Announcement

Collapse
No announcement yet.

Orion hcca låter konstigt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Orion hcca låter konstigt

    jag fick för mig att min AQ hdc318 skramlade eller plonkade och var bergis på att korgen spruckit eller nåt sånt, men det var mitt tak som small. verkligen PANG, och detta ljudet lät precis som de kom från högtalaren.

    vad jag vill ha sagt är att det kanske är nåt annat än basen eller ens i själva installationen som gör ljudet.

    kan du inte filma och lägga upp på youtube eller nåt.. skitsvårt att gissa sig fram i blindo

    Comment


    • #17
      Re: Orion hcca låter konstigt

      Originally posted by Vw_performance View Post
      jag fick för mig att min AQ hdc318 skramlade eller plonkade och var bergis på att korgen spruckit eller nåt sånt, men det var mitt tak som small. verkligen PANG, och detta ljudet lät precis som de kom från högtalaren.

      vad jag vill ha sagt är att det kanske är nåt annat än basen eller ens i själva installationen som gör ljudet.

      kan du inte filma och lägga upp på youtube eller nåt.. skitsvårt att gissa sig fram i blindo
      Har nu lyft ur lådan ur bilen och testat spela, låter precis lika dant som innan...
      Märkte även att när man trcker på basen så låter den lite, men bara om man tryckte i där det står orion.... blir inte klok på detta XD

      Comment


      • #18
        Re: Orion hcca låter konstigt

        om du tycker i mitten, skrapar det då? isf bör du nog plocka väck kona/spole (va glad att det är en hcca..) och kolla igenom basen.. kanske kan man vända konan 180 grader? alltså för att testa om den inte skrapar i detta läget.

        Comment


        • #19
          Re: Orion hcca låter konstigt

          Originally posted by Vw_performance View Post
          om du tycker i mitten, skrapar det då? isf bör du nog plocka väck kona/spole (va glad att det är en hcca..) och kolla igenom basen.. kanske kan man vända konan 180 grader? alltså för att testa om den inte skrapar i detta läget.
          Testade detta innan, men nu skrapar det på andra sidan....

          Comment


          • #20
            Re: Orion hcca låter konstigt

            Låter som att spolen är skev.... har den vart så sedan du köpte den? ny/beg? eller är det ett nytt prob ?

            Bygglogg: SQW: TransFårrden

            Comment

            Working...
            X