Announcement

Collapse
No announcement yet.

hjälp med lådvolym för hemmabruk 1st lanzar maxp104d...basreflex

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hjälp med lådvolym för hemmabruk 1st lanzar maxp104d...basreflex

    hej jag skulle behöva hjälp med att räkna ut lådvolymen till min lanzar 10 ska ha den innomhus...hellst inte allt för stor låda....hur många basreflexportar spelar ingen roll... tack på förhand anders

  • #2
    Re: hjälp med lådvolym för hemmabruk 1st lanzar maxp104d...basreflex

    Jag själv skulle inte använda den för inomhusbruk. Exempelvis har den ett högt Fs som gör att den knappast spelar någon rejäl djupbas, kombinerat med ett stort Vas och högt Qts blir lådan väldigt stor för att den teoretiskt ska spela någorlunda djupt. Uppåt 300 liter.

    I teorin är den basen direkt olämplig iaf.

    Fast när jag tänker efter så låter det lite väl mycket med ett Vas på ca 139 liter, undrar om det inte ska vara 13,9 liter istället. Lanzars specar brukar vara skumma ibland, gillar inte det.
    Last edited by Optima; February 22, 2012, 23:03.

    Comment


    • #3
      Re: hjälp med lådvolym för hemmabruk 1st lanzar maxp104d...basreflex

      Tack för kommentaren, men skulle du inte kunna vara snäll och räkna ut en låda som skulle vara bra, behöver inte spela den absolut djupaste basen. Tack på förhand! Mvh Anders

      Comment


      • #4
        Re: hjälp med lådvolym för hemmabruk 1st lanzar maxp104d...basreflex

        Tyvärr litar jag inte på den där specifikationen och därför vill jag inte räkna ut en låda, någon annan får i så fall räkna. Inget personligt mot dig, men om jag ska göra uträkningar så vill jag att parametrarna ska vara pålitliga.

        Comment

        Working...
        X