Announcement

Collapse
No announcement yet.

Basic Polo 6n2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Basic Polo 6n2

    Tjena! det känns som att jag öppnat projekttrådar med alla mina bilar och inte slutfört någon av dem (vilket jag heller inte gjort av olika anledningar)

    Därför väntade jag denna gången tills jag hunnit få lite saker gjort och ha något att posta.

    Setup 1

    HU: Kenwood KDC-W7534u
    Framsystem: DLS R6.2
    ^Steg: DLS CA-41
    Bas: DLS Rw12i
    ^Steg: Mac Audio Fearless 1000D

    Och en bild på bilen vid inköp:
    \m/

  • #2
    Re: Basic Polo 6n2

    Cool!
    Gillar denna sorts upplägg på produkter. Det ger känslan av att kunna åstadkomma en hel del utan att behöva gå all in och sladda friskt med kreditkortet...
    Less is more. When done right!

    Bygglogg: SQW: TransFårrden

    Comment


    • #3
      Re: Basic Polo 6n2

      *Uppdaterad, nu bör bilderna funka!*

      Ni får ursäkta den usla bildkvalitén, alla bilder är tagna i all hast med min s5 som inte riktigt vill fokusera.

      Började med att ta en titt i dörrarna:


      Sen skulle diskanterna in på orginalplatsen.



      Fram med limpistolen!


      Såja!


      Provmontera ringen, det var lite skillnad på djupet mot orginal.



      Såhär fick det bli, dörrsidans tjocklek var det sista jag behövde för att de skulle gå fritt bakom. Man vill ju gärna bygga egna dörrsidor men jag vill först och främst få detta att spela innan man tar sig vatten över huvudet.
      Sen är det ju alltid kul att lära sig efter vägen och förbättra saker eftersom!
      Framsystemet får till en början drivas av HU'n då jag kör bilen dagligen och vill ha något i öronen när jag åker!

      Sen blev det dämpning såklart..




      Det slutade med att jag använde delningsfilter, för enkelhetens skull.
      Fästes med dubbelhäftande tejp och trycks på plats av dörrsidan.
      Last edited by LuffarN; July 26, 2016, 20:44.
      \m/

      Comment


      • #4
        Re: Basic Polo 6n2

        Bilderna verkar ofungerande? :/

        Bygglogg: SQW: TransFårrden

        Comment


        • #5
          Re: Basic Polo 6n2

          Originally posted by zrken View Post
          Bilderna verkar ofungerande? :/
          Nu ska det nog funka bättre, jag tog bildlänkarna från min dropbox först.
          \m/

          Comment


          • #6
            Re: Basic Polo 6n2

            Trevligt!
            Noterade för egen del att det tog ett par månader innan jag blev vän med dessa diskanter. De låter horribelt oinspelade, men släpper lite gradvis innan de verkligen släpper ordentligt och blir som ett helt annat element.

            Tålamod, helst en 100h -120h speltid före utlåtande är att rekommendera. Särskilt om man inte ska vara svinförbannad i bilen en tid (jag lackade på nivån att jag slutade ha igång stereon. Det var bara smärtsamt)

            Bygglogg: SQW: TransFårrden

            Comment


            • #7
              Re: Basic Polo 6n2

              Originally posted by zrken View Post
              Trevligt!
              Noterade för egen del att det tog ett par månader innan jag blev vän med dessa diskanter. De låter horribelt oinspelade, men släpper lite gradvis innan de verkligen släpper ordentligt och blir som ett helt annat element.

              Tålamod, helst en 100h -120h speltid före utlåtande är att rekommendera. Särskilt om man inte ska vara svinförbannad i bilen en tid (jag lackade på nivån att jag slutade ha igång stereon. Det var bara smärtsamt)
              Bra att veta! De levde inte riktigt upp till mina förväntningar, men så är det väl mer eller mindre med nya/oinspelade grejer!
              \m/

              Comment


              • #8
                Re: Basic Polo 6n2

                Då var det dags för lite dämpning i bagaget. har inga bilder på slutresultatet men jag dämpade i princip all plåt och även plasten på och under bagageluckan fick sig några remsor.


                Det var otroligt smidigt att montera i och ur baksätet!


                Som sagt, ursäkta bildkvalitén.


                Färgerna matchar perfekt!
                Last edited by LuffarN; July 27, 2016, 11:35.
                \m/

                Comment


                • #9
                  Re: Basic Polo 6n2

                  Härligt dämparbete.
                  ...men vart är väggbygget? X)
                  #Dailyvägg

                  Bygglogg: SQW: TransFårrden

                  Comment


                  • #10
                    Re: Basic Polo 6n2

                    Originally posted by zrken View Post
                    Härligt dämparbete.
                    ...men vart är väggbygget? X)
                    #Dailyvägg
                    Tack!
                    haha! skulle säkert se vettigt ut med en vägg med en 12" och en 30L sluten låda i bak till
                    \m/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Basic Polo 6n2

                      En grej att tänka på.
                      Ringarna till sexorna i dörrarna....fuktsäkra dem.
                      Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                      ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                      Comment


                      • #12
                        Re: Basic Polo 6n2

                        Originally posted by Lonefox View Post
                        En grej att tänka på.
                        Ringarna till sexorna i dörrarna....fuktsäkra dem.
                        Jag har tänkt på detta, tanken är att göra ett par helt nya. dels för att hålen i dessa är helt raka och dels för att jag inte plastat dem.
                        Monteringshålet skulle ha varit mer koniskt, mer öppet bakåt eller hur man ska säga.
                        Skulle jag springa på ett par dörrsidor till så skulle man kunna göra något roligare!

                        Har även hört att jag skulle behöva lite dämpning på själva dörrsidan och sätta något i kartfacken så de inte fladdrar...

                        Det blev lite andra bullar när framsystemet fick ett slutsteg!

                        Kul med lite kommentarer i tråden i alla fall!
                        \m/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Basic Polo 6n2

                          Lite mer som har hänt!

                          Plattan gjordes som enklast med en mall i wellpapp som jag klippt till rätt form.










                          Nu har jag faktiskt slut på bilder, missade ganska mycket på denna delen.
                          Allt sitter i bilen och spelar, många lösningar är provisoriska då målet var att få det klart till sista juli. Får gå ut och ta lite bilder på hur det blev denna gången.
                          Jag hoppas att jag får tag i en garageplats i vinter så att man kan börja göra saker riktigt.
                          Har mycket idéer och planer inför nästa år.
                          Och då inte bara på ljudfronten utan det ska väl hända en del på utsidan också!

                          Det roligaste med detta är att inget har varit direkt planerat utan byggt lite på måfå eftersom. Man lär sig så mycket hela tiden även fast man har gjort en del.
                          Nu när jag är någorlunda klar för denna gången så har jag kommit på mycket efter vägen och känner mig motiverad inför nästa version!
                          Last edited by LuffarN; July 30, 2016, 01:57.
                          \m/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Basic Polo 6n2

                            Jag tycker det går bäst med oplanerade byggen Så har dom flesta av mina varit, oplanerade från början och sen när man håller på kommer man på nya saker hela tiden
                            www.12vled.se - Cool & fräsch belysning till bilen!

                            Comment

                            Working...
                            X