Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gladen sqx 10" funderingar.. Hjälp!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Gladen sqx 10" funderingar.. Hjälp!

    Jag har 2st Gladen sqx 10" i min bil, just nu i sluten låda och är riktigt nöjd med dom men skulle vilja ha lite mer djupbas så jag tänkte försöka få till en portad låda till dom men nu till mitt problem...
    dom ska få plats under baksätet i min vw transporter kombi där det inte direkt är gott om plats, har mätt ut max mått till 64x40x27 BxDxH i cm vilket inte räcker till då det ju rekomenderas 36l/st portad men kan man få det att fungera hyffsat med en mindre låda än 72l?
    vad tror ni?
    har ni några förslag?

  • #2
    Re: Gladen sqx 10" funderingar.. Hjälp!

    Räknade lite snabbt och det utrymmet möjliggör ca 55L låda, vilket blir lite klent då även porten kommer ta upp en del volym. Det finns ingen möjlighet att öka på volymen något? Klart 55L kan fungera men det blir trångt, speciellt om du ska få till nåt som lirar gott om djupbas då porten lär bli rätt lång.
    Mitt projekt: Volvo V60
    BRL - B2 & Dayton

    More to come...

    Comment


    • #3
      Re: Gladen sqx 10" funderingar.. Hjälp!

      50,56 liter blir det om man har 19 mm material. Jag är också tveksam till hur en sån lådvolym funkar, nettovolymen kommer antagligen att bli mindre än deras slutna förslag. Om porten sitter i lådsidan och riktas mot ett hörn så får man "corner loading", men ifall det hjälper speciellt mycket i det här fallet vet jag inte.

      Comment


      • #4
        Re: Gladen sqx 10" funderingar.. Hjälp!

        Ja såklart, jag som räknar som en idiot... Jag hade nog låtit bli, alternativt bytt till 8or för då funkar volymen.
        Mitt projekt: Volvo V60
        BRL - B2 & Dayton

        More to come...

        Comment


        • #5
          Re: Gladen sqx 10" funderingar.. Hjälp!

          jo det blir ju lite väl litet helt klart, det finns lite mer utrymme att få ut men då måste jag bygga/plast runt en balk för att komma in under

          Comment


          • #6
            Re: Gladen sqx 10" funderingar.. Hjälp!

            Hej! Bygg låda för 1 st bas? Kanske inte är något du vill beroende på steg m.m

            MVH Simon Jonsson

            Comment


            • #7
              Re: Gladen sqx 10" funderingar.. Hjälp!

              Hmm.. ja det blir nog till å byta basar om jag skall köra portad låda eller bara köra 1 sqx 10


              eller så sätter man kapen i skiljeväggen till lastutrymmet....
              då råder ingen platsbrist längre haha

              Comment


              • #8
                Re: Gladen sqx 10" funderingar.. Hjälp!

                Om du driver basarna med olika kanaler på slutsteget skulle du kunnat kör en bas i sluten låda och den andra portad. Vet inte om det gör så mycket för den totala volymen men några liter kommer du ju ner, kanske räcker det med en innervägg i befintlig låda och en port.

                Comment


                • #9
                  Re: Gladen sqx 10" funderingar.. Hjälp!

                  skall bygga en portad låda till 1 av sqx:arna och testa för & se hur det blir
                  alt 2 som jag funderat lite på är att testa lite större sluten till båda basarna

                  alt 3 är å köpa ny bas och låta dessa leva vidare i tjejens bil

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gladen sqx 10" funderingar.. Hjälp!

                    Originally posted by xGuten View Post
                    alt 3 är å köpa ny bas och låta dessa leva vidare i tjejens bil
                    Jaaa, men justera nicket till sqxGuten.

                    Pierre
                    SEASTREAMS GARAGE


                    ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

                    Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gladen sqx 10" funderingar.. Hjälp!

                      Originally posted by Horsyhorse View Post
                      Jaaa, men justera nicket till sqxGuten.

                      Pierre
                      haha lätt att jag ska fixa en sån dekal till bilen

                      Comment

                      Working...
                      X