Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny bas 10" max 5000kr

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Ny bas 10" max 5000kr

    Image Dynamics idq skal vel ha god sq

    Comment


    • #17
      Re: Ny bas 10" max 5000kr

      Originally posted by RogerH View Post
      Hej!
      Jag har också lite funderingar på 10" basar... Fast jag vill nog ha två basar. (Hade tänkt mig en på var sida längst bak i bagaget i mindre slutna lådor.) Har för tillfället ett par 9" Dynaudio mw182 I open air installation i sidopanelerna, men skulle vilja kunna spela lite högre ock kraftigare.

      Har också funderat lite på JL 10w3, men är även lite inne på att testa Peerless XXLS med Alu-kon.
      http://www.falconacoustics.co.uk/pee...xls-range.html

      Är inte dessa typ samma som Genesis eller anthem? Fast för bil-bruk? Något som har erfarenheter av dessa?
      För det är väl bara peerless som går att köpa numera?

      Scan-speak har även en variant som verkar liknande, vad tror ni om den?
      http://www.falconacoustics.co.uk/dri...ery-range.html

      För att driva basarna har jag idag ett gammalt soundstream ref 500, men det kommer bytas ut till ett Genesis Dmx frammöver.
      Lite sent svar.
      Men scan speak ska vara bra,och även xxls.Köp så att du kan koppla dom i 8ohm och driv sedan med ett DLS cc-1000 eller 2st.Bara du lastar cc-1000 stegen med 8 ohm.För dom har problem med tjut i basen annars.

      Comment


      • #18
        Re: Ny bas 10" max 5000kr

        Originally posted by Välljudsfantast View Post
        Dls Nordica 10i är riktigt bra!Den är så bra att den "nästan"står sig mot Anthem 10R,och även mot Genesis Audiophile,och det säger inte lite .

        Här är min topplista över sq basar i 10" i rangordning där 1 är bäst.

        JL Audio basen låter bäst upp till 60hz,sen har det lite svårt att hänga med,dock är den oslagbar upp till 50hz,detaljer som jag aldrig upplevt med någon annan bas.

        1-Antehm 10R.
        2-Genesis Audiophile 10".
        3-Dls Nordica 10i.
        4-JL Audio 10w6v3-D4.

        Med tanke på att du skriver punsh,så är frågan om du vill ha så när musiken låter så?eller om du vil ha en färgning på basen som gör att det låter så även om musken inte är så?
        Är detta fortfarande en absolut sanning år 2020 eller finns det något nytt man kan gå och sukta efter så här i slutet av Black Friday början av Cyber Monday rean?

        Comment


        • #19
          Re: Ny bas 10" max 5000kr

          En Brax Matrix 10” för 4000kr är kanske något som passar in en måndag som denna
          sigpic

          We know the Rolex feeling, only the best are copied.

          Ljudbyggaren sedan 1998

          Importör av Mosconi, Gladen
          Se oss på Facebook för nyheter.

          Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

          Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

          International Head Judge och numera även kallad besserwisser

          Comment

          Working...
          X