (samt en del annat):

                  - Ny design/grafisk profil
                  - Uppdatering av kategorier (samt flytt av inlägg som ligger fel)
                  - Möjlighet att låsa samt flytta egna trådar
                  - Tydligare profil av "officiella" användare, alltså representater för något företag/verksamhet (reglering av signaturer är troligt)
                  - Informationstrådar för de butiker o leverantörer som önskar det
                  - Hårdare tag mot missbruk av avatar-regler, off-topic-snack osv
                  - Publicera statistik
                  - Definera och publicera tydliga regler
                  - Ta ställning till förslag som kommit in
                  - Tydlig avsändare/ansvarig för forumet med kontaktuppgifter (idag drivs det personligen av gurenius)
                  - Publik "papperskorg" för urspårade trådar och opassande inlägg

                  Hur ser tidsplanen ut? Förändringar kommer införas successivt under hösten. 1 januari 2010 ska forumet befinna sig på den nivån jag hoppas (fast "färdigt" blir det ju aldrig)!


                  // Administrator
                  a.k.a gurenius
                  Tackar för infon.

                  (Fetade till den för att synas bättre i all OT )
                  Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                  ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vad är på gång på forumet?

                    Originally posted by PhoenixG View Post
                    Hej Mikael!

                    Jag misstänkte att det var du som var den hemliga administratören som nu kommit fram ur de djupa, dunkla, dolda servrarna!

                    Vi känner inte varandra, men namnet Mikael Gurenius har fladdrat förbi ibland!

                    Hårdare moderering!

                    Jaha, nu så är man snart utkastad! Men det var kul så länge det varade!

                    Lite synpunkter så här långt!

                    Det har nog inte undgått någon att jag är en konsekvent OT-skrivare.

                    Jag försöker dock väva in lite roliga berättelser för att det inte ska bli så stelt och tråkigt vilket jag tyvärr tycker att sådana här forum ibland kan bli!

                    Vad det gäller avatar så var jag långt ifrån först att publicera en bild som frångick regeln.
                    Det tror jag att du är medveten om? Så det var inte jag som initierade trenden utan jag tog den bara ett steg längre!

                    Så jag är förvånad över att inte fler fått en tillsägelse!

                    Snälla förklara gärna VARFÖR för en person som mig, som fattar lite trögt!


                    Jag kan säga som så att tillsägelser är något jag uppskattar att få i tråden och inte som PM! Vilket du också gjorde med bravur Mikael! (Snyggt namn förresten )

                    Jag brukar säga att det enda jag vill ha som PM är rena kärleksbrev!
                    Ja, ja Pierre! Det du skickar är ju nästan det! Du är förlåten!

                    Sen tycker nog jag att administratören ska föregå med gott exempel och lägga upp sin nuna här så att brudarna blir fullständigt till sig!

                    Sen så balanserar jag på gränsen map språkbruk och andra insinuationer.
                    Det beror på att jag ursprungligen är en bondgrabb från Värmland som har svårt att vänja sig av med det burdusa språket.

                    Jag måste också säga att det på det här forumet så har modereringen skött sig mycket bra av sig självt.

                    Har det börjat spåra ur med personliga påhopp så har forummedlemmarna själva till slut "medlat" eller sagt ifrån på skarpen!

                    Men jag håller med, modereringen kan bli ett snäpp bättre!

                    Blir den för hård kommer nog jag dock överväga att lämna forumet! Kanske till vissas glädje?

                    Men jag kanske inte hinner överväga ett smack innan jag får foten av Mikael så att jag likt en Apolloraket går i omloppsbana runt månen.

                    Jag försöker rätta mig efter reglerna men jag är en kille som gärna balanserar på slak lina! Det är jag medveten om!

                    Sen har vi ju Stiggen! En arbetskamrat till mig som jag jobbat tillsammans med i två år tidigare. Jag bytte sedan jobb men har nu bytt tillbaka av olika anledningar.

                    Vi har otroliga dueller både verbalt och via mail och man kan ju undra om vi aldrig får nog? Alltså varför ta det till forumet?
                    Ja, vi vill båda ha sista ordet och är envisare än två gamla åsnor!

                    Men vi borde lugna ner oss och det har faktiskt också delvis skett!

                    Både Stiggen och jag är typiska "underdogs" som kan mer än vi vill göra sken av!
                    Ni ska veta att Stiggen ÄR faktiskt en duktig kille på elektronik och datorer som man kan ha stor glädje och nytta av på ett forum som detta!

                    Jag själv! Duktig? Nja egentligen inte då kanske? Jag bara är ett förtret för ganska många med mina åsikter och jag gör ingen skillnad på hög som låg!

                    Stiggen är precis likadan!

                    Vad vill jag då med detta inlägg?

                    Jag tycker att du ska fråga medlemmarna hur de vill att forumet ska modereras?
                    Jag ser ju att det inte bara är jag som drar iväg OT utan det är även rutinerade rävar (och andra med för den delen) som tycker om lite påställa och skämt!


                    Det är en tunn linje, men kan man balansera på den, så blir tonen den här råa men hjärtliga, som jag tror majoriteten uppskattar!

                    Sen så ska man givetvis inte vara blyg om diskussionerna går över styr att skarpt tillrättavisa eller i värsta fall utesluta!

                    Jag accepterar inte heller påhopp och jag ber att om någon känt sig förorättad eller kränkt av något av mina inlägg så berätta det för mig!

                    Sen kanske Naughtys förslag om att lägga upp en avdelning för lite allmänt snack är en bra ide?

                    För lite kul måste man ha annars är inte livet värt att leva!

                    Bilstereo är kul!

                    Och att vara på detta forum är kul!

                    Låt det förbli så!



                    Ja då fetade jag också till det som JAG bedömer som EJ OT!
                    Och en sak till! Regler ska vara rättvisa och gälla ALLA!
                    sigpic

                    What does not kill you, simply makes you.........stranger.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vad är på gång på forumet?

                      F@n här syns inget OT pga alla feta qoutes!!

                      Last edited by The Stiggisch; September 21, 2009, 08:53.
                      sigpic


                      EN SIGNATUR GARANTERAT FRI FRÅN GIFTER OCH AVGIFTER.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vad är på gång på forumet?

                        First rule of Project Scandinavia is:
                        Do not talk about Project Scandinavia!

                        Second rule of Project Scandinavia is:
                        You do NOT talk about Project Scandinavia!

                        Så vad handlar det om egentligen?
                        sigpic

                        What does not kill you, simply makes you.........stranger.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vad är på gång på forumet?

                          I don't talk about Project Scandinavia.

                          Men jag kan istället informera att en förändring är på gång i Direktkontakt då den avdelningen inte fungerat som förväntat.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vad är på gång på forumet?

                            Nåt som behövs är ett MAX antal på annonser på köp och sälj avdelningen.Rätt så drygt när 1 person lägger in 5 till 7 annonser på samma gång å säljer en sak i varje annons.

                            M.V.H

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vad är på gång på forumet?

                              Nu har det hänt lite grejjer!
                              Bra jobbat Adminobert!

                              Pierre
                              SEASTREAMS GARAGE


                              ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

                              Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

                              Comment

                              Working...
                              X