Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW E46 2005

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Re: BMW E46 2005

    Originally posted by tvett View Post
    Man kan alltid köra slutet
    har tänkt tanken men eftersom DLS rekomenderar portat till dessa basar blir det att köra på det

    Comment


    • #32
      Re: BMW E46 2005

      Tjena! Nu har det hänt lite igen, Dragit alla kablar samt färdigställt lådan (som jag väljer att använda, dels för att efter lite justering blev jäkligt stabil och för att volymen osv stämmer, Utseendet kan väl diskuteras men tycker den blev helt ok.. fattas bara tätningar ( mot ryggstödet)

      Var förbi Dbakuten och köpte lite lågnivå samt tyg och lim..



      Dessa ska va mellan processorn och stegen (2 st)

      i fredags började jag dra allt kablage till processorn



      Allt draget i kabelstrumpa för att skydda kablarna samt för utseéndet




      Idag drog jag lågnivå och högtalarkablar!





      Rensade upp lite bakom stereon. (Det är TRÅNGT)¨



      Ett lager polyester på lådan



      klädd, fick även fixa ett par monteringsringar för portarna för att dem inte skulle komma för nära bakväggen



      Färdig !



      Som sagt, det ska på tätningsskivor mot ryggstödet sen också men det görs förmodligen nästa helg

      Kommentera gärna, roligare att uppdatera då

      Comment


      • #33
        Re: BMW E46 2005

        Har inget vettigt jätteutlägg att komma med, bara att det ser bra *tumme upp* keep it up

        Comment


        • #34
          Re: BMW E46 2005

          Originally posted by Antee View Post
          Har inget vettigt jätteutlägg att komma med, bara att det ser bra *tumme upp* keep it up
          Det behöver man inte ha, sådana här kommentarer håller motivationen uppe för uppdateringar, Tack!

          Comment


          • #35
            Re: BMW E46 2005

            Hänt lite med bilen i veckan, baslådan åkte in och covers byggdes för att få det tätt mellan låda och baksäte.




            Igår sågade jag till en täckskiva som ska täcka kablar och annat tjafs som man inte vill se, Monoblocket ska sittat längst ner och 4 kanalarn över, sitter distanser mellan skiva och baslåda som motsvarar stegens höjd. Hoppas inte det gör något att stegen sitter på baslådan, man har ju hört om steg som skakar sönder men lådan är ju extremt stabil så det borde inte vara några problem.



            Det var allt för denna gång! I helgen ska högtalarna monteras i dörrar samt lite kabeldragning genom dörrar osv, om någon har tips när jag ska få högtalarkabeln genom dörrkarmen så uppskattas det enormt, Stay tuned!
            Last edited by Dannek; July 2, 2015, 19:57.

            Comment


            • #36
              Re: BMW E46 2005

              Finfint det där.
              Jonas, Umeå

              Audi A4 Avant Quattro 1.8T B7 ProSport ProLine S-line silvermetallic
              Pioneer SPH-DA120, Gladen Audio, RC90c2, RC600c1, 165RS, RS10

              Comment


              • #37
                Re: BMW E46 2005

                Originally posted by tvett View Post
                Finfint det där.
                Tack!

                Fick gjort lite ikväll också.. skruvade dit slutstegen för att se så det blev bra, vilket det blev



                Klädde sedan skivan..



                Såhär ser det ut bakom! Kommer såklart bli mycket mer kablar där men det finns plats och jag ska dra allt snyggt även där!




                Drog lite strömkabel, Blir inga långa längder strömkabel så det är ju bra



                Sen en liten bild på bilen innan det var dags att ta kväll.. Nytvättad och grann :lol:

                Comment


                • #38
                  Re: BMW E46 2005

                  Tumme upp!

                  Comment


                  • #39
                    Re: BMW E46 2005

                    Men hörrudu, va du ligg i! Bli bra de där *tumme upp*

                    Comment


                    • #40
                      Re: BMW E46 2005

                      Originally posted by Torsten View Post
                      Tumme upp!
                      Tack tack!

                      Originally posted by Antee View Post
                      Men hörrudu, va du ligg i! Bli bra de där *tumme upp*
                      Jodå, har lagt all min lediga tid efter jobbet hela veckan nästan men nu är det ju skönt väder så inte dumt att vara ute och pilla då

                      Comment


                      • #41
                        Re: BMW E46 2005

                        Huvva, man håll ju på att avlida i denna helvetska värme..står och renoverar fönster/karmar på kåken å de e fan inte roligt i denna hetta hade mycke hellre hållt mig ute i garaget som håller 18-20 grader och påbörjat ljudbygget i bilen men då ja fortfarande saknar för mycke grejor till detta så får denna "syssla" prio ett istället.

                        Comment


                        • #42
                          Re: BMW E46 2005

                          Originally posted by Antee View Post
                          Huvva, man håll ju på att avlida i denna helvetska värme..står och renoverar fönster/karmar på kåken å de e fan inte roligt i denna hetta hade mycke hellre hållt mig ute i garaget som håller 18-20 grader och påbörjat ljudbygget i bilen men då ja fortfarande saknar för mycke grejor till detta så får denna "syssla" prio ett istället.
                          Jo men samtidigt ska man väl inte klaga nu när sommaren väl är här men visst blir man helt kokad! Väldigt skönt på kvällarna dock

                          Comment


                          • #43
                            Re: BMW E46 2005

                            Igår tog jag ner dörrsidorna för att dämpa dörrsida samt dörr och montera diskant + midbas och dra kablarna till dessa..



                            yttersta plåten var EXTREMT klen, 3 lager dämpmaterial gjorde susen




                            Dörrsidan fick även den ett par lager dämpmaterial närmast högtalaren och det blev faktiskt väldigt mycket bättre, stumt och fint

                            Ritade av originalhögtalaren och gjorde sedan ett fäste för 6,5"



                            såhär ser infästningen ut, ritade av originalhögtalaren och gjorde sedan ett fäste för 6,5" i 19mm MDF



                            Köpte en fin nyckelring, kolfiber på baksidan och riktigt kvalitétstung men den var inte billig (BMW Original)


                            Idag kopplade jag in det sista för att se om allt fungerade som det ska och DET GÖR DET

                            Har haft en stor oro om att någon kabel har gått av eller skavts eller liknande men tydligen inte så det var en lättnad kan ja säga

                            Såhär ser bagaget ut färdigt...



                            Valde att stoppa in en brandsläckare på grund av att bilen redan har brunnit en gång och den maktlösheten är svår att beskriva :P

                            Nu är det bara att lyssna och tweaka in allt eftersom, är inte helt hajj på tidskompet och så än, hade varit skönt att kunna få en liten fingervisning någon gång, ska se om man kan ta sig till nån tävling eller liknande
                            Last edited by Dannek; July 5, 2015, 17:26.

                            Comment


                            • #44
                              Re: BMW E46 2005

                              Har hänt lite sen sist, Va uppe i Trollhättan och testade min första tävling.. det var extremt kul även om det inte gick bra. Blev en att göra lista så det är bara att komma tillbaka starkare nästa gång Min Bit Ten började strula i helgen så nu är en ny Mosconi 6to8 påväg hem ifrån Ljudbyggaren

                              Sen ska det tweakas och ordnas för att sedan åka på nästa tävling

                              Ha det fint!

                              Comment

                              Working...
                              X