Announcement

Collapse
No announcement yet.

Soundbar i bil, går det?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Soundbar i bil, går det?

    Hej!
    Som rubriken lyder.
    Går det att koppla in en soundbar för hemma bruk i bilen?
    Om inte, varför då?
    Om det går, hur ska man gå tillväga?

    Jag har en sådan här:
    http://www.philips.se/c-p/HTL2101A_1...pecifikationer

    Tacksam för svar! :-)

  • #2
    Re: Soundbar i bil, går det?

    Den går på 230 volt och sen är frågan vad du ska ha 2" "fullregister"högtalare till i bilen. Det är alltså ungefär 5 cm i diameter. Är du så nöjd med köpet att du tror att det är världens bästa ljud i en Philips soundbar?

    Comment


    • #3
      Re: Soundbar i bil, går det?

      Originally posted by Bassiehof View Post
      Den går på 230 volt och sen är frågan vad du ska ha 2" "fullregister"högtalare till i bilen. Det är alltså ungefär 5 cm i diameter. Är du så nöjd med köpet att du tror att det är världens bästa ljud i en Philips soundbar?
      Du har inte svarat på några utav mina frågor.

      Men för att svara på din.
      Jag är nöjd med den hemma, så kommer nöja mig med den i bilen.

      Comment


      • #4
        Re: Soundbar i bil, går det?

        Originally posted by stansbastaljud View Post
        Du har inte svarat på några utav mina frågor.

        Men för att svara på din.
        Jag är nöjd med den hemma, så kommer nöja mig med den i bilen.
        Har jag inte svarat på en enda fråga? Om du inte fattar att det är skillnad på 12 och 230 volt bör du nog överväga andra projekt. Eller inget alls.

        Behåll originalhögtalarna. De låter såklart bättre. Även när du jämför med Volvo 240 originalljud.

        Comment


        • #5
          Re: Soundbar i bil, går det?

          Originally posted by Bassiehof View Post
          Har jag inte svarat på en enda fråga? Om du inte fattar att det är skillnad på 12 och 230 volt bör du nog överväga andra projekt. Eller inget alls.

          Behåll originalhögtalarna. De låter såklart bättre. Även när du jämför med Volvo 240 originalljud.
          Det finns diverse omvandlare från 12 till 230.

          Comment


          • #6
            Re: Soundbar i bil, går det?

            Originally posted by stansbastaljud View Post
            Det finns diverse omvandlare från 12 till 230.
            Men då är frågan varför du ställer frågor. Om du har råd att skaffa omvandlare, varför inte bara köpa koaxialhögtalare som du kan driva direkt med stereon? Då slipper du klabba med signalkabel fram till soundbaren.

            Comment


            • #7
              Re: Soundbar i bil, går det?

              Originally posted by Bassiehof View Post
              Men då är frågan varför du ställer frågor. Om du har råd att skaffa omvandlare, varför inte bara köpa koaxialhögtalare som du kan driva direkt med stereon? Då slipper du klabba med signalkabel fram till soundbaren.
              Har inte skrivit att jag ska använda stereon till soundbaren.

              Om du inte kan svara på mina frågor som jag skrev i mitt första inlägg, svara inte mer då.
              Så hoppas jag på svar från någon trevligare, och som kan läsa och förstå frågorna i mitt första inlägg.
              Hejdå

              Comment


              • #8
                Re: Soundbar i bil, går det?

                Originally posted by stansbastaljud View Post
                Har inte skrivit att jag ska använda stereon till soundbaren.

                Om du inte kan svara på mina frågor som jag skrev i mitt första inlägg, svara inte mer då.
                Så hoppas jag på svar från någon trevligare, och som kan läsa och förstå frågorna i mitt första inlägg.
                Hejdå
                Vad ska du använda som signalkälla då? Din iPhjant?

                Jag har svarat och kan svara om du formulerar dina frågor mer utförligt.

                Du strular till det i onödan, det var mest därför jag reagerade från början. Och för att du drabbats av en ordentlig släng av hybris när du tror att en soundbar med 2" högtalare ger dig stans bästa ljud. Då får du leva med otrevlig men skrattretande kritik.

                Comment


                • #9
                  Re: Soundbar i bil, går det?

                  Precis som det har sagts i tidigare inlägg så är det nog bättre att stoppa dit några koaxialer eller något kitsystem som du vet passar storleksmässigt. Att blanda in inne grejjor i bilen skulle iaf inte jag gjort, och säkert många andra också.
                  Jaha.??

                  Comment


                  • #10
                    Re: Soundbar i bil, går det?

                    Originally posted by Drajje View Post
                    Precis som det har sagts i tidigare inlägg så är det nog bättre att stoppa dit några koaxialer eller något kitsystem som du vet passar storleksmässigt. Att blanda in inne grejjor i bilen skulle iaf inte jag gjort, och säkert många andra också.
                    Jag har en skåpbil med inredning där bak, så den hade passat bra in i mitt "vardagsrum". Alltså rent estetiskt sätt.
                    Sen kan man ha en aux rakt in i soundbaren.
                    Så den ska inte sitta i en vanlig sedan.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Soundbar i bil, går det?

                      Du får köpa något sånt här till strömmen då.

                      Vad gäller Bassiehof, så är han en otrevlig typ som gör sitt bästa att sprida sin otrevliga attityd på detta annars trevliga form. Vet inte varför han anser sig ha rätt att vara otrevlig. Kanske dålig uppfostran eller nått. Jag har honom i min "ignore list" och föreslår att du gör detsamma. Admin på det här forumet verkar ha tagit permanent semester, så det finns ingen som bannar.
                      Last edited by Eazy; December 4, 2016, 17:15.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Soundbar i bil, går det?

                        Trollar "stansbastaljud" ?
                        Jonas, Umeå

                        Audi A4 Avant Quattro 1.8T B7 ProSport ProLine S-line silvermetallic
                        Pioneer SPH-DA120, Gladen Audio, RC90c2, RC600c1, 165RS, RS10

                        Comment


                        • #13
                          Re: Soundbar i bil, går det?

                          Originally posted by tvett View Post
                          Trollar "stansbastaljud" ?
                          Nej det gör jag inte.
                          Jag har just nu en boombox för 400kr i min skåpbil. Och den fungerar fint.
                          Är inte ute efter något värsting ljud :-)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Soundbar i bil, går det?

                            Vi gör det enkelt, allt går om man vill att få in i bil/skåpbil osv.. men det ger dig inte "stans bästa ljud" :P ... men självklart, har man börjat långt ner i kedjan av ljud så kanske är det bästa ljudet du hört för din del, uppenbarligen så har du en bra bit kvar till finljud i bil att gå

                            Comment


                            • #15
                              Re: Soundbar i bil, går det?

                              Går det att koppla in en soundbar för hemma bruk i bilen? - Ja

                              Om det går, hur ska man gå tillväga?
                              Med en spänningsomvandlare från 12v likspänning till 230 volt växelspänning
                              Ljudet får du in via en RCA-kabel mellan din bilstereo och ljudlimpan.

                              Men hur ljudet blir vet ingen innan du kopplat och lyssnat
                              Vis vobiscum sit!

                              Comment

                              Working...
                              X