Announcement

Collapse
No announcement yet.

Byta högtalare själv

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Byta högtalare själv

    Hej.

    Jag kan ingenting om stereo el högtalare och väldigt lite om bilar generellt men jag har "spräckt" mina högtalare och skulle då behöva byta dom?! Kan jag göra det själv? Är det värt att ens försöka ?

    Mvh Jessica

  • #2
    Re: Byta högtalare själv

    Sitter högtalarna åtkomliga eller är det dörrsidor som skall monteras av först?

    Det man behöver veta om bilen går väl att studera in, men ett visst mått av händighet och mod behövs.

    Och sen behöver det hittas ersättningshögtalare som passar om du inte tänker leta reda på nya original.

    Skulle det behövas frånkopplas batteri för att ta loss dörrarna för att där är annat än högtalarna, så måste detta göras rätt.... och med lite otur så behöver din radio en kod efter att den startas igen.

    Du skulle ju kunna kontakta några olika verkstäder och ta en prisuppgift på jobbet, så får du ett hum om huruvida du ens tycker det skulle vara lönt att försöka sig på eller ej?
    Ford Focus Mk. 3.5 to be upgraded with:
    Elektronik: Mosconi, Pioneer ( + stock headunit )
    Högtalare: Gladen Aerospace, Focal, Ino Audio
    Kablar: Supra, Gladen
    Ljuddämpning: Silent Coat, STP AeroFlex 6, Stinger foam rings
    Tillbehör: Valicar, Gladen, Autoleads

    Redaktör på hifi-forumet Faktiskt.io

    Comment


    • #3
      Re: Byta högtalare själv

      Originally posted by Nattlorden View Post
      Sitter högtalarna åtkomliga eller är det dörrsidor som skall monteras av först?

      Det man behöver veta om bilen går väl att studera in, men ett visst mått av händighet och mod behövs.

      Och sen behöver det hittas ersättningshögtalare som passar om du inte tänker leta reda på nya original.

      Skulle det behövas frånkopplas batteri för att ta loss dörrarna för att där är annat än högtalarna, så måste detta göras rätt.... och med lite otur så behöver din radio en kod efter att den startas igen.

      Du skulle ju kunna kontakta några olika verkstäder och ta en prisuppgift på jobbet, så får du ett hum om huruvida du ens tycker det skulle vara lönt att försöka sig på eller ej?


      Okej, tack för svaret 😄

      Comment


      • #4
        Re: Byta högtalare själv

        Så lite så... kommer säkert fler svar och de behöver inte tycka som jag.
        Ford Focus Mk. 3.5 to be upgraded with:
        Elektronik: Mosconi, Pioneer ( + stock headunit )
        Högtalare: Gladen Aerospace, Focal, Ino Audio
        Kablar: Supra, Gladen
        Ljuddämpning: Silent Coat, STP AeroFlex 6, Stinger foam rings
        Tillbehör: Valicar, Gladen, Autoleads

        Redaktör på hifi-forumet Faktiskt.io

        Comment


        • #5
          Re: Byta högtalare själv

          Välkommen till forumet👍🏻😎
          Vad är det för bil du har?
          Blir lättare att ge specifika tips om vi vet det.

          Comment


          • #6
            Re: Byta högtalare själv

            Som sagt så beror mycket på bilmodell. Dessutom, är du ute efter att enbart få fungerande ljud igen eller finns det någon tanke om att uppgradera ljudet i samma veva?
            Frontsub & pyssel i w204 Projekttråd

            Comment

            Working...
            X