Announcement

Collapse
No announcement yet.

avh-p5799dvd+deh-p8600mp??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • avh-p5799dvd+deh-p8600mp??

    Hej hej!
    Nu kommer det en lite udda fråga kanske!
    Saken är den att jag har två stycken pioneer spelare, en dvd och en cd-spelare. Dock är det ju så att dvd-spelare inte har någon som helst tidskomp, inte så spännande eq och för lite lågnivåutgångar. Därför tänkte jag att eftersom jag lix har dubbeldin i min bil och vill ha alla funktioner som tidskomp etc men även dvd-spelare så tar jag helt enkelt min dvd och monterar den och kopplar sedan vidare lågnivå ut från den till min p-8600 och tar in den signalen via ip-bus/rca. Det borde väl fungera? För det går väl inte använda en vanlig bus-kabel och koppla ihop spelarna???

    Haha, vet att jag är lite omständig! Men har man saker på hylla så är det ju roligt att använda!

  • #2
    Re: avh-p5799dvd+deh-p8600mp??

    Det var ingen omständig fråga, jag tycker din tanke e klockren!
    Detta borde fungera, allt ljud styrs via CD spelaren i stället!
    Om det är en dinspelare med skärm eller en halvdin under sätet borde kvitta!

    En liten ljudförsämring kan denna lösning medföra, all info i buskabel är att föredra!
    sigpic

    We know the Rolex feeling, only the best are copied.

    Ljudbyggaren sedan 1998

    Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

    Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

    Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

    International Head Judge och numera även kallad besserwisser

    Comment


    • #3
      Re: avh-p5799dvd+deh-p8600mp??

      Har för mig "Stickan" hade liknande i sin S60, en Pioneer Avic-spelare och en P88RS ihopkopplade.
      Lycka till med kopplandet!
      Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

      www.garaget.org/Frippe_L

      Svensk Mästare 2012 i Street Stock
      Svensk Mästare 2011 i Street 100A
      Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

      Comment


      • #4
        Re: avh-p5799dvd+deh-p8600mp??

        Originally posted by Frippe_L View Post
        Har för mig "Stickan" hade liknande i sin S60, en Pioneer Avic-spelare och en P88RS ihopkopplade.
        Lycka till med kopplandet!
        Jag o keller testade o köra via ipbus, men det gick inte utan nån box, så hetaste tipset e o höra med Jonas på pioneer! (grymt bra o ha o göra med )

        Numera 2x Domare i dB Drag/Bassrace/Psychlone

        VEM FAAAN VAR WIECHERT?

        Comment


        • #5
          Re: avh-p5799dvd+deh-p8600mp??

          Originally posted by Frippe_L View Post
          Har för mig "Stickan" hade liknande i sin S60, en Pioneer Avic-spelare och en P88RS ihopkopplade.
          Lycka till med kopplandet!
          Jag kör så i min tjänsteSaab, en AVIC-F900BT kopplad till IP-busen på DEH-P88RS II, fungerar fin fint
          AVIC:en sitter på originalplats och P88:an sitter i en "underhängsmonteringsram", från Armour, under handskfacket.

          Edit: Jag har kopplat AVIC:ens lågnivå (rear) via en IP-Bus -> RCA omvandlare in på P88:an.
          Last edited by Nordenmark; July 29, 2009, 21:34.
          Vis vobiscum sit!

          Comment


          • #6
            Re: avh-p5799dvd+deh-p8600mp??

            Originally posted by Nordenmark View Post
            Edit: Jag har kopplat AVIC:ens lågnivå (rear) via en IP-Bus -> RCA omvandlare in på P88:an.
            Varför rear lågnivån? borde de inte va mer logiskt med front?? e väl där ljudet kommer om man kollar film eller tänker jag helt fel nu??

            Comment


            • #7
              Re: avh-p5799dvd+deh-p8600mp??

              Originally posted by Tunnan View Post
              Varför rear lågnivån? borde de inte va mer logiskt med front?? e väl där ljudet kommer om man kollar film eller tänker jag helt fel nu??
              Spelar ingen roll då det inte är kodat i tex 5.1!
              Skulle det ha betydelse så skulle även dialogen försvinna om du körde på front!
              sigpic

              We know the Rolex feeling, only the best are copied.

              Ljudbyggaren sedan 1998

              Importör av Mosconi, Gladen
              Se oss på Facebook för nyheter.

              Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

              Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

              International Head Judge och numera även kallad besserwisser

              Comment


              • #8
                Re: avh-p5799dvd+deh-p8600mp??

                Nu är iaf ip-bus/rca omvandlare inhandlad och jag ska se om jag får någon tid över i helgen för att börja bygga lite. Blir att flytta om lite i instrumentpanelen för att det ska bli bra.

                Kommer nog att lägga upp en projekttråd också för själva bygget för att det inte ska bli en massa onödigt i denna tråd!

                Comment


                • #9
                  Re: avh-p5799dvd+deh-p8600mp??

                  Originally posted by Tunnan View Post
                  Varför rear lågnivån? borde de inte va mer logiskt med front?? e väl där ljudet kommer om man kollar film eller tänker jag helt fel nu??
                  Förmodligen har han tagit den eftersom det är en non-fading fullfrekvens utgång om man inte sätter den som sub-utgång.

                  Comment


                  • #10
                    Re: avh-p5799dvd+deh-p8600mp??

                    Nu är allting kopplat iaf! Lödde ihop en dubbel iso-kontakt för strömmatningen och flytta om lite i instrumentpanelen. DVD överst där SID-displayen satt tidigare och sen SID:en i mitten och 86:an underst! Blev rätt nice, men ska snickra lite på paneler runt DVD och stereo.

                    Comment


                    • #11
                      Re: avh-p5799dvd+deh-p8600mp??

                      Fast nu har jag kopplat om, nu är front kopplat till P88:an och rear till originalsteget, varför? Jo nu har jag dualzone Fram kan jag lyssna på P88:an och bak kan ungarna lyssna på AVIC:en (läs film/ljudböcker)
                      Vis vobiscum sit!

                      Comment

                      Working...
                      X