Announcement

Collapse
No announcement yet.

Världens grymmaste bas??????

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Världens grymmaste bas??????

    Originally posted by Naughty Tee View Post
    Cerwinsky, vikten på motorn talar om just vikten på motorns samtliga delar, dvs botten, topplatta polpiece och inte enbart ferriten.

    Motorns styrka styrs sedan inte enbart av ferritens vikt utan av ferritens kvalitet och motorns övriga delars design som skall styra magnetflödet. Om man jämför styrkan på Z mot DD 9500 så är Z 5 gånger mer motorstark än 9500.

    Med en motorvikt på 406oz per 9500 skulle motsvarande ferrit med Zs motorstyrka väga 2030oz. Och ja DD har testat att bygga ferrit designer på 2K oz vilket tvingade fram Z designen.
    BL multipliceras med strömmen genom spolen. Ju högre Bl värde, desto större kraft som genereras av en viss ström flyter genom talspole. Bl har en mycket stark effekt på Qes.

    Så vikten på en magnet säger inget om kraften i den.

    Comment


    • #32
      Re: Världens grymmaste bas??????

      hehe härligt att min tråd fått lite liv i sig, me lite heta känslor . De är bra de...

      Aha så man räknar inte in bara det magnetiska materialet utan även det som sitter ihop med magneten. Och nä vikten på magneten säger inget om kraften i den, men de säger ju om inte annat om att de iaf bör finnas kraft bakom. Sen finns de ju neodynium som är extremt magnetstarkt i jämförelse med t ex ferrit. magnetens kraft mäts väl i Gauss har jag för mig?? Sen va andra tycker om LMS basarna får stå för dem, jag tycker dem är grymma. O jämföra 4st 15"med en 1lr2 18" är väl inte direkt en rättvis jämförelse....!
      Alltid lika kul o se hur pass skiftande ideer folk har om vad som är bra,vad som är dåligt vad som låter bra och vad som låter dåligt. Och det är väl tur det? Annars vorde det ju ingen vits me såna här forum lr ens alla olika stereo märken som tycker att just deras ljud o teknik är det enda rätta....!! Hehe japp idag är ja på bättre humör,fick jobbet så.. de blir o beställa ett par LMS när ja sparat ihop tillräckligt.... så får andra tycke att jag borde valt nåt annat för dem pengarna...men de är en senare disskussion..!

      Comment

      Working...
      X