Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo  

Go Back   Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo > Installation, inställningar, musik och tävlingar > Sound Quality - Ljud och tweakning

Sound Quality - Ljud och tweakning Allt som förbättrar ditt HiFi-ljud i bilen.

Reply

Thread Tools
Old July 19th, 2016, 20:45   #21
Horsyhorse
Guldmedlem

Rep Power: 349 Horsyhorse has a brilliant futureHorsyhorse has a brilliant futureHorsyhorse has a brilliant futureHorsyhorse has a brilliant futureHorsyhorse has a brilliant futureHorsyhorse has a brilliant futureHorsyhorse has a brilliant futureHorsyhorse has a brilliant futureHorsyhorse has a brilliant futureHorsyhorse has a brilliant futureHorsyhorse has a brilliant future
Default Re: Bästa sq basen 8"/10".

Quote:
Originally Posted by jensclaudius View Post
Dynaudio MW182 tycker jag om riktigt mycket, snabb och torr. Men saknade tyvärr lite botten.

Morel UW958 som jag har i bilen nu trivs jag riktigt bra med (dock 8ohm), spelar med tyngt och fortfarande rapp.

En annan bas jag tyckt bra om när jag lyssnat i flera bilar är DLS Nordica och även Anthem 10" låter riktigt bra den med. Finns som sagt en uppsjö med bra basar, svårt att lista alla man tycker om

Dock lär det dröja innan jag byter ut min morel som är den enda som funkat så pass bra som den gör i min bil (har nog testat ett 10tal olika i bilen sen 2007).
"synd" att Morel-en var så bra att du inte "hann" testa Dynaudio-Esotar-12-an.

Pierre

ALPINE, IAMEGAI, DYNAUDIO, DYNAMAT, GENESIS, AXTON,
FAITAL PRO, SUPRA, BEYMA, MOSCONI, GLADEN ! ! ! W E B S H O P

Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!
Horsyhorse is offline   Reply With Quote
Old July 22nd, 2016, 14:54   #22
Gandalf
Senior Member

Gandalf's Avatar

Rep Power: 343 Gandalf has much to be proud ofGandalf has much to be proud ofGandalf has much to be proud ofGandalf has much to be proud ofGandalf has much to be proud ofGandalf has much to be proud ofGandalf has much to be proud ofGandalf has much to be proud ofGandalf has much to be proud of

CDT ES. Kolla med Mokke i Köp & sälj. Han har två st till salu. Låter i mina öron så sjukt musikaliskt och linjärt i hela basregistret.
Gandalf is offline   Reply With Quote
Old September 26th, 2016, 00:02   #23
misterS
Junior Member

Morel "bil woofer", exempel Ultimo (Titanium) - riktigt bra. Exakt, detaljerad, transparent. Jag hade 12" Ultimo Titanium med AUDISON TH uno, perfekt kompatibilitet.
misterS is offline   Reply With Quote
Old September 26th, 2016, 16:15   #24
Nonne
Guldmedlem

Nonne's Avatar

Rep Power: 588 Nonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond repute

Just nu kör jag den senaste skapelsen från Gladen, Aerospace 10

Samma prissegment som Ground Zero reference 250

Karaktären i den här basen är snabbhet, dynamik och botten.
Basen har inga problem att få fart på musiken.
Byter man från GZ till Zero Pro får man sänka ca 6db i volym, byter man sen till Aerospace så får man sänka ytterligare 4-6db.
Dessutom behövs det inget subsonic, körde med det i början men sen insåg vi att det var helt onödigt.

Demade för en kund förra veckan, han sa ......

Så här mycket bas vill jag inte ha, hela bilen skakar ju.
För mig räcker det med en 12a i slutet

#I know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Svensk distributör av Mosconi och Gladen Audio, vill du ta del av nyheter så gilla oss på Facebook

Vi kan allt från originalljud i tex BMW och Audi till tävlingsljud med både SM och EM medaljer i bagaget!

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen Audio!
Nonne is offline   Reply With Quote
Old March 19th, 2017, 22:25   #25
PM-Vette
Junior Member

Lyfter den här tråden igen..
Har måttat och funderat en hel del under vintern. Vill helst få till en låda med låg profil (vinklad baffel) och 10-tummarna i den här klassen är ju även skapligt djupa som bekant. Så funderingarna börjar luta åt om en eller två 8" kan spela i samma klass? Några förslag? (för SQ).

Last edited by PM-Vette; March 19th, 2017 at 22:38.
PM-Vette is offline   Reply With Quote
Old March 20th, 2017, 11:34   #26
ville91
Senior Member

Rep Power: 0 ville91 is infamous around these partsville91 is infamous around these partsville91 is infamous around these partsville91 is infamous around these parts

Quote:
Originally Posted by PM-Vette View Post
Har måttat och funderat en hel del under vintern. Vill helst få till en låda med låg profil (vinklad baffel) och 10-tummarna i den här klassen är ju även skapligt djupa som bekant. Så funderingarna börjar luta åt om en eller två 8" kan spela i samma klass? Några förslag? (för SQ).
Rsaudio säljer Audiosystem hx08
ville91 is offline   Reply With Quote
Old March 22nd, 2017, 11:26   #27
Välljudsfantast
Senior Member

Quote:
2st 8" basar har ju större konarea än 1st 10" bas,så visst kan det räcka bra med 2st 8" basar.
Välljudsfantast is offline   Reply With Quote
Old March 27th, 2017, 21:15   #28
PM-Vette
Junior Member

Quote:
Originally Posted by Välljudsfantast View Post
2st 8" basar har ju större konarea än 1st 10" bas,så visst kan det räcka bra med 2st 8" basar.
Det var min tanke också...
Old March 27th, 2017, 21:32   #29
PM-Vette
Junior Member

Unhappy Re: Bästa sq basen 8"/10".

Quote:
Originally Posted by ville91 View Post
Rsaudio säljer Audiosystem hx08
Hittar bara Tyska sidor om denna. Har du några erfarenheter av den?
Old March 28th, 2017, 13:05   #30
ville91
Senior Member

Rep Power: 0 ville91 is infamous around these partsville91 is infamous around these partsville91 is infamous around these partsville91 is infamous around these parts

Quote:
Hittar bara Tyska sidor om denna. Har du några erfarenheter av den?
https://www.rsaudio.se/varumarken/au...o-system-08-sq nej men har av gladen sqx08 och den lät bra. Denna ska vara liknande den.. Nonne på forumet har garanterat bättre koll hur det ligger till
ville91 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules