Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kenwood DDX-9716BTS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kenwood DDX-9716BTS

    Har köpt ovanstående stereo som jag efter installation irriterar mej grymt mycket på.Varje gång jag startar bilen måste jag trycka på displayen för att godkänna villkoren för stereon.Trodde att detta bara var en bugg i systemet men har nu fått klart för mej att det beror på Car play funktionen.
    Jag undrar bara hur man kan anse att det blir säkert för Kenwood när man måste börja fippla på med stereon varja gång man kör iväg.Volymen går heller inte att öka steglöst utan man måste släppa knappen och ta det i etapper.Det irriterar mej så till den grad så jag tror att jag lämnar tillbaka denna stereo.Otroligt trist när man lagt ner tid och letet rattstyrning som är kompatibelt med denna.
    Någon som har tips vad man göra?

  • #2
    Re: Kenwood DDX-9716BTS

    Har du pratat med butiken du köpte den av?
    Fd tävlande med min Citroën C5.

    Svensk mästare Advanced Unlimited 2012

    sigpic

    Samarbetspartners:
    Ljudbyggaren

    Comment


    • #3
      Re: Kenwood DDX-9716BTS

      Det är tydligen ett krav från Appel.
      Hur idiotiskt som helst.
      Hur man kan anse att det blir trafiksäkrare när man måste släppa ratten och flytta fokus från vägen för att trycka på "Agree" varenda gång man startat bilen övergår mitt förstånd.
      Kan tänka mej denna funktion på tex en hyrbil men inte till en bil som körs huvudsakligen av en förare.
      Och det tar ju en liten stund innan stereon har startat upp så man hinner ju köra en bit innan man kan trycka på "Agree".
      Så otroligt korkat så man baxnar och detta gäller tydligen alla märken som har Car-play.
      Säger bara gör om gör rätt

      Comment


      • #4
        Re: Kenwood DDX-9716BTS

        Finns många saker med Airplay som inte är helt framme än, några av dessa är kanske fixade?
        Trådlös uppkoppling.
        Inget krav att trycka Agree.
        Fungera med Tredje parts-appar.
        Jonas, Umeå

        Audi A4 Avant Quattro 1.8T B7 ProSport ProLine S-line silvermetallic
        Pioneer SPH-DA120, Gladen Audio, RC90c2, RC600c1, 165RS, RS10

        Comment

        Working...
        X