Announcement

Collapse
No announcement yet.

Just another Golfproject!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Just another Golfproject!

    Nu var det dags att slänga upp mitt nya projekt! Mycket apdåliga mobilbilder men hoppas ni överlever

    Efter det lilla missödet i mitt 940projekt så köpte jag en ny bil som skulle användas till endast pendling till & ifrån jobbet. Sökte runt på blocket och efter ett tag så hittade jag den.


    Nyss hemkommen.

    Mycket trevlig bil! Turbodiesel samt lastbilsreggad = extremt billig pendlarbil.
    Efter någon vecka så började funderingarna om bilstereobygge i den att dyka upp så blev tvungen att undersökte vilken den nuvarande setupen var.

    Huvudenheten antar jag är densamme som satt i när bilen tillverkades 86 och den fungerar prima.

    Observera VW stämpeln

    Då inredningen faktiskt är i väldigt bra skick så går jag i funderingarna att behålla originalstereon i fungerande skick då jag tycker den har sin charm. Funderingarna går då till att placera den nya enheten under askoppen & ciggutaget med hjälp utav lite plastning.

    Vidare till dörrarna

    I bilen så sitter det faktiskt ett komplett Clarion 3vägs-kit(om man nu kan påstå det)



    Basen tas hand utav 2st woofers i vardera dörr som följs upp utav 1 "Mid range"

    Därefter som grädden på moset så toppas allting utav 2st diskanter vid vardera a-stolpe


    Ganska imponerande kit ändå. Dock så skall det väll inte nämnas att allting är ihopkopplat med varandra så det kanske inte är så optimalt som man möjligtvis kunde önskat

    Sedan för att förbättra ljudbilden ytterliggare så hittade jag 2st Kenwood 4*7"(???) bak i bagaget! Dock ska det väll tilläggas att den ena var stendöd och den andra rasslade bara!


    Vad planerna med detta bygget är har jag inte riktigt bestämt än men kommer antagligen sikta in mig på någon "hobbyspl" där jag antagligen ska köra på en ensam bas utav mindre storlek(yes, min 8" fetisch håller i sig ). Har inga planer på att tävla men om jag hittar en klass som passar mig så vet man ju aldrig vad som händer.
    Utseendet på bilen skall såklart göras iordning och förmodligen kommer det att skapas ett fräscht Tyskstuk/stanceutseende på den tills nästa sommar. Lacken är sliten så om tiden finns så skulle jag gärna lägga en ny hellack på den.

    Verkar inte bli så mycket pendlarbil utav denna bilen?

    Allt detta får dock vänta ett tag då jag just nu håller på att rostlaga den, ett arbete som väldigt sakta går frammåt

    Over n Out
    1. Murphy's Law
    If something can go wrong, it will.
    2. Murphy's Law
    If anything simply cannot go wrong, it will anyway.

    Garaget: http://www.garaget.org/Snowgubben

  • #2
    Re: Just another Golfproject!

    Skall verkligen förjas!
    Härligt med diesel ! =)

    Comment

    Working...
    X