Announcement

Collapse
No announcement yet.

Optimal design på bas element för SPL ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Optimal design på bas element för SPL ?

    Vad tror ni eller vet hur en optimal design ser ut på ett element för max spl ?
    Last edited by nosfaratu; August 15, 2009, 00:47.

  • #2
    Re: Optimal design på bas element för SPL ?

    z15.. ska visst funka hyfsat för spl

    Comment


    • #3
      Re: Optimal design på bas element för SPL ?

      Bara för att det är DD behöver det inte betyda att det är bäst

      Comment


      • #4
        Re: Optimal design på bas element för SPL ?

        Originally posted by Svenn3SaataN View Post
        Bara för att det är DD behöver det inte betyda att det är bäst
        Bra produkter har ju en tendens att dra till sig bra folk.
        Det är ju ändå killen bakom skruvmejseln som är den i särklass mest avgörande faktorn. DD basarna har ofta duktiga grabbar som ägare...

        Comment


        • #5
          Re: Optimal design på bas element för SPL ?

          Mjo, men det finns ju folk som spela högt/högre med andra märken än DD. Sen när DD är så stort och sponsrar alla de "stora" så blir det lätt att folk tror DD är bäst på allt. Sen kostar DD en hel del, när det finns billigare märken som presterar lika bra.

          Comment


          • #6
            Re: Optimal design på bas element för SPL ?

            Originally posted by Extra Kim
            Säga vad man vill men DD har många RIKTIGT fula färger på sina basar nu för tiden

            Vad hände med funktion före design konceptet?
            finns inte många märken där man kan välja fritt vad man vill ha för färg på kon och dammkåpa, riktigt bra tycker jag. och att det är kevlar och kolfiber sakerna är gjort av är nog inget minus för funktionen..
            sen så frågade trådskaperen om den bas som var optimalast för spl, och finns det nån som spelat högre med nån bas än just z serien? inte nu att DD är bäst, men där uppe bland toppen av alla märken så måste ju nån bas vara den bästa, även om det skiljer bara nån tiondel, å nu så är det ju så att jag har då inte sett nån singelbas spela lika högt som en dd kan, även om det ligger massor med timmar bakom låda/bil för att få till det resultatet, men nog tror jag det är många som blivit arga/avis över att folk lyckats spela så högt som man kan med en bas och därför testat med andra märken, men så länge ingen lyckas måste man ju nästan kunna säga att z-serien är bäst?
            Last edited by sjobas; August 15, 2009, 12:46.

            Comment


            • #7
              Re: Optimal design på bas element för SPL ?

              Beror mycket på vilken lådkonstruktion du har
              Vilken bil mm många olika faktorer

              hur mycket effekt du har steg på X antal 10 K i effekt

              Gz spl 12 är en bas jag tror starkt på

              Comment


              • #8
                Re: Optimal design på bas element för SPL ?

                DD är ju ruskigt bra , men även cactus sound e ruskigt bra , jag försöker bara se om hela designen på elementet gör lite av jobbet , eller om det är någon dum grej jag fått för mig

                Fast jag tror inte det , så stabil som möjligt och med så mycket luftpassage som möjligt.

                Comment


                • #9
                  Re: Optimal design på bas element för SPL ?

                  Originally posted by Sibbe View Post
                  Bra produkter har ju en tendens att dra till sig bra folk.
                  Det är ju ändå killen bakom skruvmejseln som är den i särklass mest avgörande faktorn. DD basarna har ofta duktiga grabbar som ägare...
                  Helt klart, teknikerna/utvecklarna på DD är av sitt eget slag, och har jobbat i ett X antal år och sett/hört det mesta så dom kan sina grejjer.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Optimal design på bas element för SPL ?

                    http://www.termpro.com/asp/lb.asp?Li...ionID=53904105

                    Comment


                    • #11
                      Re: Optimal design på bas element för SPL ?

                      Originally posted by Svenn3SaataN View Post
                      Mjo, men det finns ju folk som spela högt/högre med andra märken än DD. Sen när DD är så stort och sponsrar alla de "stora" så blir det lätt att folk tror DD är bäst på allt. Sen kostar DD en hel del, när det finns billigare märken som presterar lika bra.
                      Om det vore så enkelt att man bara sponsrade rätt kille så vinner man skulle ju vart enda märke finnas på top 20 listan, men så enkelt är det nog inte..
                      Produkterna måste vara något alldeles extra för att finnas på den listan, i kombination med rätt kille bakom skruvmejseln.

                      Ska man spela riktigt j.vla högt tror jag faktiskt inte budget basar hänger med.
                      Eller har du några exempel som talar för annat?
                      För oss dödliga på "fel" sida 160dB funkar ju många märken, även om vissa gör det svårare än andra.

                      Jag kan ju få en DD att spela riktigt lågt, men kanske inte riktigt högt,

                      Comment


                      • #12
                        Re: Optimal design på bas element för SPL ?

                        Hal Team Shocker låg inte så långt efter Dante nu såg ja
                        Men har Shocker egna steg nu, trodde dem bara hade basar o batts o sen använde Soundigital-steg?
                        Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

                        www.garaget.org/Frippe_L

                        Svensk Mästare 2012 i Street Stock
                        Svensk Mästare 2011 i Street 100A
                        Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

                        Comment


                        • #13
                          Re: Optimal design på bas element för SPL ?


                          Halv OT:
                          Inte dåligt av Sverige att en på 7 och en på 11 plats, vi är trots allt ett litet land.
                          (en som inte kan något om DB)
                          /Conny
                          Aktuellt SQ bygge - KIA CEED SW 2020 (Långtidsprojekt)
                          SQ bygge - (Skoda Fabia 2016)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Optimal design på bas element för SPL ?

                            Egentligen 6 och 10e plats Team Sgk och Sgk Team är en och samma bil, en liten miss som behövs justeras av Wayne

                            Comment


                            • #15
                              Re: Optimal design på bas element för SPL ?

                              Designen var det , mycket luft ska passera genom korgen så mycket som möjligt.

                              Skulle tro att DD:s 12 spoke är bättre än deras 4 spoke.

                              Cactus har 12 spoke med.

                              RE mt har 12 spoke med,

                              Ex Orion hcca har väldigt tilltäppt korg och det var nån som ökade rejält på att modda den om jag inte missminner mig...

                              Men iaf så mycket djupbas som Hcca lämnar är nästan för mycket , därav ska jag prova något annat och se om min lilla teori kan stämma , med mindre rörlig vikt och större luftpassage med samma låda , samma avstämning , samma batterier , samma steg.

                              Så hoppas jag på ett högre resultat, hoppas , hoppas.

                              Comment

                              Working...
                              X