Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips av baselement o slutsteg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tips av baselement o slutsteg

    Hej, tänkte äntligen ge mig på att skaffa baslåda till bilen. Är för övrigt ganska nybörjare på ljudbyggen.

    Iallafall så tänkte jag passa på att införhandla de olika komponenterna under mellandagsrean. Det jag tänkt mig är att det ska vara 2 12" basar , 1 slutsteg och kostnaden för det hela ska ligga under ~ 8000-10000 kr.
    Då jag inte har en blekaste om vad som är bra och inte så tänkte jag om nån vänlig själ kunde tipsa om ett par basar och slutsteg som går ihop och spelar på bra?

    I övrigt så ska basarna sitta i en portad låda, o musikstilen jag lyssnar på är edm o rap om det skulle ha nån betydelse :P

    Tack på förhand, mvh Emil

  • #2
    Re: Tips av baselement o slutsteg

    Det finns mycket att välja på i den prisklassen och många butiker har färdiga paket som brukar vara ganska prisvärda där det ofta ingår basar, låda, slutsteg och ibland även kablar till detta.
    Jag hade även sett över mitt framsystem och lagt en slant där också så det hänger med när volymen vrids upp.

    Comment


    • #3
      Re: Tips av baselement o slutsteg

      Originally posted by BigMack View Post
      Det finns mycket att välja på i den prisklassen och många butiker har färdiga paket som brukar vara ganska prisvärda där det ofta ingår basar, låda, slutsteg och ibland även kablar till detta.
      Jag hade även sett över mitt framsystem och lagt en slant där också så det hänger med när volymen vrids upp.
      Jo men vet ju fortfarande inte ljudkvalitén på högtalarna för det
      Då det egentligen är farsans bil jag lånar nu så är jag bara intresserad av o fixa baslåda för tillfället

      Comment


      • #4
        Re: Tips av baselement o slutsteg

        2 st massive audio torox 124 och något steg som lämnar 2000 w rms minst i 1 ohm. Bassface är prisvärt

        Comment

        Working...
        X