Announcement

Collapse
No announcement yet.

snikbygge i vw polo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: snikbygge i vw polo

    Detta kommer nog att poppa på bra

    Comment


    • #17
      Re: snikbygge i vw polo

      Originally posted by Theo View Post
      Blir det något tryck i Polon? Jag hinner nog testa min subbas innan dig!
      jo nog kommer du hinna det
      nu jobbar ja borta om veckorna så det går segt =/
      och svetsfirman fattade inte att jag ville ha ringen där basen ska sitta plant, utan dom hade bara tryckt dit den och svetsat fast den, så basen vickade som en gungbräda då jag testade montera den =/ så ja slipade bort den och ny ring beställdes..

      Comment


      • #18
        Re: snikbygge i vw polo

        Originally posted by Svenn3SaataN View Post
        Detta kommer nog att poppa på bra
        man kan ju hoppas.. är smått orolig över att (aeroport)röret ej kommer få plats i lådan.. blir mätning av det då ja kommer hem..

        Comment


        • #19
          Re: snikbygge i vw polo

          allt ser då ut å passa, väntar bara på några saker som ska bockas till nu så ja kan fästa porten.. mitt nya feta DD steg dök upp i veckan med

          Comment


          • #20
            Re: snikbygge i vw polo

            kapa up ett hål för porten nu, måste dock ha en vinkel på röret men det ska ju gå fint, hade ju det i min förra låda, samt att många slotportar ha ju en vinkel med
            men nu väntar ja som sagt bara på delar sen äre klart
            steget är för övrigt ett m2a som ska ge 1600 eller 1900rms i 12V. står olika på DDs sidor så ja vet inte exakt, men båda delarna ska ju räcka en bit så det duger nog..
            Last edited by sjobas; September 5, 2009, 19:55.

            Comment


            • #21
              Re: snikbygge i vw polo

              vad tror ni spelar högst? en kortare 4" port, eller som jag hade tänkt med 5" port, fast måste då ha en böj på den som det gula röret jag testade med..
              å letar verkligen efter en som kan göra ett rör åt mig ännu.. =/ så vet ni nån så hojta till

              Comment


              • #22
                Re: snikbygge i vw polo

                Med en sån 90 böj precis vid tratten så är jag ganska övertygad om att du kommer då väldigt konstiga flåsljud tyvärr.
                Hade liknande i en låda förut och det blev inget bra alls, tyvärr.

                Nu har du redan tagit upp hål men hade det inte gått att sätta porten i "botten" på lådan annars? Du kanske vill att den ska komma ut på samma sida som basen?

                Comment


                • #23
                  Re: snikbygge i vw polo

                  Har du kollat med Skellefteå rostfria?
                  Vet inte om det är ett alternativ men tänkte iaf tipsa =)

                  Comment


                  • #24
                    Re: snikbygge i vw polo

                    Originally posted by Slarvar View Post
                    Med en sån 90 böj precis vid tratten så är jag ganska övertygad om att du kommer då väldigt konstiga flåsljud tyvärr.
                    Hade liknande i en låda förut och det blev inget bra alls, tyvärr.

                    Nu har du redan tagit upp hål men hade det inte gått att sätta porten i "botten" på lådan annars? Du kanske vill att den ska komma ut på samma sida som basen?
                    men böjen blir inte nära den yttre porten utan den inre, och röret blir ca 33cm långt, tycker det borde funka då slotportar bruka ha en 90graders böj inne i lådan?

                    Comment


                    • #25
                      Re: snikbygge i vw polo

                      Originally posted by awsed View Post
                      Har du kollat med Skellefteå rostfria?
                      Vet inte om det är ett alternativ men tänkte iaf tipsa =)
                      ja bockar dom rör i valfri dimension så ska ja absolut höra med dom, för måtten ja ska ha går ej att köpa tyvärr

                      Comment

                      Working...
                      X