Announcement

Collapse
No announcement yet.

Cars'n Audio - byggmaterial

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Cars'n Audio - byggmaterial

    Jag letar städigt efter nya coola material som kan appliceras i bilstereobyggandet.

    Redan till EM 2010 hade vi lite prover hemma av två nya material, och i veckan kom första riktiga laddningen av dessa prylar hem.

    CNA WF:

    WF är ett compositmaterial som aktiveras med värme.
    När materialet värms blir det elastiskt och formbart och när det åter kallnar behålls de former man skapat. WF kan byggas upp i lager och bildar då en stark och lätt konstruktion.

    WF är under 1mm tjockt och kan klippas med en vanlig sax.
    Uppvärmning sker med tex värmepistol eller i ugnen och vid ca 70grader blir WF formbart under 1-2 minuter. Behöver du forma mer är det inga problem utan bara att värma på de delar du inte är nöjd med.
    WF fäster mot läder, tyg, plast och trä, och givetvis med sig självt.
    Vill man göra former som skall släppa från underlaget Applicerar man tex vanlig maskeringstejp, vilket WF inte fäster på.

    WF kan kombineras med andra material för att bygga upp sandwichkonstruktioner av tex baslådor, a-stolpar, instrumentpaneler eller täckpaneler.

    Exempel på bakstycke till baslådan samt formerna till en låda i À-stolparna hittar ni i mitt galleri på detta forum.

    Mer info om detta kommer finnas på vallåkra, där även lite prov skall finnas till beskådan.


    Jag kommer lägga upp en byggtråd så fort jag testat lite mer för att ni skall se vad man kan göra med dessa material.

    WF kommer säljas i ark 23x27cm
    Last edited by JALLE; April 23, 2012, 22:49.
    Roger Edvinsson
    Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
    helst på saker av kolfiber :-)

  • #2
    Re: Cars'n Audio - byggmaterial

    Uppdatering priser:

    WF

    Ark: 23x25cm

    1st 50:- ex frakt
    8st 400:- ink frakt
    16st 700:- ink frakt
    Last edited by JALLE; November 24, 2011, 20:33.
    Roger Edvinsson
    Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
    helst på saker av kolfiber :-)

    Comment

    Working...
    X