Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pioneer P88 rs II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pioneer P88 rs II

    Hej hela forumet,

    Nu är har jag helt slut på ideèr, jag har försökt ställa in en nyinköpt P88 för 3 vägs delning, men det låter bara bzzzzzzz ifrån basen vad jag än gör. har försökt med std och nw läge, med samma resultat.

    Har testat olika kablar olika steg och olika inställningar.....

    har jag missat något monumentalt?

    high och mid i nw läge låter grymt bra, men sub/low låterkasst bara bzzzz.

    i STD läge låter sub också bra bzzzzzzz.


    Mvh

    Fredde
    sigpicOld Genesis amps never die, they may however slide into retirement
    Old school rockford amps will just kick your ass until they detonate.......

    God bless the Amp Doctor !

  • #2
    Re: Pioneer P88 rs II

    Originally posted by Fluff
    Hej hela forumet,

    Nu är har jag helt slut på ideèr, jag har försökt ställa in en nyinköpt P88 för 3 vägs delning, men det låter bara bzzzzzzz ifrån basen vad jag än gör. har försökt med std och nw läge, med samma resultat.

    Har testat olika kablar olika steg och olika inställningar.....

    har jag missat något monumentalt?

    high och mid i nw läge låter grymt bra, men sub/low låterkasst bara bzzzz.

    i STD läge låter sub också bra bzzzzzzz.


    Mvh

    Fredde
    Har du provat med någon annan huvudenhet,så du vet att allt annat än P88 är ok?

    Comment


    • #3
      Re: Pioneer P88 rs II

      Originally posted by Välljudsfantast View Post
      Har du provat med någon annan huvudenhet,så du vet att allt annat än P88 är ok?
      Jepp, P80 har inga problem med exakt samma utrustning.
      sigpicOld Genesis amps never die, they may however slide into retirement
      Old school rockford amps will just kick your ass until they detonate.......

      God bless the Amp Doctor !

      Comment


      • #4
        Re: Pioneer P88 rs II

        Nu är spelaren på service för felsökning, det var intressant att skriva felbeskrivningen på 100 tecken. För någon som inte verkar helt insatt i skillnaden på STD och network mode.

        Får se vad som sker....... Gillade verkligen spelaren, mycket mer gedigen än P80, men inte så dyr som P99.

        Fluff
        sigpicOld Genesis amps never die, they may however slide into retirement
        Old school rockford amps will just kick your ass until they detonate.......

        God bless the Amp Doctor !

        Comment


        • #5
          Re: Pioneer P88 rs II

          Originally posted by Fluff View Post
          Nu är spelaren på service för felsökning, det var intressant att skriva felbeskrivningen på 100 tecken. För någon som inte verkar helt insatt i skillnaden på STD och network mode.

          Får se vad som sker....... Gillade verkligen spelaren, mycket mer gedigen än P80, men inte så dyr som P99.

          Fluff
          Hmm, 2800 SEK i repkostnad käns lite väl saftigt, orsak den har blivit för varm.......

          Någon som har en P88rsII begagnad til ett vettigt pris?

          Fluff
          sigpicOld Genesis amps never die, they may however slide into retirement
          Old school rockford amps will just kick your ass until they detonate.......

          God bless the Amp Doctor !

          Comment

          Working...
          X