Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dags för ljudbygge i BMW E46. Tips och råd välkomnas!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dags för ljudbygge i BMW E46. Tips och råd välkomnas!

    Hej! Köpte mig en 320 av 2004 års modell i somras och är hittills jättenöjd! Förutom en sak då.. Business stereon är ju snudd på katastrof! Och därför har jag tänkt att byta upp mig. Jag kan verkligen inget om detta så jag var in på BRL och hörde med en kille och jag har en offert liggandes nu som hamnade på 7000 kr, vilket jag tyckte var mycket. Det som jag har kikat på är:
    2 par 5'25or DLS RS5A. (helt okänt märke för mig, är det bra? Spontant kände jag mig sugen på Rockford, Vad är bäst/mest prisvärt?)

    En Pioneer huvudenhet DEH-P5100UB

    Sen är det monteringsram, isokontakt, rattstyrningsadapter, rattadapter till stereon, Högtalaradapter 130 mm (2 par) och antennadapter. Detta ska vara allt jag behöver för att koppla in det och kunna styra stereon med multifunktionsratten.

    Detta hamnade som sagt på 7000 kr, varav 1400 är för att multifunktionsratten ska fungera.

    Vad tycker ni? Är detta ett rimligt pris, är det bra grejjer och skulle ni gjort annorlunda?

    Jag vill inte ha någon baslåda i skuffen, jag vill bara få sjysst ljud i bilen av högtalarna

    Tips och råd tack, Vad tycker ni!?

  • #2
    Re: Dags för ljudbygge i bmw E46. Tips och råd välkomnas!

    Ingick montering?

    Piere
    SEASTREAMS GARAGE


    ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

    Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

    Comment


    • #3
      Re: Dags för ljudbygge i bmw E46. Tips och råd välkomnas!

      Nix, därför jag tyckte det blev så dyrt.. Visserligen kostade huvudenheten 2333 kr, så den kan jag nog få billigare nån annanstans. Och högtalarna kostade 2726 kr för 2 par.
      Kan tillägga att BRL skulle ha 2 000kr för monteringen.

      Har du nån bättre idé eller nåt annat förslag på enhet/högtalare?

      Comment

      Working...
      X