Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vilka "mediacentrallösningar" finns som uppfyller mina önskningar?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vilka "mediacentrallösningar" finns som uppfyller mina önskningar?

    3 önskningar i en?;

    Utseende:
    Inte se alltför "flashigt" ut, inga ODR/F1/P9-looks. Parkerar en del i Malmö..
    Gärna löstagbar frontpanel, men inte motordriven! (behöver tas ut 30-50ggr per dag..motorer är dyrt att byta)

    Ljudkällor:
    Lyssnar mest på musik i FLAC, Lossless eller WAV okomprimerat.
    Dvs musik från separat (eller integrerad) HDD om minst 300-500gb. D/A-omvandlingen ska ske i enheten, inte extern i tex en iPod, av ljudkvalitetsskäl.
    Vill kunna söka enkelt bland artister, så gärna tyldlig display och ett bra söksystem, typ Apple
    Vill även kunna spela en CD när andan faller på.
    Ljudåtergivning i den övre klassen, vill att WAV ska låta lika bra som CD.

    Inställningar:
    Gärna kunna koppla till en box för att fullt ut kunna styra tidskomp på minst 4 kanaler och EQ med minst 10 band. Om det är en Alpine vill jag helst slippa ha separat RUX (om det nu går att ordna..?)

    Kort sagt: större delen av de funktioner en P9+box fixar, fast mindre blingbling utförande (gärna lite synlig kinesisk hårdplast istället för blänkande alu), samt ha bra översikt på HDD-biten, vilket jag inte tror P9 har..

    En variant hade nog varit en HU som ser väldigt enkel ut, men som ändå hanterar uppspelning via HDD bra och sedan tex en Audison bitOne med den lilla kontrollpanelen undangömd, vad tros om det?

    Finns detta? ÅF får jättegärna kommentera!
    Last edited by HFR; June 30, 2010, 20:18.

  • #2
    Re: Vilka "mediacentrallösningar" finns som uppfyller mina önskningar?

    Nonne har ett märke du nog kommer gilla.

    Bewit.....
    De har såvitt jag vet tre bra boxar (samma specar på pappren men ack vad komponenterna i dem skiljer), en enhet (eller om det var styrning av mediabox) i form av en backdpegel.

    Han lär rätta mig om jag har fel (vilket jag troligen har).

    Enda nackdelen som JAG ser är att priset drar iväg som bara den på dem
    Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
    ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

    Comment


    • #3
      Re: Vilka "mediacentrallösningar" finns som uppfyller mina önskningar?

      Kolla KCE-635UB, USB-avspelning, RCA ut till Audison BIT1, och för att lättare se vad som händer, skaffa lämplig skärm. T.ex TME-370, finns med "snabbfäste".
      Sedan går det att bygga ut i det oändliga.........

      Pierre
      SEASTREAMS GARAGE


      ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

      Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

      Comment


      • #4
        Re: Vilka "mediacentrallösningar" finns som uppfyller mina önskningar?

        Originally posted by Lonefox View Post
        Nonne har ett märke du nog kommer gilla.

        Bewit.....
        De har såvitt jag vet tre bra boxar (samma specar på pappren men ack vad komponenterna i dem skiljer), en enhet (eller om det var styrning av mediabox) i form av en backdpegel.

        Han lär rätta mig om jag har fel (vilket jag troligen har).

        Enda nackdelen som JAG ser är att priset drar iväg som bara den på dem
        Bewith kommer med en ny box, denna ska man kunna docka 11 ggr
        Mindre samt billigare skulle den också bli, fast 50 000 får man nog räkna med och då ingår ingen spelare!!
        sigpic

        We know the Rolex feeling, only the best are copied.

        Ljudbyggaren sedan 1998

        Importör av Mosconi, Gladen
        Se oss på Facebook för nyheter.

        Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

        Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

        International Head Judge och numera även kallad besserwisser

        Comment


        • #5
          Re: Vilka "mediacentrallösningar" finns som uppfyller mina önskningar?

          Tack för svaren,

          Hoppsan, ja Bewith kan jag nog skippa, 50.000 är ungefär 5-10 ggr för dyrt i detta projekt.

          Säkert skitbra grejer, men som fullprisbetalande konsument känns det inte så aktuellt/prisvärt, känns lite som "B&O-syndromet"; att man betalar en hel del för varumärke/design.

          ---

          Vilken Alpine eller Pioneer-spelare hade bäst passat mina behov enligt första inlägget?
          Pristak 10k, gärna runt 5k.

          Vad tros om Alpine 117i? Är HDD/iPod-gränssnittet bra i den? (lika bra som IDA-serien)

          Originally posted by Horsyhorse View Post
          Kolla KCE-635UB, USB-avspelning, RCA ut till Audison BIT1, och för att lättare se vad som händer, skaffa lämplig skärm. T.ex TME-370, finns med "snabbfäste".
          Sedan går det att bygga ut i det oändliga.........

          Pierre
          Separat skärm kan jag tyvärr inte använda av stöldskäl; enheten måste få plats i ett enkel-DIN uttag och inte se alltför flashigt ut med fronten borta.
          hade inte orkat montera bort en skärm varje gång man ska lämna bilen.
          En icke motordriven front är max vad som håller i längden.
          Last edited by HFR; July 3, 2010, 14:51.

          Comment

          Working...
          X