Announcement

Collapse
No announcement yet.

Snowgubbens 940

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Snowgubbens 940

    Originally posted by Snowgubben View Post
    Det får jag testa!


    Kan även slänga in en update nu när jag är här! Har inte blivit så mycket gjort just nu. Bilen har varit stendöd i snart 1 vecka och har inte tid eller pengar att fixa den just nu då det antagligen lutar åt att hitta en ny soppapump. Det är även slutruschen inför skolan nu och snart student så det är mycket som händer just nu! Nästa större update bli nog om någon vecka när man är klar i skolan och har tid att greja!

    Har iallafall fått hem mitt paket ifrån Pierre på kabel så det får bli att slänga in den inom någon vecka!



    Har även varit med i lite andra projekt så kan slänga upp en bonusbild på det. Fick då tillfälle att få ratta dehär bordet



    Extremt roligt att få känna på ett sånt bord!

    Over n Out!
    M7CL48...

    Jobbar både med 32, 48 och ett LS932 ^^

    Comment


    • #32
      Re: Snowgubbens 940

      Stämmer mycket mycket bra! Roligt att se någon mer här på forumet som har samma intressen Har mest skruvat lite på diverse Soundcraftbord så var spännande med ett Yamaha!

      Antar att du då arbetar inom ett ljud&ljusföretag?
      1. Murphy's Law
      If something can go wrong, it will.
      2. Murphy's Law
      If anything simply cannot go wrong, it will anyway.

      Garaget: http://www.garaget.org/Snowgubben

      Comment


      • #33
        Re: Snowgubbens 940

        De går frammåt!

        Kan börja med dörrarna som nu är dämpade! Har använt GZ 2500 dämpmatta och får ge den positiv kritik, väldigt lättarbetad samt formar sig bra efter underlaget. Har inte använt några andra så kan ju inte jämföra emot andra märken men överlag tycker jag den fungerade bra!
        Fastskruvningen till elementet i dörrsidan är även förbättrad. Började med att svetsa ihop 2st m4 muttrar och sedan en m6 mutter på det, detta blev då en stor mutter som jag har limmat på baksidan. Använder därefter M4 insexskruv och skruvar fast högtalarna i! Sitter stenhårt så det ska inte röra på sig!

        Vet ej vad för lim det är utan tog det från jobbet där det används som ett universallim. Där ett 2k som härdar på ca 20sek, blir stenhårt och muttrarna sitter som berget, lär inte släppa i första taget!



        Har även byggt en slutstegshylla som kommer skruvas i baslådan där A6stegen sitter på bredd, inte helt klar än utan den väntar på helsvetsning samt lite färg. Själva hyllan kommer inte synas när den är monterad.



        Kommer nog bli fräckt!

        Mitt gamla PDX1.600 har nu hamnat i vinterbilen men framsystemet kommer fortfarande drivas utav mitt PDX 4.100 Alla kablar är färdig dragna och steget är inkopplat så har kunnat provlyssna lite vilket varväldigt spännande! När jag har fått allting på plats så kommer nog PDXsteget att skruvas på sidan, alltså kommer det inte synas som de två A6stegen kommer göra.




        Har även handlat dem sista sakerna för att kunna skruva ihop systemet, Y-splittar till DLSstegen, en extra högtalarterminal så att vardera spole får varsin terminal, säkringar samt ett Stinger säkringsblock.

        I veckan så skall allting skruvas ihop, högtalarmatta, lim och färg är inhandlat så det är bara att färdigställa bygget nu!

        Lämna gärna en kommentar om vad ni tycker
        1. Murphy's Law
        If something can go wrong, it will.
        2. Murphy's Law
        If anything simply cannot go wrong, it will anyway.

        Garaget: http://www.garaget.org/Snowgubben

        Comment


        • #34
          Re: Snowgubbens 940

          Finfint säkringsblock! Kör själv ett sånt, går utmärkt att trycka i 35mm2 kable i utgångarna...
          Mitt projekt: Volvo V60
          BRL - B2 & Dayton

          More to come...

          Comment


          • #35
            Re: Snowgubbens 940

            Här har det inte hänt mycket men har hänt en och annan sak med bilen!

            Lyckades äntligen färdigställa bagagen och fick allting på plats! Blev extremt nöjd med utseendet och det såg riktigt cleant ut + funktionellt! Har ej testat ljudet så mycket men visst fick Hippon en extra spark i baken samt upplevs en portion tydligare (kopplat 2ohm innan, 4ohm nu). Observera att på bilden så är det inte klart utan endast tillfälligt ihopslängt!


            Perfekt med plats för att få ner nödvändigheter!


            Såhär såg det ut under kabeldragning! Lite mysig belysning så blir detta mumma!

            Ljudet skruvades ihop på en fredagkväll och fick då insett att jag har tänkt helt rätt med bygget. När ljudet väl hade skruvats ihop så åkte jag på en släktträff(resten av familjen hade redan åkt, jag var ensam då jag tänkte att man inte kan åka iväg utan ett fungerande ljudsystem ) och några mil innan falköping fick jag såklart punktering. Som tur va så låg reservdäcket + domkraft samt fälgkors kvar i bilen då jag inte ersatte det med batterier eller ställt en stor baslåda ovanpå baljan

            Gissa om jag varit glad om jag inte hade haft något alls och vart strandsatt i skogen

            Sen är även bilen färdigställd till utsidan!


            På bilden saknas dock heltoningen som kommit på plats med 30% ljusgenomsläpp!

            Nu till det tråkiga! Precis efter att bilen var färdigställd så började den krångla, ja bränsleproblem... så allt ljud samt interiör i skuffen rivdes ut igen. Det felsöktes men inga fel hittades, var en sväng på volvo och snackade men dem hade inget att tillföra heller. Bilen blev ståendes några dagar men min bror som förövrigt är mekaniker tog sig an bilen och tyvärr hände detta:


            Rätt jobbigt just nu men är bara glad att hela bilen inte brann upp samt byggnaderna den stod vid. Brandorsak är inte kännt men antagligen har det blivit en gnista + något bensinläckage som uppstod när man felsökte.

            När man tänker på det i efterhand så skulle det lika gärna kunna varit strömkabeln som startade elden men hade plockat av den ifrån batteriet när jag skruvade med ljudet, så den kan turligt nog uteslutas Från och med nu gäller högsta prioritet på säkringar och säkert montage på framtida installationer! Man vill ju inte att något sånthär skall hända pga man snålade in några enstaka kronor på säkringar eller likn.

            Men vad händer nu då? Jo bilen ska ställas under en pressening och där får den stå tills nästa vår. Kommer att få byta all plast + kablar i motorrummet + omlackering utav front men det borde inte vara några problem att få den levande igen men somsagt så får bilen gå i ide.

            En Golf Mk2 GTD är istället inhandlad så snart kommer det förhoppningsvis dyka upp en projekttråd här för den! Vad som skall göras med den är inte bestämt men något skall det iallafall bli

            Over n Out!

            //Snow
            1. Murphy's Law
            If something can go wrong, it will.
            2. Murphy's Law
            If anything simply cannot go wrong, it will anyway.

            Garaget: http://www.garaget.org/Snowgubben

            Comment


            • #36
              Re: Snowgubbens 940

              snyggt men är det kondingar i backarna?
              men fan va tråkigt med branden.
              tur att det iinte blev värre.
              Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli dum.
              "The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."
              Facebook: husse bygger gladenwagon
              Instagram: husse_bygger_gladenwagon

              Comment


              • #37
                Re: Snowgubbens 940

                Ser fram emot nästa projekttråd! Säkringar!

                Bygglogg: SQW: TransFårrden

                Comment

                Working...
                X