Announcement

Collapse
No announcement yet.

Klass A steg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Klass A steg

    Hej en liten fråga jag har ett Audison Vrx 2.400
    och i info står det.
    VRX serien är Audisons mest avancerade. Stegen kan bl.a köras i ren klass A + balanserade utgångar kan användas. Stegen är uppbyggda med modulära delningsfilter, subsonic-filter, baskontrollsmoduler, equalizermoduler och faskonrollsmoduler. Enkelt uttryckt kan man säga att stegen levereras med basfunktionalitet och det man behöver köper man till

    Hur får man så att steget körs i ren klass A då jag tänkt köra det på Genesis absolut 4" ?

    Mvh Patrick

  • #2
    Re: Klass A steg

    Tja du använder 10% av uteffekten så går det inte över i klass AB.

    Precis som 99,9% av alla stereosteg idag.
    /tycker Erik.

    Comment


    • #3
      Re: Klass A steg

      Originally posted by Packan View Post
      Hej en liten fråga jag har ett Audison Vrx 2.400
      och i info står det.
      VRX serien är Audisons mest avancerade. Stegen kan bl.a köras i ren klass A + balanserade utgångar kan användas. Stegen är uppbyggda med modulära delningsfilter, subsonic-filter, baskontrollsmoduler, equalizermoduler och faskonrollsmoduler. Enkelt uttryckt kan man säga att stegen levereras med basfunktionalitet och det man behöver köper man till

      Hur får man så att steget körs i ren klass A då jag tänkt köra det på Genesis absolut 4" ?

      Mvh Patrick
      Hej Patrick,
      VRx stegen kan köras i ren klass A drift.
      Du behöver sätta in ett par ACB1 moduler i steget, med dessa A-klass moduler (BIAS moduler) så kan steget endast köras en kortare tid om du inte har "MAC2" fläktar till steget.

      Om du inte har dessa moduler så stämmer Erik's svar på frågan.

      Läs gärna mer i denna PDF: http://audison.tchernovaudio.com/goo...esec_terza.pdf

      Bästa hälsningar
      Armour Nordic
      www.armournordic.se

      Comment


      • #4
        Re: Klass A steg

        Det där måste du fixa Patrik! Du har ju fina passiva filter till 4" och beryllium diskanterna.

        Comment


        • #5
          Re: Klass A steg

          En sak att tänka på om man ombiaserar steget så att det går mer i klass A är att det drar rätt mycket mer ström i genomsnitt än annars, så det ställer ännu större krav på att det är rätt dimensionerat.
          /tycker Erik.

          Comment

          Working...
          X