Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kallelse till Ordinare Föreningsstämma i Svenska bilstereoföbundet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Kallelse till Ordinare Föreningsstämma i Svenska bilstereoföbundet

    Originally posted by jonash View Post
    Men nu får du ge dig.

    ÅRSMÖTET om vi börjar med det, hålls EN gång per år, om det inte är ett extrainkallat ( = ovanligt!)

    Årsmöteskallelsen kom ut BETYDLIGT längre innan än 10 dagar, annars hade det ej varit utlyst enligt stadgarna. Så där har du rakt av fel.

    Sen visst, hålla möten, men till vad för nytta?! Vad är det du skulle vilja veta som du (OCH alla andra) inte fått veta här? Hålla möten är skit. Försöka arrangera event är bra.

    Om du vill ha insyn i arbetet som sker så är det bara att du kommer med nåt som du kan bidra med. Vad skulle det kunna vara?

    Du skriver ganska mycket som du saknar grund i, jag tror du fått ganska mycket om bakfoten? Många som inte är med på tävlingarna sitter bakom tangentbordet och läser på nätet (= det sämsta man kan göra)

    /Jonas
    Denna tråden kom till 27 November 01:49 och sista anmälnings dagen 8/12 kl 24 november hade 30 dagar,så okej då 11 dagar.. Och jag vet ju iofs inte när mailen skickades ut till medlemarna. Men det blev inget svar på min fråga,hur många kom det från Norrbotten på mötet? Fan va ni reser ragg så fort man kommenterar eller skriver nåt som inte passar,jag vill förmedla hur eran förening ser ut i en amatörs ögon och i fråga sätta vissa saker som jag tycker verkar skumma. Får man fråga hur många tävlingar det anordnats norr om Dalälven dom senaste 10åren?

    Comment


    • #62
      Re: Kallelse till Ordinare Föreningsstämma i Svenska bilstereoföbundet

      Det Jonas nog menade men som kom ut lite fyrkantigt är att förbundet mer än gärna tar emot all hjälp man kan få. Har man idéer om något man kan hjälpa till med eller vill förbättra bör man kontakta förbundet direkt!

      Eftersom det inte var så många som kunde ta sig till mötet fanns som sagt möjligheten att delta via Skype. Så några geografiska hinder fanns inte.

      Jag, Jonas och naturligtvis Jens har helt idellt lagt ned hundratals timmar på att få ihop någon slags tävlingsverksamhet. Och min bild efter att ha suttit som Ordförande under halva 2010 är att det finns väldigt många åsikter och önskemål när man t.ex läser här. Dock är antalet som kan tänka sig att lyfta mer än ett finger till ett tangentbord och verkligen göra nått för att det skall finnas tävlingar väldigt få.
      Vi är helt enkelt rätt slitna och hoppas kommande styrelse blir mer uppskattad.

      Jag beklagar om det gör att jag och Jonas uppfattas som stingsliga. Det är rätt tröttande att bli misstrodd och motarbetad när man bara jobbar för att göra det så bra och kul på tävlingarna som möjligt.

      Tanken med att ha en styrelse under 2010 baserad i Stockholm var helt enkelt att man skulle kunna träffas på kort varsel eftersom det är mycket som behöver fixas när man bygger upp en organisation.

      Till nya styrelsen fanns det 4 kandidater som anmält intresse. 3 av dem valdes av mötet.
      De kommer från Sundsvall, Enköping och Bro. Min åsikt är att det är en bra grupp med rätt erfarenhet i nya styrelsen. Men som sagt behöver de ändå all hjälp de kan få av folk som är intresserade av att hobbyn skall leva vidare!
      Last edited by Robsarve; December 22, 2010, 01:57.
      /tycker Erik.

      Comment


      • #63
        Re: Kallelse till Ordinare Föreningsstämma i Svenska bilstereoföbundet

        herr johnasson, jag menade inte dej. utan mer allmänt, då jag har hört gnäll från alla möjliga håll.
        vår nya ordförande kommer norrifrån.
        Evenemangsgruppen - vi arrangerar bilstereotävlingar

        Comment


        • #64
          Re: Kallelse till Ordinare Föreningsstämma i Svenska bilstereoföbundet

          Originally posted by Robsarve View Post
          Det styrs av sina medlemmar. Varje medlem har lika stor röst.
          Inga sponsorer eller andra organisationer har något att säga till om, förutom att de kan välja att inte sponsra förbundet.
          Okej, så då blir jag en medlem som inte har något att säga till om eftersom jag är sponsor?

          Jag omformulerar frågan!

          Vad gäller för de som sponsrar som företag OCH är medlem i förbundet?

          Tänker mer på de som inte har AB
          Last edited by Nonne; December 22, 2010, 10:38.
          sigpic

          We know the Rolex feeling, only the best are copied.

          Ljudbyggaren sedan 1998

          Importör av Mosconi, Gladen
          Se oss på Facebook för nyheter.

          Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

          Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

          International Head Judge och numera även kallad besserwisser

          Comment


          • #65
            Re: Kallelse till Ordinare Föreningsstämma i Svenska bilstereoföbundet

            Du får naturligtvis samma rättigheter som vilken annan medlem som helst.
            /tycker Erik.

            Comment


            • #66
              Re: Kallelse till Ordinare Föreningsstämma i Svenska bilstereoföbundet

              Originally posted by Robsarve View Post
              Det Jonas nog menade men som kom ut lite fyrkantigt är att förbundet mer än gärna tar emot all hjälp man kan få. Har man idéer om något man kan hjälpa till med eller vill förbättra bör man kontakta förbundet direkt!

              Eftersom det inte var så många som kunde ta sig till mötet fanns som sagt möjligheten att delta via Skype. Så några geografiska hinder fanns inte.

              Jag, Jonas och naturligtvis Jens har helt idellt lagt ned hundratals timmar på att få ihop någon slags tävlingsverksamhet. Och min bild efter att ha suttit som Ordförande under halva 2010 är att det finns väldigt många åsikter och önskemål när man t.ex läser här. Dock är antalet som kan tänka sig att lyfta mer än ett finger till ett tangentbord och verkligen göra nått för att det skall finnas tävlingar väldigt få.
              Vi är helt enkelt rätt slitna och hoppas kommande styrelse blir mer uppskattad.

              Jag beklagar om det gör att jag och Jonas uppfattas som stingsliga. Det är rätt tröttande att bli misstrodd och motarbetad när man bara jobbar för att göra det så bra och kul på tävlingarna som möjligt.

              Tanken med att ha en styrelse under 2010 baserad i Stockholm var helt enkelt att man skulle kunna träffas på kort varsel eftersom det är mycket som behöver fixas när man bygger upp en organisation.

              Till nya styrelsen fanns det 4 kandidater som anmält intresse. 3 av dem valdes av mötet.
              De kommer från Sundsvall, Enköping och Bro. Min åsikt är att det är en bra grupp med rätt erfarenhet i nya styrelsen. Men som sagt behöver de ändå all hjälp de kan få av folk som är intresserade av att hobbyn skall leva vidare!

              Jag säger inte att NI har gjort ett dåligt jobb!

              Det jag är fundersam över är hur det ser ut i föreningen,för som det ser ut i vissa trådar här på bilstereoforum så kan man ju faktiskt undra,det är ju en rätt bitsk stämning i vissa trådar. Jag får för mig att den "inre" gruppen i förbundet är den som bestämmer det mesta och dom andra följer. men det är ju hur JAG uppfattar det och jag har ju iofs ingen insikt i förbundet utan läser dom trådar som finns på forum.. Man ni kanske förstår att det inte ser så bra utåt mot blivande medlemmar när det bråkas och grejar i helt öppna trådar!
              Man kanske skulle ha en låst tråd där saker diskuteras som bara medlemmar kan läsa....

              Comment


              • #67
                Re: Kallelse till Ordinare Föreningsstämma i Svenska bilstereoföbundet

                Originally posted by BJonsson View Post
                Jag säger inte att NI har gjort ett dåligt jobb!

                Det jag är fundersam över är hur det ser ut i föreningen,för som det ser ut i vissa trådar här på bilstereoforum så kan man ju faktiskt undra,det är ju en rätt bitsk stämning i vissa trådar. Jag får för mig att den "inre" gruppen i förbundet är den som bestämmer det mesta och dom andra följer. men det är ju hur JAG uppfattar det och jag har ju iofs ingen insikt i förbundet utan läser dom trådar som finns på forum.. Man ni kanske förstår att det inte ser så bra utåt mot blivande medlemmar när det bråkas och grejar i helt öppna trådar!
                Man kanske skulle ha en låst tråd där saker diskuteras som bara medlemmar kan läsa....

                Om vi borjar med tävlingar norrut så har det gjorts många försök senaste 5 åren och gemensamt för alla är att det alltid går back för det kommer för få tävlande.

                Vad gäller bestämmande och styrning så sköts det av styrelse och arbetsgrupperna, dvs medlemmarna. Vill man bidraga så kan man meddela intresse så tar styrelse beslut om ev. roll. Inget konstigt alls.
                SM-guld 2007 och 2008.
                Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                Comment

                Working...
                X