Announcement

Collapse
No announcement yet.

Volvo XC60 slutsteg/DSP fråga.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Volvo XC60 slutsteg/DSP fråga.

    Halloj

    Kan ju inte ha sämre ljud än kollegan som har Dyaudio paketet I sin XC60...

    Har snik ljudet utan slutsteg.

    Finns inte särskilt mycket om att modda XC60 ljud på nätet så bättre fråga här.

    Jag vill koppla in ett slutsteg men behålla volvo's HU (H910A).
    4/5 Kanaler verkar bra om man skall koppla in en sub lite senare.

    Jag har kikat på Helix PP52 alternativt Mosconi Gladen D2 100.4 DSP.

    Har ett par frågor innan jag investerar och installerar.

    1. Hur koppla in? Det finns ingen lågnivå utgång på HU. Planen just nu är att använda högnivå och klippa högtalar ut kablaget, bygga ett harness till och från slusteget och haka på original kablaget vid lämplig plats.
    Finns mycket oanvänd kabel under passagerar stolen där original slusteg kopplas in. Vet någon om det går att använda kablaget där?

    2. Åsikter om slutsteg?

    Det här är redan gjort, jag monterade ett par Alpine SPR-60C som efter att ha skurit bort Volvo högtalaren, passade som handsken I original adapter.

    Alpines åkte in både fram och bak.

    Hittade sen ett par DLS UP6I till ett vettigt pris, dom fick ersätta Alpines I fram.

    Dämpat dörr panelerna med "Flash tape", innan ni dissar..
    Är I Qatar där finns det inte mycket att välja emellan, ofta finns inte ens det man vill ha/behöver och då får man ta till Mc Gyver lösningar.


    Ha det...


    EDIT
    Blev en Gladen D2 100.4 DSP.
    Inte installerad ännu, update efter installation...


    Rgds

  • #2
    Re: Volvo XC60 slutsteg/DSP fråga.

    Kablaget under stolen, är det sammankopplat med 2 kontakter i dag?

    Slutar högtalarna spela om kontakterna separeras?

    Jag visste inte att det var draget kablar dit, om det är som jag misstänker så är det ju helt galet enkelt att montera ett steg där under.
    Bara att löda på 2st RCA kontakter på kablaget så e man hemma


    Och nu till det jag har hundra koll på, MOSCONI D2

    Jag och de flesta som testat D2 100.4 DSP är imponerade, riktigt välljudande steg som inte drar mycket ström.
    Detta fysiskt lilla steg klarar faktiskt av att driva ett framsystem och en 10" subwoofer med bra tryck och kontroll, det som krävs är en ny mjukvara för att få ut bästa prestanda ur bryggade kanal 3-4.
    DSPn gör underverk om kan har koll på hur man tweakar ljud.

    Mosconi D2 klarar av att kopplas in i bilar med eller utan originalförstärkare, även bilar med aktiva system.
    Så att investera i ett D2 är man inte låst till dagens bilar, det funkar att kopplas in i morgon också.

    Jag har nog monterat ett 20 tal bara i BMW, förstärkaren fungerar helt sömlöst utan störningar i högnivå drift.
    Skulle man mot förmodan få något som stör, ja då har man missat någonstans i installationen.

    Pratar vi Helix så är min tanke att testa deras DSP här under höst/vinter bara för att se hur det fungerar mot tex Mosconi D2 så än har jag ingen större erfarenhet av deras produkter!
    sigpic

    We know the Rolex feeling, only the best are copied.

    Ljudbyggaren sedan 1998

    Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

    Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

    Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

    International Head Judge och numera även kallad besserwisser

    Comment

    Working...
    X