Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hyffsat baspaket för några tusenlappar hjälp!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hyffsat baspaket för några tusenlappar hjälp!

    Tjena.

    Börjar bli trist att lyssna på 2 st 4tummare nu så jag vill ha lite dunk i bilen.
    Budgeten ligger på 3000 kr. Ett bra och billigt baspaket skulle vara fint men vet ej vilket jag ska välja. Jag vet att jag inte får ett värsting ljud, men om nån kunde ge mig något tips om det bästa ljudet i den prisklassen vore det suveränt!

    Mvh Simon

  • #2
    Re: Hyffsat baspaket för några tusenlappar hjälp!

    vad för bil?
    De finns bara ett sätt å göra saker å ting på, och de är rätt sätt, vad som däremot är rätt finns de många åsikter om........

    Comment


    • #3
      Re: Hyffsat baspaket för några tusenlappar hjälp!

      Originally posted by MrMix View Post
      vad för bil?

      Har en gammal 245a

      Comment


      • #4
        Re: Hyffsat baspaket för några tusenlappar hjälp!

        http://www.bilstereohornan.se/produc...subopen=&sort= en sån med ett litet monoblock eller ett bryggat 2kanal steg bör bli bra, lådan låter riktigt trevligt och med tanke på det lilla framsystem du har bör du inte ha skuffen full med stora basar om du vill höra nå av kråksången
        De finns bara ett sätt å göra saker å ting på, och de är rätt sätt, vad som däremot är rätt finns de många åsikter om........

        Comment


        • #5
          Re: Hyffsat baspaket för några tusenlappar hjälp!

          Originally posted by MrMix View Post
          http://www.bilstereohornan.se/produc...subopen=&sort= en sån med ett litet monoblock eller ett bryggat 2kanal steg bör bli bra, lådan låter riktigt trevligt och med tanke på det lilla framsystem du har bör du inte ha skuffen full med stora basar om du vill höra nå av kråksången

          okej , såg lite billigt ut i mina ögon menmen

          Har kollat runt lite och höjt budgeten en tusenlapp och har 2 st att välja mellan.

          Första är http://www.brl.se/sv/artiklar/gas-pa...-och-lada.html


          Andra : http://www.mds.se/sv/product/15482/M...ty__value_4397


          Så vad tycker ni ?

          Comment


          • #6
            Re: Hyffsat baspaket för några tusenlappar hjälp!

            Om jag vore du hade jag köpt ett rejält framsystem med bra steg till.
            Får ut riktigt bra tryck med rätt installation, då behövs ingen sub.

            Annars kolla beg avdelningen.

            Comment


            • #7
              Re: Hyffsat baspaket för några tusenlappar hjälp!

              Här borde du kunna hitta något som passar din plånbok.
              Finns en nivå upp och en nivå ner också detta är mellan nivån.
              http://www.dbakuten.se/list-cat_id-32207-cat_type-2
              SM GULD 2009 ESPL 4
              SM GULD 2010 ESPL Unlimited
              HiFiMicke
              2011 BMW SQ EDITION Black On Black
              Team dBAkuten
              BMW e91 m-sport

              Comment


              • #8
                Re: Hyffsat baspaket för några tusenlappar hjälp!

                ground zero hydrogen 12"bas och sen lilla massive audio monoblocket!

                eller så köper du min cdt es12sq bas hehe
                saab 9000 pioneer-

                www.garaget.org/micke999

                Comment


                • #9
                  Re: Hyffsat baspaket för några tusenlappar hjälp!

                  Senast jag hörde några Gas grejer var väl för ca 8 år sedan, så vet inget om det paketet, men Mds grejerna har jag hört, och dom spelar på rejält högt. Mds Fr basarna är nog det mest högtspelande bas/krona jag har hört iaf. En liten film vad basen kan prestera http://www.youtube.com/watch?v=VYqmg...layer_embedded

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hyffsat baspaket för några tusenlappar hjälp!

                    massa bas i all ära, men att möta upp med ett par 4"are blir ingen hitt, därav min rekomendation med en 10-12" i rätt låda med vettigt steg till, men vill du "bara" ha bas så är ju dubbla 12or med hyffsat steg å föredra givetvis, själv så lyssnar ja på hela musiken, inte bara de under 100 hz
                    De finns bara ett sätt å göra saker å ting på, och de är rätt sätt, vad som däremot är rätt finns de många åsikter om........

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hyffsat baspaket för några tusenlappar hjälp!

                      okejokej. Jo man lyssnar ju på hela ljudet och inte bara basen som dunkar

                      Men vad tror ni spelar bäst och högst av dom där 2 paketen ? Mds FR12W eller dubbla gas? I 245an som jag har nu har jag en 4tum i varje dörr och 2 skrikare på instrumentet.

                      Men basen ska även komma till nytta och låta bra i sommarbilen som är en s70 å den sitter det 6 st 6,5tum och 2 st 4tum om jag inte minns fel

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hyffsat baspaket för några tusenlappar hjälp!

                        Gas paketet låter riktigt bra har dock bara hört dom i butik ej i bil

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hyffsat baspaket för några tusenlappar hjälp!

                          Jag rekomenderar inget för med all sannolighet blir inlägget raderat fast jag inte länkar till min egen sida
                          sigpic

                          We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                          Ljudbyggaren sedan 1998

                          Importör av Mosconi, Gladen
                          Se oss på Facebook för nyheter.

                          Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                          Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                          International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hyffsat baspaket för några tusenlappar hjälp!

                            http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=6404 kanske kan vara nått?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hyffsat baspaket för några tusenlappar hjälp!

                              Originally posted by Nonne View Post
                              Jag rekomenderar inget för med all sannolighet blir inlägget raderat fast jag inte länkar till min egen sida
                              Varför det? Har aldrig hänt på detta forum.
                              // Gurra
                              BMW 530 med Alpine F1, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX

                              Comment

                              Working...
                              X