Announcement

Collapse
No announcement yet.

SM Finalen, Frågor och Svar, FAQ

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Re: SM Finalen, Frågor och Svar, FAQ

    Originally posted by jonash View Post
    Friberg,

    det är missförstånd. Har du varit två dagar på Elmia och tävlat båda dagarna (kval eller ej spelar ingen roll i detta fall) så är du/ni klara för SM. Jag har ej fått resultaten från Göteborg, så jag vet ej exakt i vad ni tävlade där.

    PMa vilka klasser ni alla körde i Göteborg.

    mvh Styrelsen på Jonas konto
    Nu får det väl ändå va nån måtta?

    Jag tävlade på Elmia alla 4 dagar och får max räkna 2 då lör-sön skulle räknas som en tävling och man kunde bara tillgodoräkna sig 2dagar på en helg.
    Så förklarades det av er för nån månad sen på detta forum.

    Alltså har väl Fribergarna varit på 2 event inte 3.

    Det är inte det att jag inte vill se dem på SM, jag gillar dem men rätt ska väl vara rätt?
    Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

    www.garaget.org/Frippe_L

    Svensk Mästare 2012 i Street Stock
    Svensk Mästare 2011 i Street 100A
    Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

    Comment


    • #32
      Re: SM Finalen, Frågor och Svar, FAQ

      Originally posted by SaabDanne View Post
      Hej!
      Undrar lite om Vallåkra- finalen, jag har kvalat in till SQ exp.
      Är man tvungen att delta på lördagen för att få delta i själva finalen på sön.?
      Har min dotter den helgen och har lyckats fixa barnvakt på söndan...
      Tacksam för svar snarast!
      Mvh Danne
      Hej,

      bedömningar sker under två dagar, eftersom det är dubbla ljudbedömningar.
      Så tyvärr måste man närvara båda dagarna.

      mvh Jonas
      SM-guld 2007 och 2008.
      Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

      Comment


      • #33
        Re: SM Finalen, Frågor och Svar, FAQ

        Originally posted by diq View Post
        Är det som på Elmia att de har vakter på natten så man kan lämna bilen där hela helgen om man vill?
        Undrar detsamma?
        Octan
        Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
        Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

        OctanAudio
        Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
        Fegens Vandrarhem

        Bilstereoblog
        Team Ljudbyggaren

        Comment


        • #34
          Re: SM Finalen, Frågor och Svar, FAQ

          Vad finns för billigast-smidigast boende att lösa nu om jag kan komma loss?!
          Eller får de bli bilen?

          Comment


          • #35
            Re: SM Finalen, Frågor och Svar, FAQ

            Originally posted by octan View Post
            Undrar detsamma?
            Ja det är bevakat nattetid.

            Sen är det upp till var och en att bedöma hur man vill göra. Men bevakat är det.
            SM-guld 2007 och 2008.
            Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

            Comment


            • #36
              Re: SM Finalen, Frågor och Svar, FAQ

              Originally posted by Frippe_L View Post
              Nu får det väl ändå va nån måtta?

              Jag tävlade på Elmia alla 4 dagar och får max räkna 2 då lör-sön skulle räknas som en tävling och man kunde bara tillgodoräkna sig 2dagar på en helg.
              Så förklarades det av er för nån månad sen på detta forum.

              Alltså har väl Fribergarna varit på 2 event inte 3.

              Det är inte det att jag inte vill se dem på SM, jag gillar dem men rätt ska väl vara rätt?
              Frippe,

              det vi sa direkt var att Elmia, oavsett hur många dagar man var där så fick man max räkna sig 2 dagar. Har man varit där två dagar och kört BassRace två dagar så är det 2 dagar.

              Att man inte fick räkna 3 eller 4 dagar på Elmia är rätt självklart, då vi ansåg att man inte bara kan dyka upp en gång i Mars/April, därefter utebli hela säsongen för att komma sen i Augusti på SM finalen.

              Hade vi fått bestämma hade vi bara kört 2 dagar på Elmia, men nu är det 4, och vi anser (i år!!) att man skulle åka till två OLIKA ställen åtminstone.

              Om du har lust får du gärna länka till den post där vi sagt att om man är där lördag-söndag så räknas det bara som EN dag. Jag kan inte hitta den, men det är hur som haver felaktigt.

              /Jonas
              SM-guld 2007 och 2008.
              Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

              Comment


              • #37
                Re: SM Finalen, Frågor och Svar, FAQ

                Originally posted by SaabDanne View Post
                Vad finns för billigast-smidigast boende att lösa nu om jag kan komma loss?!
                Eller får de bli bilen?
                Vi har inga speciella rekommendationer, utan hänvisar till hotelspecials.se, hotels.com eller liknande.

                /Jonas
                SM-guld 2007 och 2008.
                Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                Comment


                • #38
                  Re: SM Finalen, Frågor och Svar, FAQ

                  Originally posted by jonash View Post
                  Frippe,

                  det vi sa direkt var att Elmia, oavsett hur många dagar man var där så fick man max räkna sig 2 dagar. Har man varit där två dagar och kört BassRace två dagar så är det 2 dagar.

                  Att man inte fick räkna 3 eller 4 dagar på Elmia är rätt självklart, då vi ansåg att man inte bara kan dyka upp en gång i Mars/April, därefter utebli hela säsongen för att komma sen i Augusti på SM finalen.

                  Hade vi fått bestämma hade vi bara kört 2 dagar på Elmia, men nu är det 4, och vi anser (i år!!) att man skulle åka till två OLIKA ställen åtminstone.

                  Om du har lust får du gärna länka till den post där vi sagt att om man är där lördag-söndag så räknas det bara som EN dag. Jag kan inte hitta den, men det är hur som haver felaktigt.

                  /Jonas
                  Kör man dbdrag/bassrace bara lördagen på elmia o sen kör hem är du utesluten ändå och ska inte kunna räkna med nån dag alls tycker jag då lördagen är kval och söndagen stegar o final, ESPL o SQ är annan femma.

                  Jag kommer inte ihåg var just den posten var men det var i den du hade uppfattat att man skulle vara på 3 deltävlingar av fem inte tre "dagar" av 12 eller vad det nu blev.

                  Sen blev det klart för mig hur det låg till då och jag accepterade det o åkte till Mantorp o tävlade nu förra helgen så man kunde kvala in sen betaldes licensen och helgpass o anmälan osv gjordes igår. godkänn Fribergarna ni för det är ju ni som bestämmer ändå.
                  Jag tycker ändå det är fel även om andra tycker det är rätt beslut.

                  Edit: hittade tråden med oklarheter http://www.bilstereoforum.se/showthr...?t=3252&page=2
                  Last edited by Frippe_L; August 15, 2010, 20:42. Reason: Letade rätt på tråden
                  Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

                  www.garaget.org/Frippe_L

                  Svensk Mästare 2012 i Street Stock
                  Svensk Mästare 2011 i Street 100A
                  Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

                  Comment


                  • #39
                    Re: SM Finalen, Frågor och Svar, FAQ

                    Slut på gnället från min sida. nu kommer en fråga:

                    Var gör man anmälan till Psychlone, görs det på plats på vallåkra för det gick inte o välja på nätet?
                    Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

                    www.garaget.org/Frippe_L

                    Svensk Mästare 2012 i Street Stock
                    Svensk Mästare 2011 i Street 100A
                    Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

                    Comment


                    • #40
                      Re: SM Finalen, Frågor och Svar, FAQ

                      Blir det Death Match i år? isånafall körs det som förra året när allt annat är klart? och blir d 4 micar?

                      Grymt sugen liksom

                      Numera 2x Domare i dB Drag/Bassrace/Psychlone

                      VEM FAAAN VAR WIECHERT?

                      Comment


                      • #41
                        Re: SM Finalen, Frågor och Svar, FAQ

                        Originally posted by Frippe_L View Post
                        Slut på gnället från min sida. nu kommer en fråga:

                        Var gör man anmälan till Psychlone, görs det på plats på vallåkra för det gick inte o välja på nätet?
                        Psychlone kommer inte köras på vallåkra för de finns ingen som har kunskap till det i riggen
                        Huvuddomare för db Dragracing/bassrace/Psychlone
                        sigpic
                        Tack till Ljudia AB

                        Comment


                        • #42
                          Re: SM Finalen, Frågor och Svar, FAQ

                          Originally posted by klåp View Post
                          Psychlone kommer inte köras på vallåkra för de finns ingen som har kunskap till det i riggen
                          Ok då vet ja det.
                          Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

                          www.garaget.org/Frippe_L

                          Svensk Mästare 2012 i Street Stock
                          Svensk Mästare 2011 i Street 100A
                          Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

                          Comment


                          • #43
                            Re: SM Finalen, Frågor och Svar, FAQ

                            Men det gjordes reklam om det.

                            Pierre
                            SEASTREAMS GARAGE


                            ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

                            Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

                            Comment


                            • #44
                              Re: SM Finalen, Frågor och Svar, FAQ

                              Originally posted by Horsyhorse View Post
                              Men det gjordes reklam om det.

                              Pierre
                              Japp, stämmer. Det är ett misstag. Det tar vi på oss. Dock vet jag ej hur man får bort det från listan.
                              SM-guld 2007 och 2008.
                              Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                              Comment


                              • #45
                                Re: SM Finalen, Frågor och Svar, FAQ

                                Originally posted by Frippe_L View Post
                                Kör man dbdrag/bassrace bara lördagen på elmia o sen kör hem är du utesluten ändå och ska inte kunna räkna med nån dag alls tycker jag då lördagen är kval och söndagen stegar o final, ESPL o SQ är annan femma.

                                Jag kommer inte ihåg var just den posten var men det var i den du hade uppfattat att man skulle vara på 3 deltävlingar av fem inte tre "dagar" av 12 eller vad det nu blev.

                                Sen blev det klart för mig hur det låg till då och jag accepterade det o åkte till Mantorp o tävlade nu förra helgen så man kunde kvala in sen betaldes licensen och helgpass o anmälan osv gjordes igår. godkänn Fribergarna ni för det är ju ni som bestämmer ändå.
                                Jag tycker ändå det är fel även om andra tycker det är rätt beslut.

                                Edit: hittade tråden med oklarheter http://www.bilstereoforum.se/showthr...?t=3252&page=2
                                Ja Frippe,

                                Styrelsen erkänner utan omsvep att detta varit otydligt vad som gäller för Elmia, och faktum är att då Jens, jag och Erik tyvärr haft för dålig koll så har vi trott att det körts 4st dB och BR på Elmia.

                                Det har även Fribergs gjort med, hade de vetat att de bara fick räkna en på Elmia hade de ju kört till Trollhättan eller Vänersborg, om de ens varit tveksamma. De har liksom inte långt dit, men då de avstod så förstår vi ju att de tagit för givet att de gjort allt rätt.

                                Sen så är det jäkligt olyckligt att vi "blandade" på Elmia så. Jag menar kör du SQ eller ESPL får räknar man ju Lör+Sön som två enskilda tävlingar. Så, tävlade man Lördag+Söndag ESPl så är det 2, ,men för dBdrag och BR så är det en?! Minst sagt lite tokigt.

                                Men, vi tar på oss att detta varit luddigt och ber om ursäkt. Det är allt vi kan göra i rådande situation. Vi önskar vi kunde allt om alla format. Men vi är inte så bra.

                                Nu försöker vi få ihop en bra final, det mesta är på plats och det är självklart trist att sånt här skall förstöra entusiasmen över att arrangera en final överhuvudtaget. Jag har nog lagt 50 timmar på bara finalen hittills. Det blir nog nästan 100 till.

                                Men, i mål skall vi. Problem dyker upp, man får försöka lösa dem.
                                SM-guld 2007 och 2008.
                                Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                                Comment

                                Working...
                                X