Announcement

Collapse
No announcement yet.

Volvo 855

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Volvo 855

    Blev visst batteri banks byte igen men nu är det sista gången.
    Ska hämta hem 20st 100a batterier med 3600a i kortslutning ström får se hur många jag får plats med med 10-12 stycken borde funka
    Så blir nog några stycken tillsalu även nuvarande batterier kommer säljas.
    Fick även tag i 2st 1m bitar med 120mm2 kabel mätte med skjutmåttet och steget sväljer kablarna precis ska fan inte bränna ett enda steg till pga för lite ström





    Comment


    • #32
      Re: Volvo 855

      Varför ville du inte köra med de 6v 175ah pjäserna? vad var problemet?

      Bygglogg: SQW: TransFårrden

      Comment


      • #33
        Re: Volvo 855

        Problemet va att jag tänkte att jag kan få plats med 10st 100a batterier men jag mätte bara bredden inte djupet och så klart fick inte nya batterierna plats :/ blir 6voltarna ändå

        Comment


        • #34
          Re: Volvo 855

          Sådär ja nu får det snart va slut på bortförklaringar har ju fixat allt utomhus och då får man ju anpassa sig efter väder och vind men gjorde mig ett litet krypin i uthuset tanken är och kunna plasta slipa mm där inne när vädret inte tillåter och va ute.
          Har dock garage på 170kvm men har över 2mil enkelresa dit nu när jag har flyttat så blir inte att man åker dit för att fixa små saker

          Inte så stort och fint som jag är van med men får duga

          Comment


          • #35
            Re: Volvo 855

            Fick iaf nått gjort i båset idag blev och göra kablarna så nu har jag 12v bank
            Inte varje dag man ser strumpa och krympslang på DB / spela högt bil men det behöver ju inte se ut som skit bara för att domarna inte bedömer utseendet





            Blev även R front


            Comment


            • #36
              Re: Volvo 855

              Banken färdig kopplad nu bara bygga högerdörrsida och koppla in steg och basar så går det och provlyssna

              Comment


              • #37
                Re: Volvo 855

                Fick ett litet ryck och tänkte att jag åker in och besiktar den innan jag reggar om den så jag vet vad som måste fixas.
                Har känt att handbromsen tar dåligt och att få 2a på väggen och bälten bak va ju planerat sen så har den stått i 11månader orörd så några 2or till va ju givet
                Men detta blev 2orna inte illa för en bil som kostade någa tusingar.

                Comment

                Working...
                X