Announcement

Collapse
No announcement yet.

Behöver hjälp med installation

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Behöver hjälp med installation

    Hej alla kunniga!

    Behöver hjälp med att installera 4 st nackstöd med inbyggda dvder, en dvd stereo/gps i fram & en digital tv mottagare i en lincoln aviator 03. Alla grejer finns. Är det någon som kan eller känner någon som kan hjälpa mig?

    Mvh
    Antonio

  • #2
    Re: Behöver hjälp med installation

    Finns i Solna btw

    Comment


    • #3
      Re: Behöver hjälp med installation

      PM Shopen?

      Comment


      • #4
        Re: Behöver hjälp med installation

        För dyrt, riktiga hustlare, även kollat med car audio. Jag har fått offerter som skiljer sig med 6 timmar på hur lång tid jobbet borde ta. Tänkte mer ifall någon kunnig här på forumet kunde hjälpa mig privat, men responsen har ju inte varit helt galen precis kanske provar att sätta in grejerna själv, tror dock att jag är ca världens minst tekniskt kunniga människa, får se hur det går..
        Last edited by Bloodbound; October 20, 2013, 14:46. Reason: Spelling

        Comment


        • #5
          Re: Behöver hjälp med installation

          Originally posted by Bloodbound View Post
          För dyrt, riktiga hustlare, även kollat med car audio. Jag har fått offerter som skiljer sig med 6 timmar på hur lång tid jobbet borde ta. Tänkte mer ifall någon kunnig här på forumet kunde hjälpa mig privat, men responsen har ju inte varit helt galen precis kanske provar att sätta in grejerna själv, tror dock att jag är ca världens minst tekniskt kunniga människa, får se hur det går..
          Nu är jag väl ganska partisk där, men jag håller nog inte med om att dom är dyra eller "hustlare". Vart har du fått det från?
          Monteringspriset drar ju iväg lite också när du inte köpt sakerna i butiken som utför jobbet. Även dom ska ju ha lön och leva.

          Comment


          • #6
            Re: Behöver hjälp med installation

            @BMF. Syftade inte på någon speciell & syftet var inte att svartmåla ett företag som sådant, men jag har kollat med 4 olika firmor & priserna på samma arbete har som sagt skilt sig betydlig (6h x ca 900kr mellan dom olika offerterna). Är det för att några är extremt långsamma eller är dom dyra/hustlare?

            Comment


            • #7
              Re: Behöver hjälp med installation

              Jag rör mig i byggentr.branschen och varför någon är billigast kan vara:
              Måste ha jobbet
              Dåligt montage
              Låga omkostnder
              Eller i kombination.
              MEN det är inte sagt att billigast får jobbet, oftast inte.

              Pierre
              SEASTREAMS GARAGE


              ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

              Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

              Comment


              • #8
                Re: Behöver hjälp med installation

                Nu har jag ju inte sett offerterna så jag vet ju inte något om tider och priser. Men jag vet att Abbe som är montör på PM-Shopen är grymt erfaren och duktig. Han har skruvat med de flesta bilar och har ganska bra koll på hur lång tid olika jobb tar. Även Micke på PM har bra koll. Så om dom har angett mer tid än någon annan firma kan det ju vara så att den andra firman angett för lite timmar. Kanske är något som är knepigt på den bilmodellen som dom inte vet etc.
                Tar ju sin lilla stund att "slänga" in nya nackstöd med skärmar, dra kablar. montera dvd/nav etc. Ska man sedan få det bra gjort och snyggt så går det lätt en liten stund till.

                Det man sparar in på att köpa billigare saker via nätet äts snabbt upp om man behöver lämna in bilen för monteringen och inte kan göra det själv.
                Och som Pierre sa, sällan billigaste montören är den bästa.

                Comment


                • #9
                  Re: Behöver hjälp med installation

                  spara pengar och gør det sjælv.
                  ær ingen hejare jag heller, men fan
                  så kul nær man sjælv får till grejer.
                  man lær sig hela tiden, och man stæller
                  høgra krav eftersom.

                  det ær inga mærkværdigheter, man får den hjælp man'
                  behøver nær man stæller frågor hær.
                  Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli dum.
                  "The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."
                  Facebook: husse bygger gladenwagon
                  Instagram: husse_bygger_gladenwagon

                  Comment


                  • #10
                    Re: Behöver hjälp med installation

                    @horsy horse. Precis det, jag skulle inte heller lämna in den till vem som helst, men samtidigt så tänkte jag att det kunde vara värt att kolla här då jag säkerligen tror att det finns minst lika duktiga montörer där ute som kanske inte jobbar på ett av dom större företagen, 500kr i timmen är ju inte heller någon dålig timlön om man säger så & för mig skulle det innebära ca halva priset, så varför betala mer.

                    @pratar som sagt inte om någon specifik firma, kanske pratade med fel kille på antal ställen då, fick höra att det sannolikt rörde sig om ett heldagsjobb eller mer, vilket jag har väldigt svårt att tro, då jag även fått fast pris på under hälften av vad den summan skulle bli. Kobbar du på PM shoppen själv?

                    @husse, tror jag är ca världens minst tekniskt kunniga/intresserade & har väldigt lite tålamod, dålig kombination när man ska göra sånna här grejer

                    Förfrågan återstår dock fortfarande Inboxa gärna ifall ni har tid & lust att hjälpa mig med detta!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Behöver hjälp med installation

                      Jobbar inte på PMshopen, har egen billjudshop. OBS!! Jag har ingen möjlighet att hjälpa dig i år.
                      PMshopen är BRA. (förutom han som spam'ar)

                      Jag har skruvat i en sådan bil så vet jag att (2:a radens)stolar går att vika/ta ur,
                      kanske den "dyrare" firman har kontaktstycke/montage inräknat. T.ex.

                      Vet ju inte hur specade offerter du fått, men det känns spontant som
                      att den riktigt billiga har missat eller inte vet hur.

                      EDIT: AVIator var det ju, jag skruvade i en NAVIGator, men säkerligen stora likheter.

                      Pierre
                      Last edited by Horsyhorse; October 24, 2013, 17:26.
                      SEASTREAMS GARAGE


                      ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

                      Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Behöver hjälp med installation

                        @horsyhorse ok, men slå mig gärna en pling på 0720 393 333 ifall du skulle få nån avbokning eller nåt, vart ligger shoppen?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Behöver hjälp med installation

                          Sitter skärmarna redan monterade i nackstöd som bara är att trycka dit?

                          Isåfall kan ditt uppdrag ha missuppfattats av ngn/några av firmorna , är skärmarna lösa och befintliga nackstöd skall byggas om så skulle jag säga att det ihop med montering av dvd och digitalmottagare lugnt är en dags jobb för en erfaren montör.

                          Har du alla kablage som behövs imellan de olika delarna inkl ev adaptrar för att koppla in emot bilens original system?
                          "Sound by Hewi"

                          Blue eMotion by heWi

                          Comment


                          • #14
                            Re: Behöver hjälp med installation

                            @ hewi. Tack för ditt svar. Ja det är sånna lösa nackstöd med inbyggda skärmar & hörde nu att digital tv mottagare inte är nån höjdare här i Sverige, så jag tror jag skiter i att sätta in den. En tekniker på car audio i Solna (som btw gett mig den bästa offerten hitills) har kollat & okejat grejerna så dom ska vara cool. Kan du hjälpa mig?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Behöver hjälp med installation

                              Nej tyvärr , har redan för många projekt
                              "Sound by Hewi"

                              Blue eMotion by heWi

                              Comment

                              Working...
                              X