Announcement

Collapse
No announcement yet.

Boxee Box

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Boxee Box

    Originally posted by Softis View Post
    Läste ditt inlägg 3 gånger men jag fattade iaf vad du menade
    Det var fullkomligt logiskt i mina ögon........dock har jag ändrat nu så man kanske bara behöver läsa det EN gång
    Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
    ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

    Comment


    • #17
      Re: Boxee Box

      Nej jag fattar fan inte. Vad betyder BD? Bluray DVD? För så som jag läser det så kopplar du som jag hade tänkt göra. Båda sätten du förklarade alltså. Vad jag får det till så förklarar du samma koppling 2 gånger på olika sätt :/
      Va trög jag känner mig
      Hopp, ska man göra nu då?

      Comment


      • #18
        Re: Boxee Box

        Det bör inte vara några bekymmer att köra ljudet via tv:n, men kan du inte koppla direkt från boxeen?

        Ja verkar finnas lite IT-folk här, själv jobbar jag som IT-tekniker sedan 2009 och är utbildad PC/Nätverkstekniker (dock bara på gymnasialnivå men läste även nätverk & systemadministration på högskolan i ett halvår, hoppade av när jag fick jobberbjudandet och har fast nu så ångrar mig inte.. skolan finns alltid kvar om man ångrar sig ) Ska snart ta även cert i Windows Server miljlö som jobbat pröjsar. Är även utbildad inom webutveckling samt relationsdatabaser men sånt jobbar jag bara med på fritiden
        Last edited by Kulan; December 10, 2011, 19:38.
        BMW E38 740
        BMW M5 -01
        bilradiohuset.se
        SM-guld 2012

        Comment


        • #19
          Re: Boxee Box

          Jo jag kan koppla direkt till förstärkaren. Men ska jag tigga pengar till optisk kabel så blir jag nog dödad.
          Har trots allt tiggt till mig både surround, tv och en boxee på någon vecka
          Tänkte koppla som jag tänkt så länge tills jag får några hundra över till en kabel
          Hopp, ska man göra nu då?

          Comment


          • #20
            Re: Boxee Box

            Originally posted by Softis View Post
            Nej jag fattar fan inte. Vad betyder BD? Bluray DVD? För så som jag läser det så kopplar du som jag hade tänkt göra. Båda sätten du förklarade alltså. Vad jag får det till så förklarar du samma koppling 2 gånger på olika sätt :/
            Va trög jag känner mig
            BlyRay-spelare.
            Borde skrivit BD-spelare nu såhär i efterhand BluRay Disc (blåstråleskiva).

            När jag kopplade från spelaren direkt till förstärkaren så kom ljudet innan bilden rent tidsmässigt. Prat kom innan läppar rörde sig, explosioner, skott osv kom innan det skedde på bilden.

            Då min TV har optisk utgång för ljud så provade jag att koppla in denna till förstärkaren och tack vare det så var synkproblemen ur världen och ljudet beter sig som det skall i förhållande till bilden.
            Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
            ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

            Comment


            • #21
              Re: Boxee Box

              Nu tror jag att jag fattar efter ha läst det en gång :P
              Så när du kopplade så som jag tänkt göra så fick du det att funka som det skulle.

              Det jag var lite orolig över va att TVn kanske inte pallar med alla ljudformat och inte skickar igenom dom
              Hopp, ska man göra nu då?

              Comment


              • #22
                Re: Boxee Box

                tv aparaten är väll ej den som "packar upp" all data utan det är boxen och den i sin tur skickar bara ström impulser till tvn (tror jag)

                Comment


                • #23
                  Re: Boxee Box

                  Nu är boxen hemma och inkopplad. Tror jag förstår det mesta nu. Rätt simpel layout

                  MEN..... Jag vet inte vilken jag ska ställa in på upplösningen. Tvn ska klara av 600 hz, men jag får bara välja 24 eller 36 (tror ja).
                  Sen får jag inte riktig surround på alla filmer även om det är en dts film.

                  Men att köra en 22 GB bluray över wifi var lite för mycket. Då buffrade den rätt bra.
                  En annan film hackade ljudet till på då och då. Rejält irriteterande! Kanske var 5:e sekund eller liknade, inte regelbundet iaf.
                  Hopp, ska man göra nu då?

                  Comment


                  • #24
                    Re: Boxee Box

                    24hz ska du köra hd-filmerna i då blir de "600hz" på TV:n sen.

                    50hz kör du övrigt i.

                    Det är uppdateringsfrekvensen btw, upplösningen ut från boxeen ska vara 1920x1080.
                    BMW E38 740
                    BMW M5 -01
                    bilradiohuset.se
                    SM-guld 2012

                    Comment


                    • #25
                      Re: Boxee Box

                      Ja 1080p 24hz ska du använda, sen så klickar du i rutan under där det står typ justera uppdateringsfrekvens så blir det rätt när du ser icke hdmaterial med.
                      Mer info om din fråga om inte riktigt surround på alla filmer?
                      Har du haft surround förr? tänkte vissa som kommit till mig har trott att det ska låta likadant i alla högtalare
                      i vissa filmer så är det inte alltför mkt liv i dom bakre.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Boxee Box

                        Då ska jag ändra till 24 hz, jag hade på 36 igår. Men det verkade funka iaf Kolladd på TRON och det var jäkligt fränt.

                        När jag säger inte riktig surround så menar jag att förstärkaren (tror jag) tolkar vissa signaler som surround fast det bara är stereo.
                        Har en blå lampa på min förstärkare som lyser blått när jag får ut DTS (372 tror jag det stod också) och när den lyser så blir det jäkligt mycket högre, iaf dubbelt och det är då det låter riktigt gött!
                        Hopp, ska man göra nu då?

                        Comment


                        • #27
                          Re: Boxee Box

                          Originally posted by Softis View Post
                          Nu är boxen hemma och inkopplad. Tror jag förstår det mesta nu. Rätt simpel layout

                          MEN..... Jag vet inte vilken jag ska ställa in på upplösningen. Tvn ska klara av 600 hz, men jag får bara välja 24 eller 36 (tror ja).
                          Sen får jag inte riktig surround på alla filmer även om det är en dts film.

                          Men att köra en 22 GB bluray över wifi var lite för mycket. Då buffrade den rätt bra.
                          En annan film hackade ljudet till på då och då. Rejält irriteterande! Kanske var 5:e sekund eller liknade, inte regelbundet iaf.

                          600 Hz innebär 600 hz subfield.
                          600hz innebär att varje bild är uppbyggd av 10-12 delbilder (beroendes på på 50 eller 60 hz material) sedan visas den bilden 50 eller 60 gånger per sekund..... totalt 600.

                          600 Hz kan INTE jämföras med insignalens antal bilder per sekund. Har inget med det så omtalade "100 Hz" att göra heller. Det ligger i plasmateknikens natur att använda ett visst antal subfields för varje visad frame från insignalen. Har du en insignal med 60 bilder per sekund så använder t.ex. plasman 10 sub fields för varje bild för att variera hur mycket pixlarna ska lysas upp
                          Last edited by Vincent Qvarfordt; December 14, 2011, 11:01.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Boxee Box

                            Jaha okej. Förstod nästan att man inte räknade på samma sätt
                            Hopp, ska man göra nu då?

                            Comment


                            • #29
                              Re: Boxee Box

                              Originally posted by Softis View Post
                              Jaha okej. Förstod nästan att man inte räknade på samma sätt
                              Det som gäller för bästa bild är 1080P/24 hz, det ger en ryckighet i bilden som ger det bildflyt filmer har.

                              När man lägger in en massa skit som olika "bildförbättrare" får man ofta videoflyt på filmerna. Det är då sagan om ringen ser ut som grabbens födelsedagskalas filmat med videokamera.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Boxee Box

                                Originally posted by Vincent Qvarfordt View Post
                                Det som gäller för bästa bild är 1080P/24 hz, det ger en ryckighet i bilden som ger det bildflyt filmer har.

                                När man lägger in en massa skit som olika "bildförbättrare" får man ofta videoflyt på filmerna. Det är då sagan om ringen ser ut som grabbens födelsedagskalas filmat med videokamera.
                                Haha jaha Men jag har på 24 hz nu, hade visst på 50 hz innan. Vet inte vad det gör för skillnad, men någon gör det säkert.

                                Ingen som vet varför ljudet hackar till på en av filmerna?
                                Fel på filmen kanske? Har iofs inte testat den direkt på datorn än.
                                Hopp, ska man göra nu då?

                                Comment

                                Working...
                                X