Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dex-p99 vs. Odr

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dex-p99 vs. Odr

    Ni som har erfarenhet av maskinerna. Hur mycket, på en skala mellan tummen och pekfingret, gainar ja på att byta min nuvarande DEX-P99rs mot RS-D7Rll/RS-P99?

    Är eg rätt nöjd med dex99'an.. Men vill ju fan byta något i setupen

    Mvh
    Grönflejkad låg corsa a med aluminiuminstallation under uppbyggnad

  • #2
    Re: Dex-p99 vs. Odr

    Jag har själv Dex_p99rs.Men jag har inte jämnfört maskinerna mot varann.

    Men jag har hört ODR i bilinstallationer.

    Jag tycker Dex pp99rs är så bra.så jag tror att ett byte till ODR är väldigt liten.

    Vad har du för grejer övrigt i anläggningen?.jag tror vinsten kan vara större att byta något där isåfall.

    Comment


    • #3
      Re: Dex-p99 vs. Odr

      Misstänker att skillnaden inte är så farligt stor, men så är det ju dom små skillnaderna som gör det

      Dynaudio md102,md142,mw162 och mw182 som sub. Har även lite planer på nya element, men det lär inte bli av på länge..
      stegen är för närvarande 2st nakamichi pa-2004, men dom lär bytas ut då dom har lite egenskaper ja stör mig på, fast det i övrig är mysiga steg

      Hur tajt är eq, filter och tidskomp på odr?
      Grönflejkad låg corsa a med aluminiuminstallation under uppbyggnad

      Comment


      • #4
        Re: Dex-p99 vs. Odr

        Jag tror att det inte är en jätteskillnad sådär rakt upp och ner, men en dyrare processor brukar hantera branta delningar och större korrigeringar med eq'n bättre, utan att förvränga och komprimera.
        Odr'en har dessutom aktiv faskompensering och man slipper i princip att ändra tidskompen när man ändrar i delningsfilterna, tex branthet.
        De flesta andra processorer brukar hoppa i tiden när man ändrar i filterna. Skönt att endast behöva koncentrera sig på det man vill ändra på.

        Som vanligt så får man vad man betalar för.

        Tidskomp är 0,7cm och eq'n är en dubbel 31-bands gemensam för alla kanaler. Filterna är på känt Pioneer manér begränsade (minst sagt).
        Last edited by Mats H; March 21, 2014, 23:07.
        sigpic

        -C5 2008 -SQuse-
        -Citroen -making mechanics out of men since 1919-

        Comment

        Working...
        X