Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gmc Savana ska få ett LYFT!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Gmc Savana ska få ett LYFT!

    Härligt!

    Såg att det var utförsäljning av lite DLS-prylar på nätet. Bland annat samma bas jag har för halva pengen. Är det mycket bättre att ha Dubbla subbar än en enkel sub?

    Comment


    • #17
      Re: Gmc Savana ska få ett LYFT!

      Du får tänka på att den här bussen är nära dubbla interna volymen mot en liten småbil. Det är nog inte fel med dubbla bas.

      Bygglogg: SQW: TransFårrden

      Comment


      • #18
        Re: Gmc Savana ska få ett LYFT!

        Originally posted by zrken View Post
        Du får tänka på att den här bussen är nära dubbla interna volymen mot en liten småbil. Det är nog inte fel med dubbla bas.
        OK! Jag beställer en sub till då, är det endast dubbla volymen och utan skiljevägg som gäller?

        Comment


        • #19
          Re: Gmc Savana ska få ett LYFT!

          SJälv hade jag kört med skiljevägg

          Bygglogg: SQW: TransFårrden

          Comment


          • #20
            Re: Gmc Savana ska få ett LYFT!

            Då blir det så zrken. Eftersom den andra lådan redan är byggd så gör jag en ny på samma volym. Man behöver ju inte ha subbarna på samma ställe om man inte vill och de finns rätt gott om plats i bilen.

            Inte blivit så mycket gjort i helgen men fick iallafall dit usb-förlängaren i hålet där ciggproppen satt. Blev bra förutom att hålet var någon mm för stor så får limma fast den så den sitter.

            Comment


            • #21
              Re: Gmc Savana ska få ett LYFT!

              Själv är jag mycket skeptisk till att ha subbar på olika ställen i bilen utan att de tidskompas individuellt.

              Bygglogg: SQW: TransFårrden

              Comment


              • #22
                Re: Gmc Savana ska få ett LYFT!

                Ok zrken! Jag kommer att sätta dom på samma ställe.

                Edit: Eller börja iallafall. Håller på med lådor till högtalarna på jobbet. Målet är att kunna lyfta ut dom och sitta med dom under markisen
                Last edited by Huntelaar; February 1, 2015, 20:29.

                Comment


                • #23
                  Re: Gmc Savana ska få ett LYFT!

                  UPDATE

                  Efter några månaders frånvaro är man återigen på banan igen. Nu börjar vädret bli gott och då kommer suget att bygga också.

                  Har justerat lite i setupen och lagt till Partyhögtalaren DLS rm6.2 som är en personlig favorit.

                  Bifogar lite bilder på installationen som gick oerhört simpelt till då baffeln redan var på plats.



                  Skillnad?





                  Dämpning pågår



                  Nya på plats



                  Fuktspärren tillbaka

                  Missade att fota baksidan av dörrsidan, den dämpades även med black gold samt wavemattan från gamla silent coat som tar bort utrymmet mellan dörrsida och plåt. Det gav ett enastående resultat och kan knappt vänta att börja med dörr nr 2.

                  Comment

                  Working...
                  X